ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲۵ خرداد

به گزارش مهر، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از توافق با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای رفع موانع بیمه‌ای بر سر راه فعالیت استارتاپ‌ها و شرکت‌های نوپا خبر داد.
در این زمینه محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات با علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دیدار و گفتگو کردند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲۵ خرداد

صادق عباسی شاهکوه در گفتگو با مهر، با بیان اینکه شرکت ترانزیت ارتباطات بین‌الملل مطابق با اهداف قانون برنامه‌ی ششم توسعه‌ی اقتصادی به شرکت ارتباطات زیرساخت تکلیف شده است، اظهار داشت: هم اکنون پیش‌نویس اساسنامه‌ی این شرکت پس از تدوین و تطبیق با قوانین مربوطه، آماده شده و در مرحله‌ی ارائه به دولت قرار دارد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲۵ خرداد

تقسیم سود ۴۰۰ ریالی هر سهم همراه اول در مجمع عمومی عادی سالیانه‌ی صاحبان سهام این شرکت تصویب شد.
به گزارش آرمان اقتصادی، مجمع عمومی عادی و فوق‌العاده‌ی شرکت مخابرات ایران با حضور اعضای هیئت مدیره‌ی شرکت مخابرات و سید مجید صدری، مدیرعامل این شرکت و ۹۸.۸ درصد از سهامداران حقیقی و حقوقی برگزار و تقسیم سود ۴۰۰ ریالی مورد تصویب اعضا قرار گرفت.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲۵ خرداد

ضریب نفوذ تلفن ثابت از ۳۹ به ۴۲ درصد رسیده و تمرکز بر توسعه‌ی پهنای باند تلفن ثابت و موبایل در دستور کار قرار گرفته است.
مجمع عمومی عادی سالیانه و عادی فوق‌العاده‌ی شرکت مخابرات ایران، با حضور ۹۸ درصد سهامداران برگزار شد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲۵ خرداد

Elon Musk اعلام کرد، نسخه‌ی Autopilot 9 در ماه آگوست از راه می‌رسد و تسلا آغاز به گنجاندن قابلیت‌های رانندگی کاملا اتوماتیک در این نسخه خواهد کرد. Musk گفت "شرکتش در این سال‌ها به طور کامل متمرکز بر امنیت خودروهای قبلی‌اش بوده است، اما حالا وقت توسعه دادن جنبه‌های جدیدی از کار این شرکت است."

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲۵ خرداد

Kia با توجه به مشکل موجود در ایربگ‌های ۵۰۷ هزار خودرواش در ایالات متحده‌ی آمریکا، فراخوانی صادر کرد. این خودروساز گفت: واحد کنترل ایربگ خودروها احتمالا حساس به نقص الکترونیکی هستند که از کارایی آن‌ها در هنگام وقوع تصادفات می‌کاهد. در این ارتباط، سازمان ایمنی و ترافیک بزرگراه‌های آمریکا (NHTSA) در حال بررسی شش تصادف شدیدی است که منجر به مرگ چهار نفر و زخمی شدن شش نفر شدند، در این تصادفات سیستم ایربگ‌ها در اتومبیل های Kia و Hyundai عمل نکرده بودند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲۵ خرداد

بالاخره پس از چهار دهه جستجوی ترکیبات ارگانیک بر سطح مریخ، دانشمندان در دامنه‌های پایین Mount Sharp به شواهدی از این ترکیبات رسیدند. انواع مختلفی از ترکیبات آلی توسط مریخ‌نورد Curiosity ناسا کشف شدند که صخره‌های Martian را تا ۵۰۰ درجه‌ی سلسیوس برای انتشار مواد شیمیایی گرم می‌کنند.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲۵ خرداد

کمپانی Lenovo لپ‌تاپ جدید خود را بانام ThinkPad P52 معرفی کرد، از ویژگی‌های این محصول، تمرکز بر روی تکنولوژی واقعیت مجازی است البته باید به این نکته نیز اشاره کرد، ThinkPad P52 برای هرگونه فعالیت پیچیده‌ی کامپیوتری نیز مناسب می‌باشد. یکی از مشخصات بارز این محصول، میزان حداکثر رم ۱۲۸ گیگابایتی است؛ علاوه بر این می‌توان حافظه‌ی جانبی را تا ۶ ترابایت افزایش داد.

ادامه مطلب