گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۴ اسفند

بر اساس اسناد موجود در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده‌ی آمریکا، Evan Williams، یکی از موسسان سابق توئیتر که در حال حاضر مدیرعامل پلتفرم انتشاراتی Medium است از هیات‌مدیره‌ی توئیتر کناره‌گیری می‌کند. Williams به طور رسمی آخر این ماه از این شرکت جدا می‌شود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۴ اسفند

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، در این مدت بانک‌های ملت و صادرات به ترتیب با ۹۹۶۰.۴ و ۸۵۶۸.۸ میلیارد ریال بیشترین مبلغ پرداختی به شرکت‌های دانش بنیان را به خود اختصاص داده‌اند.
همچنین مجموع تسهیلات پرداختی از آذرماه ۱۳۹۶ تا آذرماه ۱۳۹۷ به شرکت‌های دانش بنیان، معادل ۶۹۸۷۳.۲ میلیارد ریال و سهم بانک‌های دولتی، بانک‌های خصوصی شده و بانک‌های خصوصی و موسسات اعتباری از این میزان به ترتیب معادل ۱۷۴۳۷.۱، ۲۷۲۰۱.۶ و ۲۵۲۳۴.۵ میلیارد ریال بوده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۴ اسفند

به گزارش ایبِنا، سامانه باتا (بانک اطلاعات تعاونی های ایران) امروز در اتاق تعاون ایران رونمایی شد. این سامانه با ارتباط بر خط با سازمان ثبت، ۸ قلم اطلاعات پایه تعاونی ها را ارائه خواهد داد. سامانه باتا در روزهای آینده در نشانی bata-icc.ir در دسترس خواهد بود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۴ اسفند

امروز با رونمایی از چند خدمت بانکی در بانک ملی، امکان استفاده از کارت هوشمند ملی به عنوان کارت بانکی فراهم شد.
به گزارش ایبِنا، در این مراسم همچنین ۳۰ استارتاپ مرتبط با بانک ملی ایران، محصولات خود را در قالب نمایشگاهی معرفی کردند. هر سال و در رویدادی مستقل به نام ملی شو، آخرین دستاوردها و نوآوری‌های بانک ملی ایران معرفی و رونمایی می‌شوند.
محمدرضا حسین‌زاده در این مراسم در سخنانی گفت: بانک ملی به آحاد ملت ایران تعلق دارد و موسسه‌ای نهادساز بوده که موسسات و سازمان‌های مختلفی از دل آن خارج شده است. وی ادامه داد: بانک ملی در رشد و توسعه کشور نقش بی‌بدیلی داشته است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۳ اسفند

پزشکان برای صدور هر نسخه‌ی الکترونیکی ۱۰۰ تومان کارمزد پرداخت خواهند کرد.
به گزارش پیوست، نمایندگان مجلس در نشست علنی و در جریان بررسی جزئیات بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور با دریافت ۱۰۰ تومان به ازای هر فقره نسخه پزشکی الکترونیکی از اشخاص حقیقی و حقوقی ارائه‌دهنده‌ی خدمات طرف قرارداد، موافقت کردند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۳ اسفند

فعالان بازار کامپیوتر از کاهش خرید‌وفروش در این بازار خبر می‌دهند و اعلام می‌کنند که علاوه بر کاربران معمولی حالا میزان خرید این کالاها توسط سازمان‌های دولتی هم با کاهش قابل توجهی روبه‌رو شده است.
به گفته محمدعلی هاشمی، از فعالان قدیمی بازار کامپیوتر در حال‌حاضر سازمان‌‎ها و ارگان‌های دولتی نیز تمایلی به خرید ندارند و استعلام‌‎های دولتی برای خرید این کالا به حداقل رسیده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۳ اسفند

به گزارش مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر محسن تفقدی گفت: با امضای تفاهمنامه همکاری ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با این دانشگاه، مرکز شتابدهی و نوآوری سلامت دیجیتال شرق کشور در مشهد راه‌اندازی می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: این تفاهم‌نامه به منظور تحقق سیاست‌های کلان کشور درحوزه علم و فناوری و تحقق حمایت از کالاها، خدمات ملی و دانش بنیان در حوزه سلامت دیجیتال در شرق کشور، منعقد شده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۳ اسفند

جواد جاویدنیا معاون امور فضای مجازی دادستان کل کشور در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: تذکرات متعددی مبنی بر ضرورت اجرای قوانین و مصوبات کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه و اجرای دستورات قضایی به وزیر ارتباطات داده‌شده بود.
وی افزود: علیرغم اینکه اجرای قانون، دستورات قضایی و مصوبات شورای عالی فضای مجازی بر هر مسئولی واجب و لازم است، اما متأسفانه آقای وزیر به هیچ‌کدام از این تذکرات تمکین نکرده است.

ادامه مطلب