ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۷ خرداد

به گزارش مهر، رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی از ساخت ماهواره در این دانشگاه خبر داد.
به گزارش دانشگاه آزاد اسلامی، حبیب‌الله آراسته‌راد درباره‌ی همکاری پژوهشگران در پروژه‌های کاربردی گفت: رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی در مدیریت جدید مساله‌محوری است، در پی این هدف باشگاه پژوهشگران جوان نیز خود را ملزم به حرکت در این مسیر می‌داند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۷ خرداد

ایرانسل بسته‌های رایگان و ویژه‌ی اینترنت 4G برای مشترکانی که در ایام جام‌جهانی فوتبال به روسیه سفر می‌کنند در نظر گرفته است.
به گزارش روابط عمومی ایرانسل، در فاصله‌ی ۲۰ خرداد تا ۲۹ تیر ماه جاری ایرانسلی‌هایی که به روسیه سفر می‌کنند می‌توانند با شماره گیری کد #۸*۱۱۱۱* یا مراجعه به نرم افزار کاربردی «ایرانسل من» از بسته‌ی ویژه‌ی روزانه‌ی ۱۰ مگابایت اینترنت رایگان ویژه جام جهانی ۲۰۱۸ بهرمند شوند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۷ خرداد

به گزارش فناوران، دلار ۴۲۰۰ تومانی دولتی به واردات گوشی تلفن همراه به دلیل لوکس بودن این کالا تخصیص نمی‌یابد؛ بنابراین باید منتظر افزایش ۳۰ درصدی قیمت گوشی در بازار باشیم.
بر اساس گزارش فعالان بازار، ظاهرا از چند روز پیش واردات موبایل با دلار ۴۲۰۰ تومانی به کشور امکان‌پذیر نیست و ثبت سفارش گوشی غیرممکن شده است. در همین راستا واردکنندگان اعلام کردند که از هفته‌ی گذشته عرضه‌ی گوشی به بازار را متوقف کرده‌اند، حتی بسیاری از فروشگاه بازار نیز اقدام به احتکار کرده‌اند و بسیاری از گوشی‌ها در بازار کمیاب شده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۷ خرداد

به گزارش فناوران، نشست وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با موضوع زیرساخت و توسعه‌ی اشتغال درحوزه‌ی IT با تاکید بر تولید محتوا برگزار شد.
پس از این نشست محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توئیتی نوشت: «در جلسه‌ای با علی ربیعی درباره‌ی رفع موانع بیمه‌ای کسب‌وکارهای نوپا از طریق طرح کارآفرین به راهکار اجرایی رسیدیم. بر این اساس سازمان تامین اجتماعی پس از تصویب دولت، تسهیلاتی را برای این کسب و کارها در نظر خواهد گرفت».

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۷ خرداد

Grab، شرکت به اشتراک‌گذاری خودرو که تجارت Uber در جنوب شرق آسیا را اوایل سال جاری به چنگ آورد، در دور جدیدی از تامین بودجه، مبلغ۱ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خواهد داشت و هدایت این دور با شرکت خودروسازی تویوتا است. منبعی نزدیک به این شرکت گفت: این معامله ارزش بازار Grab را به بیش از ۱۰ میلیارد دلار می‌رساند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۷ خرداد

Cohesity، استارتاپ متمرکز بر ذخیره‌سازی داده، مستقر در سن خوزه‌ی کالیفرنیا، در دور چهارم سری تامین بودجه‌اش با هدایت SoftBank Vision Fund، مبلغ ۲۵۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرد. از دیگر مشارکت‌کنندهگان در این دور، همراه با سرمایه‌گذاران اولیه می‌توان Sequoia Capital ،Cisco Investments و Battery Ventures را نام برد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۷ خرداد

تولیدکننده‌ی قراردادی Foxconn روز یکشنبه، پس از اینکه یک گروه دیدبان حقوق کارگران ایالات متحد‌ه‌ی آمریکا شرایط کاری سخت در کارخانه‌ی Foxconn در چین را نقد کرد، گفت در حال بررسی از این کارخانه که در کار ساخت دیوایس‌های Amazon.com است می‌باشد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۲۶ خرداد

مرتضی ضامنی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، درخصوص گلایه‌ی تاکسی‌داران از فعالیت مراکزی مانند اسنپ و تپ‌سی و پایین بودن نرخ کرایه‌های آن‌ها و راه‌های رفع مشکلات مطرح شده اظهار داشت: این موضوع دو بعد دارد؛ یکی استفاده از سامانه‌ی اینترنتی برخط است که باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود و دوم اینکه برای رفع این مشکلات باید آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌ها اصلاح شوند که این قضیه در دستورکار قرار دارد و نوع نگرش شهرداری‌ها به این موضوع نیز باید تغییر کند.

ادامه مطلب