ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۳ اسفند

به گزارش مهر به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی، حسین فلاح جوشقانی گفت: سامانه‌ی «شاهکار» در پی مصوبه‌ی شورای عالی فضای مجازی به منظور تامین کامل حریم خصوصی و امنیت اطلاعات کاربران در فضای مجازی و حقیقی در سال ۹۴ راه‌اندازی و به تدریج سرویس‌های مختلف به آن اضافه شده است.
وی با اشاره به اینکه سامانه «شاهکار» در واقع یک واسط بین اپراتورهای مخابراتی و مراجع تطبیق هویت است، افزود: اپراتورها پیش از ارائه‌ی سرویس به مشترکان خود، از طریق سامانه‌ی «شاهکار»، هویت مشترکان را از نظر حقیقی یا حقوقی، ایرانی یا خارجی بودن صحت‌سنجی می‌کنند و درصورت تائید درستی اطلاعات در سامانه، اپراتور اجازه ارائه سرویس به مشترکان را دارد.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۳ اسفند

اولین نمایش تلفن قابل انعطاف سامسونگ به ماه نوامبر باز می‌گردد، و حالا در رویداد Galaxy Unpacked، این شرکت جزئیات بیشتری از این تلفن را ارائه داد. موبایل تاشوی سامسونگ، Galaxy Fold نام دارد. این شرکت قصد دارد آن را در ۲۶ آوریل عرضه کند، شروع قیمت‌گذاری آن از ۱۹۸۰ دلار. عرضه‌ی آن نیز در ایالات متحده‌ی آمریکا از طریق اپراتورهای AT&T و T-Mobile خواهد بود. یک جفت ایرباد رایگان بی‌سیم جدید سامسونگ هم همراه با این موبایل‌ می‌باشد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۳ اسفند

مدیرعامل فیسبوک، مارک زاکربرگ در مصاحبه‌ای عمومی با جاناتان زیتترین، استاد حقوق دانشگاه هاروارد گفت که به طور بالقوه علاقمند به استفاده از سیستم بلاکچین در فیسبوک است. به طور خاص، زاکربرگ گفت، بلاکچین می‌تواند به کاربر قدرت منحصربه‌فردی به هنگام دادن اجازه‌ی دسترسی برنامه‌های شخص ثالث به اطلاعات، بدهد.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۳ اسفند

سامسونگ ده سالگی خط تولید گوشی هوشمند Galaxy S را در ۲۰ فوریه با معرفی چهار مدل Galaxy S10 جشن گرفت. این مدل‌ها شامل سه تلفن 4G و یک مدل 5G هستند که نمونه‌ی آخر با ادامه‌ی عرضه‌ی فناوری 5G ارائه می‌گردد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۳ اسفند

به گزارش مهر، پس از دستور صریح رئیس جمهور مبنی بر حل مشکل پیامک‌های تبلیغاتی که سالها است مشترکان تلفن همراه با آن درگیر هستند، وزارت ارتباطات در طرحی ضربتی، موضوع حل این مشکل را در دستور کار قرار داد.
بر این اساس لغو مجوز بیش از ۳۰ دفتر خدمات ارتباطی متخلف که اقدام به فروش غیرقانونی سیم کارت می‌کردند از سوی وزیر ارتباطات، انجام پذیرفت و شناسایی و مسدودسازی سیم‌کارت‌هایی که نسبت به ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه اقدام می کردند، شدت بیشتری یافت.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۳ اسفند

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران، تاثیرگذاری در رشد اقتصادی بخش خصوصی و صنعت و همچنین کاهش هزینه‌ها با جلوگیری از تولید داده‌های تکراری و افزایش شفافیت را از مزیت‌های به اشتراک‌گذاری داده بیان کرد.
امیر ناظمی رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران در سمینار بستر ملی داده‌های باز و کاربردی با اشاره به اسناد بالادستی هیات وزیران مصوبه سال ۱۳۹۵، گفت: سازمان فناوری اطلاعات ایران همکاری گسترده خود با سایر دستگاه‌ها را با هدف فرهنگ‌سازی به اشتراک‌گذاری داده‌های باز و کاربردی در راستای پیشبرد اهداف دولت الکترونیک آغاز کرده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۳ اسفند

ایرنا، طبق آخرین آمارهای ارائه شده از مرکز ملی بازی‌های رایانه‌ای، ۸ میلیون کودک ایرانی زیر ۱۲ سال، کاربر بازی‌های ‌رایانه‌ای هستند و روزانه ۱۳ میلیون ساعت با این بازی‌ها سرگرم هستند.
دهمین نشست از سری نشست‌های نقد و اندیشه با موضوع کودکان و بازی‌های ‌رایانه‌ای در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور «امیرمحمد رضایی» فعال حوزه بازی‌های رایانه‌ای، «مهدی حدادی» فعال در حوزه مطالعات و نقد و بررسی بازی‌های رایانه‌ای و «حسن کریمی قدوسی» رئیس مرکز ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۳ اسفند

به گزارش ایبنا، رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی عنوان کرد که مأموریت اصلی این مرکز در سال آینده استانداردسازی خدمات تجارت الکترونیکی است و مهندسی و بازبینی نماد اعتماد الکترونیکی در دستور کار قرار گرفته است.
گسترش تجارت الکترونیک در کشور نهادهای حاکمیتی را به‌ منظور قانون‌گذاری و نظارت بر نحوه‌ی فعالیت کسب‌وکارهای جدید به‌ عنوان یکی از ستون‌های اقتصادی ایجاد کرد که از جمله مهم‌ترین این سازمان‌ها مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت با مجوز حاکمیتی‌ای نماد به‌ عنوان مجوز ضروری برای فعالیت قانونی در حوزه کسب‌وکارهای آنلاین است.

ادامه مطلب