ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۸ اسفند

به گزارش ایبنا، رییس انجمن بلاک‌چین ایران گفت: بانک مرکزی در پیش‌نویس سند ارز دیجیتال در حوزه تبدیل ارز دیجیتال به ریال محدودیت‌هایی دارد که این مسئله به‌منظور پیشگیری از شوک بازار ارز دیجیتال به ریال است.
سپهر محمدی درباره اعلام نظر انجمن بلاک‌چین ایران در خصوص پیش‌نویس سند ارز دیجیتال بانک مرکزی گفت: انجمن بلاک چین با برگزاری جلساتی نظارت خود را به بانک مرکزی برای تهیه سند نهایی اعلام می‌کند و در همین راستا نیز جلسه‌ای نیز با حضور نویسندگان سند و کارشناسان برگزار و پیش‌نویس سند ارز دیجیتال بانک مرکزی بررسی شد تا بخش خصوصی انتقادات و پیشنهادات را به بانک مرکزی مطرح کند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۸ اسفند

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه آینده ایران در صنعت فضایی روشن است و با اتکا بر دانش جوانان امروز موفق به تکمیل چرخه آزمایشگاه فناوری فضایی شده‌ایم، گفت: برنامه فضایی ما به جدیت در حال پیشروی است و تجربه‌هایی که از ماهواره دوستی و پیام داشته‌ایم را آنالیز و مدون کرده تا برای پروژه‌های بعدی مورد استفاده قرار دهیم.
وی تأکید کرد: این تجربیات در مجموعه وزارت دفاع برای ماهواره بر و در مجموعه سازمان فضایی ایران برای ماهواره مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۸ اسفند

شش ماه پس از آنکه آمازون به استارتاپ‌ها حق مشارکت در دومین شتاب‌دهنده‌ی سالانه‌ی الکسا را داد، یک برنامه‌ی ۱۳ هفته‌ای که دسترسی ۱۰ استارتاپ را به کارمندان و مربیان آمازون از انجمن هوش مصنوعی سیاتل و شبکه‌ی Techstars پشتیبانی می‌کرد، این شرکت مستقر در سیاتل بررسی‌ها برای سومین گروهش را آغاز می‌کند. آمازون می‌گوید، برنامه‌ی ۲۰۱۹ آن در ماه‌های بین جولای و اکتبر خواهد بود.
پنجره‌ی این برنامه هم اکنون باز است و در تاریخ ۷ آوریل بسته می‌شود.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۸ اسفند

موزیلا می‌گوید با Scroll برای درک بهتر چگونگی تعامل مشتریان با تجربیات بدون تبلیغات بر روی وب و مدل‌های بودجه‌ای مبتنی بر اشتراک کار می‌کند.
به عنوان بخشی از معامله، موزیلا قابلیت‌ها و ایده‌های محصول تهیه شده توسط Scroll را که آزمایشات داخلی آن‌ها را با تعدادی از خروجی‌ها انجام داده است، آزمایش می‌کند. موزیلا می‌گوید، گروه‌های کوچکی از کاربران فایرفاکس به صورت تصادفی برای به اشتراک‌گذاری بازخوردها و پاسخ به بررسی‌ها دعوت شده‌اند.

ادامه مطلب
پوشیدنی
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۸ اسفند

بر اساس گزارش Mark Gurman از بلومبرگ، منبعی آشنا به موضوع ادعا می‌کند سازنده‌ی آیفون در حال آزمایش قابلیت ترکر خواب برای ساعت هوشمندش در طول چندین ماه گذشته است. بنابر گزارش‌ها، اپل قصد دارد این ویژگی را تا سال ۲۰۲۰ و احتمالا در مدلی جدید از Apple Watch معرفی کند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۸ اسفند

به گزارش ایلنا از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدجواد آذری جهرمی در دومین جشنواره و نمایشگاه تخصصی بسیج مهندسین صنعتی کشور ذیل عنوان «سرآمدان فناوری و صنعت» ضمن تشکر از تلاش‌های بسیجیان در عرصه‌های مختلف گفت: امروز مهم‌ترین جهاد در کشور جهاد ایجاد رونق اقتصادی و بهبود وضعیت معیشتی مردم است که اشتغال‌زایی یکی از راهکارها در این‌ ارتباط است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۸ اسفند

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فناوری اطلاعات ایران، کارشناسان و مدیران معاونت شبکه ملی اطلاعات طی نشستی با حضور رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران دستاوردها و گزارش پروژه‌های حوزه‌ی خود را ارائه نمودند و در ادامه به بررسی چالش‌ها و فرصت‌های پیش رو در این معاونت پرداختند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۸ اسفند

وزیر ارتباطات در مورد آخرین وضعیت پیامک‌های مزاحم تبلیغاتی و پیگیری وی برای متوقف کردن آن خاطر نشان کرد: بر اساس نظرسنجی از مردم ۵۰ درصد آن‌ها از کمتر و متوقف شدن این پیامک‌ها احساس رضایت کردند.
جهرمی با تأکید بر اینکه برنامه کنترلی برای متوقف کردن این مزاحمت‌ها در حال پیگیری است، گفت: اگرچه پیامک‌های تبلیغاتی هنوز به طور کامل متوقف نشده‌اند اما باید توجه داشت که پشت این موضوع یک اقتصاد نهفته است و باید بتوانیم برای این مشاغل امکان تبلیغات قانون مند و ارزان قیمت فراهم کنیم.

ادامه مطلب