ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۳ اسفند

در شرایطی که وزیر ارتباطات دولت یازدهم از زمان حضور خود بر گسترش خدمات اینترنت تاکید دارد، اما طی هفته‌های اخیر مشترکان اینترنت مخابرات در اصفهان با چالش‌های بسیاری مواجه هستند و از سرعت اینترنت و انحصارطلبی این شرکت در ارائه سرویس‌های خود گلایه دارند.
به گزارش ایسنا، قطعی مکرر و عدم اطلاع‌رسانی صحیح، گلایه امروز بیش‌تر مشترکان اینترنت مخابرات در اصفهان است. آن‌ها می‌گویند برای پیگیری قطعی و اختلال در سرعت اینترنت در تماس با سامانه ۲۰۲۰ مخابرات، تلفن به‌صورت گویا، می‌گوید "سیستم در حال به‌روزرسانی است و از صبر و شکیبانی شما سپاسگزارم".

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲ اسفند

به گزارش ایلنا، سایت SPECTATOR INDEX که به انتشار آمارهای اقتصادی در فضای مجازی می‌پردازد در تازه‌ترین آمار خود تعداد کاربران اینترنت در کشورهای مختلف جهان را اعلام کرده است. بر اساس این گزارش کشورهای چین، هندوستان و ایالات متحده به ترتیب با ۷۷۲، ۴۶۲ و ۳۱۲ میلیون نفر بیشترین کاربر را دارند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲ اسفند

به گزارش ایسنا، جواد جاویدنیا با اعلام این مطلب افزود: هرگاه تصمیم جدیدی در این باره گرفته شود از طریق مراجع رسمی و دبیرخانه کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲ اسفند

به گزارش سیناپرس، گزارش‌های منتشر شده از سوی مراکز تحقیقاتی وب جهانی حکایت از آن دارد که تنها کمتر از پنج درصد از فضای وب، محتوایی است که در برخورد عامیانه با مفهوم اینترنت شناخته می‌شود.
نزدیک به نود و پنج درصد باقیمانده اینترنت را شبکه‌های علمی تشکیل داده است که دسترسی به آن تابع شرایط مشخص بوده و در سطح کشوری و مجموعه‌های بین‌المللی و جغرافیایی طبیعی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی هم سو و هم هدف، ایجاد شده و توسعه یافته و مورد بهره‌‌برداری قرار می‌گیرد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲ اسفند

احراز هویت و اصالت سنجی اپلیکیشن‌های پرداخت سال آینده در دستور کار بانک مرکزی قرار می‌گیرد.
به گزارش پیوست، گسترش روزافزون اپلیکیشن‌های پرداخت در فضای مجازی موجب شده تا بانک مرکزی به فکر اصالت‌سنجی و احراز هویت این اپلیکیشن‌ها بیافتد.

ادامه مطلب
سرگرمی
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲ اسفند

به گزارش کلیک، محدودیت‌های دسترسی به بازی رایگان Apex Legends طی چند هفته‌ی گذشته به معضلی بزرگ برای گیمرهای ایرانی تبدیل شده و از آنجایی که Electronic Arts، ناشر بازی، هیچ واکنش رسمی نسبت به این موضوع نداشته، حال تصمیم بر این گرفته شده به واسطه‌ی هم‌صدایی از طریق کمپین جمع‌آوری امضا، گیمرهای ایرانی اعتراض‌شان را به گوش آنان برسانند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲ اسفند

استارتاپ رباتیک Vincross اعلام کرد افزایش سرمایه‌ای در حدود ۱۰ میلیون دلار و به هدایت Lenovo دریافت کرده است. این افزایش بودجه برای توسعه‌ی خط رباتیک Vincross با استفاده از Mind Kit به کار می‌رود، مجموعه‌ای از بخش‌های مورد نیاز که علاقمندان می‌توانند از آن برای ساختن ربات‌های همه کاره‌ای که قادر به انجام وظایف متعددی از جمله نواختن موسیقی درام، چاشنی زدن به غذا، و خزیدن در فضاهای تنگ هستند، بهره ببرند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲ اسفند

گوگل اشتباهش را در مورد فاش نکردن وجود میکروفون داخلی بر روی سیستم امنیتی Nest Secure قبول کرد. سخنگوی شرکت در بیانیه‌ای به Business Insider گفت: "ما هرگز قصد نداشتیم این میکروفون داخلی به صورت یک راز باشد و بهتر بود در مشخصات فنی دستگاه آورده می‌شد. این خطایی از جانب ما است."

ادامه مطلب