کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۸ خرداد

سرپرست بخش تراشه‌ی کوالکام گفت این شرکت برنامه‌ای برای رها کردن تلاش‌ها در جهت ایجاد پردازنده‌های مراکز داده را ندارد.
کوالکام بزرگترین سازنده‌ی تراشه‌های تلفن همراه، سال گذشته تراشه‌هایی را عرضه کرد که از فناوری ARM Holdings استفاده می‌کرد تا در سرورهای رایانه‌ای مبتنی بر سرویس‌های رایانش ابری به کار گرفته شوند.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۸ خرداد

پس از اینکه اینتل در سال گذشته Raja Koduri از AMD را جذب کرد – Koduri در AMD مسئولیت توسعه‌ی Radeon را بر عهده داشت – تنها مسئله‌ی زمان مطرح بود تا اینتل وارد عرصه‌ی GPU شود. و حالا این شرکت در توئیتی کوتاه این موضوع را تائید کرد: اینتل قصد دارد اولین GPUی مستقل خود را در سال ۲۰۲۰ عرضه کند، اینGPU مانند گرافیک‌های فعلی در داخل CPUها ادغام شده نیستند.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۸ خرداد

بر اساس تائید محققان، اختلالات خواب منجر به بیماری‌های قلبی عروقی در افراد خواهد شد. به گفته‌ی آن‌ها، خواب طولانی‌ مدت هم می‌تواند همانند بی‌خوابی یا خواب کوتاه به‌ سلامتی فرد آسیب بزند. محققان دانشگاه ملی سئول دریافتند افرادی که ۷-۶ ساعت در روز می‌خوابند، اغلب دارای اختلالات هورمونی، متابولیکی و بالینی هستند که می‌توانند به بیماری‌های قلبی و عروقی منجر شوند.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۸ خرداد

توسعه‌دهندگان Xiaomi به‌ تازگی بیانیه‌ای در مورد ارائه‌ی رابط کاربری MIUI 10 برای همه‌ی گوشی‌های هوشمند که بر اساس یک سیستم‌عامل سازگار کار می‌کنند را ارائه دادند. این سیستم به‌ صورت مداوم به‌روزرسانی خواهد شد و ارائه‌ی آن برای سپتامبر ۲۰۱۸ برنامه‌ریزی‌ شده است.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۸ خرداد

دستگاه قهوه‌جوش هنگامی لیوان قهوه‌ی شما را پر می‌کند که کیف پول الکترونیکی‌تان را در مقابل حسگر دستگاه قرار دهید. بازرگان برزیلی، ریکاردو ریس، دستگاه قهوه‌جوش منحصربه‌فردی را تولید کرده است که با پرداخت مبلغ قهوه با بیت کوین به شما خدمات می‌دهد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۸ خرداد

معاون علمی و فناوری از اعلام آمادگی این نهاد برای مشارکت در طرح‌های فناورانه در راستای رفع نیاز صنعت گفت: تلاش می‌کنیم تا مسیر ورود این طرح‌ها به بازار تجاری هموار شود.
به گزارش مهر، به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در بازدید از پروژه‌های فناورانه‌ی مشترک جهاد دانشگاهی و معاونت علمی و فناوری با اشاره به آمادگی این معاونت برای حمایت از تجاری‌سازی طرح‌های فناور دانشگاهی و پژوهشگاهی گفت: معاونت علمی به‌ طور کامل آمادگی دارد تا ضمن مشارکت در طرح‌های فناورانه که نیازی از صنعت را تأمین می‌کند، با ایجاد زیرساخت‌های لازم مسیر ورود این طرح‌ها به صنعت و بازار تجاری هموار شود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۸ خرداد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دستور داد: انتشار پیام دروغ اختصاص اینترنت رایگان به مشترکان یکی از اپراتورهای تلفن همراه پیگیری و رسیدگی شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۷ خرداد

به گزارش ایلنا، شورایعالی هماهنگی تشکل‌های کارگری شرکت مخابرات ایران با صدور بیانیه‌ای، خواستار برآورده شدن مطالبات کارکنان شرکت مخابرات شد.
در روزهای گذشته شورایعالی هماهنگی تشکل‌های کارگری شرکت مخابرات ایران بیانیه‌ای صادر کرده و در آن خواستار برآورده شدن مطالباتِ جامعه‌ی کارکنان مخابرات شده‌ است.
در این بیانیه آمده‌ است: «شرکت مخابرات ایران سرمایه‌ای ملی است که حدود نیم قرن خدمت‌رسانی شایسته به مردم شریف ایران را در سابقه‌ی درخشان خود دارد. جایگاه ارزشمند این شرکت در طول سالیان متمادی، مرهون خدمات و تلاش‌های کارمندان شریف برآمده از ملت بزرگ ایران بوده است.

ادامه مطلب