ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۹ اسفند

به گزارش زومیت، دیجی‌کالا طی نشستی که تابستان سال جاری برگزار کرده بود، از پیوستن استارتاپ هماپی به مجموعه‌ی هلدینگ دیجی‌کالا خبر داده و اعلام کرد که در آینده‌ی نزدیک پلتفرم پرداخت موبایلی این شرکت با نام دیجی‌پی راه‌اندازی خواهد شد. حال نسخه اول اپلیکیشن دیجی‌پی در حوزه ارائه خدمات مالی به کاربران، از اول اسفند ۱۳۹۷ به‌ طور رسمی آغاز به کار کرده است. اپلیکیشن دیجی‌پی با کاربری آسان در نسخه اول خود، امکان استفاده از سرویس‌هایی مانند خرید شارژ، خرید بسته اینترنت از اپراتورهای تلفن همراه (همراه اول، ایرانسل و رایتل)، پرداخت قبض‌های خدماتی و موبایلی و کارت به کارت را به کاربر ارائه می‌دهد. همچنین کیف پول اپلیکیشن دیجی‌پی امکان انتقال وجه میان کاربران را فراهم می‌کند و بازگشت وجه از خریدهای بازگردانده شده، در این اپلیکیشن به شکل خودکار و در کمترین زمان ممکن صورت می‌گیرد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۹ اسفند

به گزارش ITIran، به دنبال مسدود شدن اپلیکیشن‌های ایرانی توسط اپل از صبح امروز حالا سیب‌اپ در بیانیه‌ای می‌گوید به زودی دو راهکار موقت و دائم برای حل این مشکل عرضه می‌کند.
در طی سال‌های اخیر با تشدید تحریم‌های اینترنتی اپل دسترسی همه اپلیکیشن‌های کسب‌وکارهای ایرانی و بانک‌ها را قطع کرد و در مقابل سیب‌اپ راهکاری برای این دسته نرم‌افزارها ارایه داد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۹ اسفند

به گزارش شهروند، مدتی است که خیلی از مردم در مواجهه با همدیگر جدیدترین آمار افزایش قیمت‌ها را مرور می‌کنند و به اطلاع همدیگر می‌‏رسانند، در این چند روز اخیر هم گرانی نه چندان کم کرایه تاکسی‌های اینترنتی باعث تعجب مسافران شده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۹ اسفند

به‌گفته‌ی رسمی مدیران اسنپ‌تریپ، این سرویس بازهم با حملات DDoS مواجه شد تا وب‌سایتش برای دقایقی از دسترس خارج شود.
به گزارش زومیت، با نزدیک‌ شدن به ایام نوروز و افزایش تقاضای مردم برای سفر و رزرو هتل، رقابت برای کسب سهم بیشتری از سفرهای مردمی افزایش یافته است. این در حالی است که به‌ گفته‌ی مدیران اسنپ‌تریپ، سِرور‌های این سرویس ارائه‌ی خدمات گردشگری و مسافری با حملات DDoS مواجه شد؛ به‌ همین‌ دلیل، اختلالات متعددی تجربه کرده است. در واقع، حملات DDoS به ارسال حجم زیادی از تقاضاهای کاذب به سِرور‌های وب‌سایت می‌گویند که هکرها و با هدف از دسترس خارج‌کردن سرویس برای کاربران انجام می‌دهند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۹ اسفند

مهدی عظیمیان، مدیر کارخانه نوآوری آزادی در گفتگو با مهر گفت: کارخانه نوآوری «های وی» به عنوان دومین کارخانه نوآوری به واسطه قراردادی که با طرف کارگزار منعقد کردیم تاسیس شده که اکنون در مرحله عملیات بازسازی است.
وی با بیان اینکه ساختمان این کارخانه برای معاونت علمی و فناوری است، بیان کرد: این کارخانه نوآوری به عنوان دومین کارخانه و دومین شعبه پارک فناوری پردیس راه‌اندازی می‌شود.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۹ اسفند

به گزارش رویترز، روز چهارشنبه بلک‌بری شکایتی مبنی بر نقض پتنت را ثبت کرد و توییتر را به خاطر استفاده‌ی غیر قانونی از فناوری اپ‌های پیام‌رسان موبایلش متهم کرد که توسط این سازنده‌ی سابق گوشی‌های هوشمند توسعه یافته بود.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۹ اسفند

تلفن‌های آینده‌ی سامسونگ، شامل Galaxy Fold، سرعت‌های خواندن و نوشتنی قابل مقایسه با لپ‌تاپ‌های فوق‌العاده سریع دارند. این غول فناوری کره‌ای تولید انبوهی را آغاز کرده که می‌گوید اولین تراشه‌ی صنعتی ۵۱۲ گیگابایتی آن برای گوشی هوشمند است و منطبق بر مشخصات تعبیه شده در Universal Flash Storage 3.0 (eUFS) می‌باشد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۹ اسفند

بر اساس مطالعه‌ی جدیدی از CordCutting.com، از هر ۵ نفر ۱ نفر از حساب کاربری شخصی دیگر در زمان پخش ویدئو از نتفلیکس، Amazon Video، و Hulu به عبارتی سرقت ادبی می‌کند. در این بین، نتفلیکس مدت‌هاست مورد این سو استفاده است – ۲۶ ماه، در مقایسه این برای Amazon Prime Video و Hulu به ترتیب ۱۶ و ۱۱ ماه است. در مطالعه آمده، می‌توان دلیل آن را افرادی دانست که رایگان از محصولات نتفلیکس استفاده می‌کنند و به جای یک دوست، اعضای خانواده‌شان محصولات آن را تکثیر می‌کنند – ۴۸ درصد از لاگین والدین‌شان و ۱۴ درصد بقیه هم از اعتبار خواهر یا برادرشان استفاده می‌کنند.

ادامه مطلب