سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۰ اسفند

بر اساس گزارش جدیدی از DigiTimes، شرکت سازنده‌ی تراشه‌های تایوانی، TSMC سال‌ها است در حال کار بر روی تجاری‌سازی تراشه‌ی ۵ نانومتری‌اش است و حالا این شرکت، سال ۲۰۲۰ را برای عرضه‌ی اولین دسته از این تراشه‌ها اعلام کرد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۰ اسفند

با بیش از ۵۰۰ فروشگاه خرده فروشی در سراسر جهان، برنامه‌های بازگشایی و تعطیلی چند فروشگاه اپل معمولا خبر قابل توجهی نیست، اما به نظر می‌رسد این شرکت انگیزه‌ی غیر معمولی برای تعطیلی این دو فروشگاه دارد: اپل تلاش می‌کند جلوی محکوم شدنش در یکی از پرونده‌های قانونی در این ایالت توسط ترول‌های پتنت را بگیرد.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۰ اسفند

همراه با نمایش اولین گوشی‌های 5G، شیائومی از کنفرانس مطبوعاتی‌اش در رویداد MWC 2019 استفاده کرد و اطلاعاتی در مورد عرضه‌ی موبایل Mi 9 و قیمت‌گذاری آن در اروپا ارائه داد. قیمت این تلفن از ۴۴۹ یورو (حدود ۵۰۹ دلار) برای مدل ۶۴ گیگابایتی آغاز می‌شود، در صورت درخواست Mi 9 با ۱۲۸ گیگابایت حافظه قیمت آن ۴۹۹ یورو (حدود ۵۶۵ دلار) می‌رسد. قیمت این موبایل در بریتانیا به زودی اعلام می‌شود و از ۲۸ فوریه در دسترس خواهد بود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۰ اسفند

به گزارش مهر به نقل از دانشگاه صنعتی شریف، همایش فضای مجازی پاک با محوریت «صیانت و توسعه» با حضور دبیر شورای عالی فضای مجازی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار می‌شود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۰ اسفند

به گزارش مهر، مرتضی براری در شبکه اجتماعی اینستاگرم با اشاره به رویکرد شفاف‌سازی و پاسخگویی به انتقادات مطرح شده از حوزه فضایی، به انتقاد عدم تشکیل شورای‌عالی فضایی پاسخ گفت.
انتقاد از عملکرد شورای عالی فضایی به این دلیل مطرح می‌شود که بر خلاف اساسنامه، این شورا از بدو تشکیل (سال ۸۳) تاکنون در مجموع ۳ جلسه داشته است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۰ اسفند

به گزارش ایلنا، محمدجواد آذری جهرمی در حساب توییتر خود نوشت: تصاویر زیر، گویای بخشی از اتفاقاتی است که در نظرسنجیِ انتخاب محبوبترین برنامه سال صداوسیما، رخ داده است.
گزارشِ بررسی تکمیلی در حال نهایی شدن است. نتایج برای رسیدگی به صداوسیما و پلیس فتا ارسال خواهد شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۰ اسفند

اسنپ از امروز فعالیت خود را در ۴ شهر زاهدان، ملایر، کازرون و لارستان آغاز می‌کند و آماده خدمت‌رسانی به مردم عزیز این شهرها است. با اضافه شدن زاهدان که مرکز استان سیستان و بلوچستان است تعداد استان‌های فعال این سامانه به ۳۰ رسیده است و حالا این سامانه هوشمند حمل‌و‌نقل در ۹۳ شهر بزرگ و کوچک خدمت‌رسانی می‌کند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۰ اسفند

به گزارش ITIran، ظهر دیروز برای دورهمی فروشگاه اینترنتی چاره دعوت شدیم و با ناصرعلی سعادت گپ‌وگفتی کوتاه درباره این شرکت داشتیم.
برای کسانی که ناصرعلی سعادت را نمی‌شناسد باید خیلی خلاصه گفت او مدیرعامل و بنیانگذار شرکت ندا رایانه بوده است. از نخستین شرکت‌هایی که خدمات اینترنت را به صورت Dial Up در ایران عرضه کردند.

ادامه مطلب