ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۷ ارديبهشت

مدیر اداره‌ی نظام‌های پرداخت بانک مرکزی با تاکید بر اینکه صرافی‌هایی که از بانک مرکزی مجوز دارند، وارد این عرصه نمی‌شوند ، گفت: آن صرافی‌هایی که اقدام به فروش بیت کوین می‌کنند، غیرقانونی هستند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۷ ارديبهشت

رئیس اتحادیه‌ی دستگاه‌های مخابراتی از تمایل و درخواست ۸۰ شرکت موبایلی برای واردات رسمی ۳ برند آمریکایی آیفون، موتورولا و بلک بری در ایران خبر داد.
مهدی محبی در گفتگو با مهر، با بیان اینکه با اجرای طرح رجیستری، بازار گوشی‌های موبایل از ورود کالای قاچاق پاک شده است، اظهار داشت: آخرین مرحله‌ی طرح رجیستری از اول اردیبهشت ماه آغاز شده و بر اساس آن تمامی گوشی‌های موجود در بازار باید پس از ثبت شناسه‌ی واردات، در شبکه‌ی اپراتورهای موبایل فعال شوند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۷ ارديبهشت

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با بیان این که مصوبه‌ی جدیدی با عنوان لایحه‌ی مالکیت معنوی در حال تدوین است، گفت: این یکی از موارد مهم در حوزه‌ی ICT است که اگر تکمیل شود، می‌تواند یک تحول بزرگی را در این حوزه ایجاد کند.

ادامه مطلب
اپلیکیشن
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۷ ارديبهشت

دو هفته‌ی پیش بود که TechCrunch خبر از ارائه‌ی قابلیتی شبیه به دانلود اطلاعات فیسبوک توسط اینستاگرم داد، در آن صورت اگر شما قصد دارید اینستاگرم را به مقصد یک شبکه‌ی به اشتراک‌گذاری عکس دیگر ترک کنید، می‌توانید به راحتی داده‌های خود را از این سرویس دریافت نمایید. و حالا TechCrunch خبر از عرضه‌ی این امکان به کاربران می‌دهد.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۷ ارديبهشت

در روز دوشنبه‌، کاربران MyEtherWallet متوجه مورد عجیبی شدند. با اتصال به این سرویس، کاربران با گواهی SSL بدون علامتی، لینک شکسته شده‌ای برای تائید سایت، مواجه شدند. این امری غیر عای بود، اما در واقع این چیزی است که کاربران وب به طور معمول بدون فکر کردن بر روی آن کلیک می‌کنند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۷ ارديبهشت

Alphabet، شرکت مادر گوگل، امروز رکورد عالی دیگری را برای درآمدهای سه ماهه‌ی اول خود اعلام کرد که نشان دهنده‌ی رشد مداوم این شرکت است – حتی رشدی سریع‌تر از چیزی که شرکت در سال گذشته داشت.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۶ ارديبهشت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دولت مصمم به صیانت از گردش آزاد اطلاعات، فضای مجازی و زمینه‌های شغلی ایجاد شده در آن می‌باشد.
محمد جواد آذری جهرمی روز پنجشنبه در جلسه‌ی شورای هماهنگی مدیران ICT اردبیل افزود: دولت متعهد به صیانت و پاسداری از اشتغال و امنیت ذهنی مردم در فضای مجازی است و در حوزه‌ی اختیارات خود اقدامی در راستای خدشه‌دار کردن این مهم نمی‌کند.

ادامه مطلب