سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲ اسفند

به احتمال زیاد مودم 5G کوالکام در کنگره‌ی جهانی موبایل (MWC) که در سال جاری در بارسلونا برگزار می‌شود، رونمایی می‌گردد. به نظر می‌رسد امسال همان سالی باشد که بالاخره 5G، مخصوصا تلفن‌های 5G در دسترس قرار می‌گیرند. اساسا این تلفن‌ها نیاز به مودم‌های 5G دارند، بنابراین شاید جای تعجب نباشد که کوالکام تصمیم گرفته با راه‌اندازی مودم 5G نسل آینده‌اش و آنتن جدید mmWave از چرخه‌ی خبرهای MWC پیشی بگیرد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲ اسفند

مدیرکل فناوری اطلاعات ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: بسته شدن سایت ثبت گوشی مسافری از اول اسفند ماه صحت ندارد.
اخیرا اخبار تایید نشده‌ای مبنی بر بسته شدن سایت ثبت گوشی مسافری از اول اسفند ماه منتشر شده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲ اسفند

برآوردها نشان می‌دهد با وجود کاهش ۵۰ درصدی مصرف گوشی تلفن همراه در کشور روزانه حدود ۲۰ هزار گوشی در سامانه مسافری ثبت می‌شود.
«حسین یوسفیان» کارشناس ارشد طرح رجیستری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه هر فردی کالا وارد می‌کند باید در گمرک اظهار انجام دهد و این موضوع در خصوص موبایل نیز انجام میشود، گفت: البته شرایط مسافر با تجار متفاوت است و طبق قانون گمرک اختیار دارد در خصوص مبلغ و تعداد موبایل وارداتی از طریق مسافر اقدام کند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲ اسفند

به زودی یک سامانه مبتنی بر بلاک چین برای کمک به ثبت امن آثار خلاق در کشور راه‌اندازی خواهد شد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این روزها فضا خرید اینترنتی و استفاده از سرویس آنلاین در کشور ما رونق گرفته است. حتی افرادی که پیش‌ از این نگاه مثبتی به استفاده از خدمات آنلاین نداشتند و با شک و تردید به این موضوع می‌نگریستند، این روزها ناخودآگاه به استفاده از سرویس‌های آنلاین سوق داده شده‌اند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲ اسفند

به گزارش مهر، مرتضی برابری با بیان اینکه پنجاه و ششمین نشست کارگروه علمی و فنی کمیته سازمان ملل در امور استفاده صلح‌آمیز از فضا (کوپوس) روز گذشته به کار خود پایان داد، گفت: در این نشست موضوعات مهمی همچون اجرای داوطلبانه و ادامه روند بررسی رهنمودهای پایداری بلند مدت فعالیت های فضایی، ضرورت اجرای رهنمودهای کاهش یا تعدیل زباله های فضایی، تحقق بخشی اهداف توسعه پایدار با استفاده از فناوری‌های فضایی و تقویت همکاری‌های بین‌المللی و ظرفیت‌سازی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲ اسفند

به گزارش مهر، محمدجواد آذری جهرمی در اینستاگرم نوشت: پارسال از شرکت‌های ارتباطاتی خواستم هزینه هدایای نوروز را صرف زلزله‌زدگان کنند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱ اسفند

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فناوری اطلاعات ایران، امیر ناظمی، رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران در حاشیه پنجمین جشنواره فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی شریف (IT Weekend 5) اظهار داشت: برگزاری چنین رویدادهایی کمک می‌کند استارتاپ‌ها و کارآفرینان تجربیات خود را از شکست‌ها و پیروزی‌های خود را به اشتراک بگذارند.
وی به اهمیت پذیرش شکست در پروژه اشاره کرد و افزود: شرکت‌ها و استارتاپ‌ها همواره به افتخارات و دستاوردهای خود توجه می‌کنند در حالیکه می‌توان با تمرکز بر شکست‌ها به موفقیت‌های بزرگی نایل شد و با مستندسازی شکست و پذیرش آن می‌توان گام‌های مثبتی در جهت موفقیت برداشت.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱ اسفند

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان فناوری اطلاعات، محمد جعفر نعناکار مدیرکل حقوقی سازمان فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مصاحبه ای با روزنامه فناوران در خصوص گارانتی سامسونگ می‌گوید: گزارشی به دست ما رسید مبنی بر این که بر اساس شرایط عنوان شده در گارانتی محصولات سامسونگ، این شرکت می‌تواند به دلیل نصب اپلیکیشن‌های ایرانی، گوشی‌ها و تبلت‌هایش را از گارانتی خارج کند.
وی افزود: این موضوع را در دستور کار قرار دادیم و شرایط گارانتی سامسونگ که روی سایت این شرکت نیز منتشر شده بود مورد مطالعه قرار گرفت. با توجه به بند ۷ شرایط گارانتی، این شرکت می‌توانست به دلیل نصب نرم‌افزارهای متفرقه که مورد تایید سامسونگ نیستند، گوشی را از گارانتی خارج کند.

ادامه مطلب