ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۵ اسفند

به گزارش ایسنا، اخیراً خبر اتصال سامانه شبکه احراز هویت کاربران ارتباطی (شاهکار) به نرم‌افزار دولت همراه اعلام شد؛ سامانه‌ای که در پی مصوبه شورای عالی فضای مجازی به منظور تأمین کامل حریم خصوصی و امنیت اطلاعات کاربران در فضای مجازی و حقیقی در سال ۱۳۹۴ راه‌اندازی و به تدریج سرویس‌های مختلف به آن اضافه شد.
سامانه شاهکار در واقع یک واسط بین اپراتورهای مخابراتی و مراجع تطبیق هویت است؛ به این ترتیب که اپراتورها پیش از ارائه سرویس به مشترکین خود، از طریق سامانه شاهکار، هویت مشترکین را از نظر حقیقی یا حقوقی، ایرانی یا خارجی بودن صحت‌سنجی می‌کند و در صورت تأیید درستی اطلاعات در سامانه، اپراتور اجازه ارائه سرویس به مشترکین را دارد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۴ اسفند

یک فعال بازار کامپیوتر ایران در تشریح وضعیت کنونی این بازار، گفت: علاوه بر اینکه خرید و فروش کالا در بازار کامپیوتر به شدت کاهش یافته، دولتی‌ها نیز تمایلی به خرید ندارند.
به گزارش روابط عمومی اتحادیه فناوران، محمدعلی هاشمی با بیان اینکه در ماه‌‎های پایانی سال، کامپیوتر اولویت خرید مردم نیست و کاهش قدرت خرید به ویژه در بازار کامپیوتر بیشتر از هر صنفی چشمگیر است، افزود: طبق روال معمول بازار کامپیوتر از اواخر بهمن ماه دچار رکود می‌‎شود و خرید و فروش‌ها به شدت کاهش می‌یابد. اما با این وجود سال‌‎های گذشته حداقل شاهد خریدهای دولتی بودیم که متاسفانه به دلیل کمبود بودجه و شرایط بد اقتصادی خریدهای دولتی نیز امسال کاهش یافته است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۴ اسفند

سخنگوی اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای اینترنتی از آغاز یک دوره نظارت ۶۰ روزه بر فعالیت کسب‌وکارهای اینترنتی از هفته‌ی آینده خبر داد و گفت: فعالیت کسب‌وکارهای عضو اتحادیه به طور دوره‌ای بررسی و نظارت می‌شود.
برخی کاربران فارس در بخش فارس من موضوع استفاده از عکس های نامناسب در فروش لباس زنانه را مطرح کرده‌اند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۴ اسفند

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس مقرر کردند که کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی حداقل و حداکثر جریمه نقدی از اجرایی نشدن قانون استفاده از بی‌سیم‌های اختصاصی و غیر حرفه‌ای (آماتوری) را تعیین کند.
نمایندگان مجلس در جلسه‌ای علنی و در ادامه بررسی جزئیات بودجه در بخش درآمدی بند «ه» تبصره ۱۸ را تصویب کردند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۴ اسفند

مجری طرح ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات گفت: تعداد روستاهای بدون ارتباط کاهش پیدا کرده و بنا داریم با وجود همه مشکلات اهداف برنامه ششم توسعه را تا انتهای سال ۹۸ محقق کنیم تا توسعه پهن باند به همه روستاها برسید.
به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مهرداد ترابیان مجری طرح ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت‌: در ابتدای دولت دوازدهم، ۳۲ درصد از روستاهای کشور دارای سرویس کامل یعنی تلفن ثابت، تلفن همراه و پهن باند بودند که با اجرای پروژه‌هایی در یک سال و نیم گذشته، در حال حاضر ۶۳ درصد از روستاها دارای ارتباطات کامل هستند که از این بابت نزدیک به دو برابر ظرفیت روستاها در سه سرویس افزایش پیدا کرده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۴ اسفند

بر اساس گزارش ITU طرح ملی شبکه علمی ایران بین ۶ طرح ملی، نامزد کسب جایزه WSIS شد.
به گزارش روابط عمومی شبکه علمی ایران، اتحادیه بین‌المللی مخابرات ITU اعلام کرد از میان ۹۰ پروژه مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات از سراسر جهان که برای دریافت این جایزه در سال ۲۰۱۹ رقابت می‌کنند، شبکه علمی ایران تنها شرکت ایرانی است که موفق به کسب نامزدی این دوره از جایزه WSIS شد.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۴ اسفند

کارشناسان اینتل روز جمعه اعلام کردند تراشه‌های مودم 5G این شرکت تا سال ۲۰۲۰ در هیچ تلفنی دیده نمی‌شوند و با این خبر، احتمال اینکه بزرگ‌ترین مشتری آن، اپل همچنان یک سال دیگر در ارائه‌ی این فناوری از رقبایش عقب بماند را افزایش داد.
Sandra Rivera، که بر تجارت تراشه‌ی شبکه‌ی اینتل نظارت دارد، در رویدادی رسانه‌ای در کالیفرنیا گفت: "تراشه‌های نمونه‌ی مودم 5G در سال جاری برای مشتریان به فروش می‌رسند، اما اینتل انتظار ندارد از این تراشه‌ها تا سال ۲۰۲۰ در محصولات مصرفی موجود در بازار استفاده کند."

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۴ اسفند

تعدادی از کارکنان شرکت مایکروسافت روز جمعه از این شرکت خواستند قرارداد سخت‌افزاری ۴۸۰ میلیون دلاری‌اش برای تامین ارتش ایالات متحده را لغو کند. علاوه بر این، ۴۹ کارمند دادخواستی را امضا کردند و خواستار توقف توسعه‌ی "هر نوع فناوری تسلیحاتی" شدند.

ادامه مطلب