ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۹ اسفند

آخرین روزهای هفته گذشته اپل بسیاری از اپلیکیشن‌هایی که از «گواهی توسعه‌دهنده‌ی سازمانی» این شرکت استفاده می‌کردند را از دسترس کاربران، خارج کرد. این سیاست اپل، باعث از دسترس خارج شدن اپلکیشن‌های ایرانی هم شد؛ اما اکنون و با گذشت دو روز از این اتفاق، برخی از این اپلیکیشن‌ها به گوشی‌های کاربران بازگشته‌اند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۹ اسفند

سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران برای ردیابی خودروهای سرقتی و برخورد با متخلفان طرح ترافیک با ناجا همکاری می‌کند.
به گزارش پیوست، طبق توافق انجام شده میان ناجا و سازمان فاوای شهرداری تهران اطلاعات پایگاه‌های داده‌ای ناجا و سازمان فاوا به منظور کنترل ترافیک و جلوگیری از ورود افراد غیر مجاز به محدوده ترافیک با یکدیگر تبادل خواهد شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۹ اسفند

صادق عباسی شاهکوه در گفتگو با مهر، با اشاره به اینکه خسارت قطعی و خرابی شبکه فیبرنوری ناشی از عملیات راهسازی در جاده‌ها دیگر مانند گذشته نیست، اظهار داشت: طی سال‌های اخیر با تفاهمنامه و هماهنگی که با وزارت راه انجام شده است، شرایط به حد نرمال رسیده و عملیات راهسازی، اشکال جدی در شبکه ارتباطی کشور وارد نمی‌کند.
وی با بیان اینکه حدود ۷۰ هزار کیلومتر فیبرنوری در کشور کشیده شده است، ادامه داد: ممکن است به طور متوسط بخش‌های کوچکی از این شبکه در طول روز ۲ بار قطع شود اما این تعداد قطعی روزانه فیبر، کاملا عادی بوده و چیز عجیب و غریبی نیست و در ارتباطات کشور خللی وارد نمی‌کند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۹ اسفند

به گزارش ایبِنا، مهدی محبی با اعلام این خبر افزود: از روز ۸ اسفند سایت همتا برای دریافت کارت ملی خریداران گوشی تلفن همراه و پرداخت عوارض گمرکی گوشی برای رجیستر آن به نوعی محدود شد و تنها کسانی که کثیرالسفر هستند با داشتن مدارک مسافرت خارجی خود می‌توانند اقدام به رجیستر تعداد محدودی گوشی همراه کنند.
وی گفت: البته این طرح پیش از این باید اجرا می‌شد و جزء قانون است، اما شاید بهتر بود مثل طرح رجیستری قبل از اجرا مدت زمانی به فروشندگان و واردکنندگانی که گوشی‌های خود را در بازار پخش کرده بودند فرصت داده می‌شد تا با اجرای ناگهانی این قانون دچار ضرر و زیان نشوند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۹ اسفند

به گزارش مهر، سامانه اطلاع‌رسانی رجیستری گوشی‌های تلفن همراه اخبار مربوط به توقف رجیستری گوشی‌های مسافری را رد و اعلام کرد: نظر به تغییرات ایجاد شده در سامانه ثبت دستگاه مسافری در گمرک به اطلاع می‌رساند که همچنان مانند گذشته هر دستگاهی که در گمرک ثبت شده و اطلاعات آن توسط گمرک برای سامانه همتا ارسال شود، بدون هیچ مشکل و تاخیری در همتا ثبت شده و کد فعال‌سازی در اختیار مشترک مورد نظر قرار می‌گیرد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۸ اسفند

به گزارش پیوست، یکشنبه گذشته و در جریان بررسی بودجه سال ۹۸ مجددا نمایندگان در صحن علنی مجلس به طرح پیشنهادی واگذاری فرکانس‌های ۷۰۰ و ۸۰۰ صدا وسیما به وزارت ارتباطات رای ندادند و آن را خلاف اصل ۱۱۰ قانون اساسی دانستند. اصل۱۱۰ قانون اساسی وظایف و اختیارات رهبری را مشخص کرده است. پیش از این نیز این پیشنهاد از سوی کمیسیون تلفیق رد شده بود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۸ اسفند

به گزارش تابناک، تعداد ۱۹ نفر از سرشبکه‌ها، افراد شاخص و تأثیرگذار شبکه هرمی «ورد واید انرژی» توسط وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران دستگیر شدند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۸ اسفند

به گزارش ایسنا، تعداد مشترکین تلفن همراه که در چند سال اخیر تقریباً همواره با روند افزایشی روبه‌رو بوده، در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری، یک روند کاهشی را طی کرده است.
تعداد مشترکین اپراتورهای تلفن همراه در سال جاری، در حالیکه تا پایان خردادماه بیش از ۹۰ میلیون نفر بوده و تا پایان شهریورماه به بیش از ۹۱ میلیون رسید، بر اساس آخرین آمار منتشره توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تا پایان آذرماه سال جاری، به بیش از ۸۸ میلیون رسیده که هر چند هم‌چنان ضریب نفوذی بیش‌تر از ۱۰۰ درصد را نشان می‌دهد، اما از کاهش استفاده از سیم‌کارت در سه ماه‌ی سوم سال حکایت دارد.

ادامه مطلب