سرگرمی
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۷ اسفند

نسخه‌های جدید ویندوز 10 از زیرساخت‌های Xbox برای گیم‌های ویندوز استفاده می‌کند.
چند پیش‌نمایش اخیر ویندوز 10 شامل برخی زیرساخت‌های مهم مایکروسافت برای نصب نسخه‌ی ویژه‌ای از بازی State of Decay بود، و هیچ مشکلی با این فرایند گزارش نشد. در حقیقت مشکلی برای بازی با این گیم نبود، اما همچنان مشکلاتی در مراحل نصب و راه‌اندازی وجود دارد. دستورالعمل‌ها اینکه چرا و به دنبال چه چیزی باید بود را نشان نمی‌دهند.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۷ اسفند

در کنگره‌ی جهانی موبایل ۲۰۱۹، کوالکام چندین اعلامیه در ارتباط با محصولات آینده‌اش داشت. یکی از این اعلامیه‌ها مربوط به چیپست آینده با مودم 5G ادغام شده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۷ اسفند

به گزارش مهر، کارگروه ارتباطات و خدمات ماهواره‌ای شورای عالی فضایی و کارگروه سنجش از دور این شورا با حضور مرتضی براری، دبیر شورای‌عالی فضایی و رئیس سازمان فضایی ایران و نصرالله جهانگرد، رئیس کارگروه ارتباطات و خدمات ماهواره ای شورای عالی فضایی برگزار شد.
در این جلسه مرتضی براری، سیاستگذاری، هماهنگی، برنامه‌ریزی و نظارت را از وظایف اصلی شورای عالی فضایی دانست و گفت: با پرتاب ماهواره امید در سال ۸۷ به عنوان نهمین کشور به چرخه کامل فناوری فضایی دست پیدا کردیم و در حال حاضر نیز، تنها ۱۱ کشور به این چرخه دست پیدا کرده اند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۷ اسفند

بهبود سامانه ثبت گوشی مسافری گمرک موجب شده تا امکان ثبت گوشی‌های تلفن همراه برای غیر مسافران وجود نداشته باشد.
به گزارش پیوست تنها گوشی‌هایی که واقعا به صورت مسافری وارد شده باشند امکان ثبت در این سامانه را دارند و مابقی به عنوان کالای قاچاق محسوب می‌شوند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۷ اسفند

به گزارش پیوست، نزدیک به ۶ ماه از خبرهای منتشر شده در مورد کلاهبرداری میلیاردی وب‌سایت «سکه ثامن» از کاربرانش می‌گذرد. در این مدت خبرهای مختلفی در مورد ممنوعیت فروش آنلاین طلا و جواهر شنیده شده است. حالا اما سخنگوی اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی می‌گوید با تهیه آیین‌نامه فعالیت کسب‌وکارهای اینترنتی فعال در حوزه خرید‌وفروش طلا؛ قرار است این بخش ساماندهی شود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۷ اسفند

اپلیکیشن‌های ارائه‌دهنده خدمات پرداخت ملزم به احراز هویت کاربران خود از طریق تطابق اطلاعات کدملی و شماره همراه آنان شدند.
به گزارش پیوست، در مستند الزامات ارائه خدمات بانکی توسط برنامک‌های همراه، شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پرداخت و بانک‌ها ملزم شده‌اند کلیه خدمات بانکی خود را که از طریق برنامک‌های همراه ارائه می‌دهند، صرفا در اختیار کاربرانی بگذارند که کدملی‌شان با شماره کارت بانکی و تلفن‌همراهشان تطابق داشته باشد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۷ اسفند

به گزارش پیوست، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران با صدور بیانیه‌ای حمایت خود را از فهرست انتخاباتی «ائتلاف برای فردا» در انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران اعلام کرد.
هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای (نصر) تهران در متن این بیانیه با یادآوری نقش حیاتی بازیگران بخش خصوصی و هماهنگی بازوهای اجرایی در گذار ایران به اقتصاد دیجیتالی، تاکید کرده‌ است: «اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی به عنوان پارلمان بخش خصوصی و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای به عنوان فراگیرترین تشکل خصوصی حوزه فناوری اطلاعات در سایه همکاری و مشارکت می‌توانند خاستگاهی برای این گذار و تحول عظیم باشند.» به باور هیات مدیره سازمان نصر تهران، هم‌افزایی و همسویی این دو نهاد به شکوفایی اقتصاد دیجیتالی و دانش بنیان منجر خواهد شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۶ اسفند

به گزارش ایلنا، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توییتر خود اعلام کرد: در ملاقات با وزیر ارتباطات ارمنستان، قرارداد سه جانبه قطر، ایران و ارمنستان برای ترانزیت دیتا جنوب به شمال امضا و تبادل شد.
وی ادامه داد: برای همکاری‌های مشترک آینده در توسعه امنیت سایبری، توسعه اقتصاد دیجیتال و صادرات نرم‌افزاری، کارگروه مشترکی تشکیل دادیم تا جزئیات آن نهایی شود.

ادامه مطلب