ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱ اسفند

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فناوری اطلاعات ایران، رضا باقری‌اصل که با هدف بازدید و ارزیابی پروژه‌های سلامت الکترونیکی استان یزد به شهر یزد سفر کرده بود، گفت: استان یزد ظرفیت‌ها و توانمندی‌های لازم را برای اجرای پایلوت نظام سلامت الکترونیک دارد و از پیشنهادها، راهکارها و طرح‌های پیشنهادی استان و نیز، محصولات و خدمات بخش خصوصی حمایت می‌شود.
باقری‌اصل با اشاره به ماموریت خود از سوی دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات افزود: گزارش‌های لازم در این زمینه به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و از طریق دبیرخانه شورا به رییس جمهور داده خواهد شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱ اسفند

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فناوری اطلاعات ایران، امیر ناظمی در همایش ملی تعامل نظام دانشگاهی و فضای اجتماعی با بیان اینکه امروزه در دنیا شاهد تغییرات درشیوه نظام دانشگاهی هستیم افزود: رشته‌های دانشگاهی به سمت چند رشته‌ای، کاربردی و تجاری‌سازی تغییر یافته است.
رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران قرارگیری دانشگاه در کنار صنعت، دولت و فعالان حوزه مدنی را از تغییرات مثبت در این عرصه دانست و گفت: امروزه دانشگاه مختص فضای آکادمیک و جامعه علمی نیست بلکه در قبال کل جامعه احساس مسئولیت می‌کند و از رویکرد بسته به رویکردی تعاملی و باز تغییر جهت داده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱ اسفند

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان فناوری اطلاعات ایران، امیر ناظمی در مراسم افتتاحیه باشگاه سیاست پژوهان علم و فناوری اظهار داشت: تمرکز بر روی فناوری‌های حیاتی کشور و تقویت شرکت‌های دانش بنیان و هدایت ان‌ها به سمت صنعت از جمله اهداف این باشگاه است.
وی رسالت باشگاه سیاست پژوهان علم و فناوری را شنیدن عقاید و تفکرات متعدد اعضای آن دانست و گفت: باشگاه می‌تواند با چنین رویکردی به دور از نگاه خود مداری که ریشه در فرهنگ ما دارد، سیاستگذاری را به امری آگاهانه در عرصه علم و فناوری تبدیل کند.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱ اسفند

دکمه‌ی برگشت اندروید ممکن است به طور کامل عوض شود و با حالت لمسی اشاره‌ای در سمت چپ دکمه‌ی «Home» جایگزین شود. توسعه‌دهندگان XDA با بررسی بر روی یک سری از دکمه‌های پیشین، برملا شده از نسل آینده‌ی اندروید با نام Q، همین طور با بررسی جدید نشان دادند این احتمال وجود دارد دکمه‌ی برگشت حذف شود.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱ اسفند

در طول آخر هفته، گوگل مقاله‌‌ای را در کنفرانس امنیت مونیخ ارائه داد و در آن چگونگی مبارزه با اطلاعات نادرست در سراسر سرویس‌های بزرگش را توضیح داد. منظور گوگل از سرویس‌های بزرگ همان جستجوی گوگل، اخبار، یوتوب، همچنین پلتفرم‌های تبلیغاتی هستند.

ادامه مطلب
اپلیکیشن
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱ اسفند

مارک زاکربرگ اخیرا گفته بود تجارت بخش بزرگ نقشه‌ی راه ۲۰۱۹ برای خانواده‌ی اپ‌های فیسبوک است. اما قبل از اینکه افراد بتوانند به آسانی از اینستاگرم و غیره خریداری کنند، فیسبوک به اطلاعات کارت اعتباری‌شان نیاز دارد. این احتمالا جنبه‌ی سودمند طرح اینستاگرم برای راه‌اندازی استیکر Fundraiser در سال ۲۰۱۹ است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱ اسفند

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فناوری اطلاعات ایران: امیر ناظمی در سمینار بستر ملی داده‌های باز و کاربردی با اشاره به اسناد بالادستی هیات وزیران مصوبه سال ۱۳۹۵ گفت: سازمان فناوری اطلاعات ایران همکاری گسترده خود با سایر دستگاه‌ها را با هدف فرهنگ‌سازی به اشتراک‌گذاری داده‌های باز و کاربردی در راستای پیشبرد اهداف دولت الکترونیک آغاز کرده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱ اسفند

به گزارش ایلنا، سپهر محمدی، درباره اعلام نظر انجمن بلاک‌چین ایران در خصوص پیش نویس سند رمز ارز بانک مرکزی گفت: انجمن بلاک‌چین با برگزاری جلساتی، نظرات خود را به بانک مرکزی برای تهیه سند نهایی اعلام می‌کند و در همین راستا نیز جلسه‌ای نیز با حضور نویسندگان سند و کارشناسان برگزار و پیش‌نویس سند رمز ارز بانک مرکزی را بررسی کرده تا بخش خصوصی، انتقادات و پیشنهادات را به بانک مرکزی ارایه نماید.

ادامه مطلب