گوناگون
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۹ ارديبهشت

چین نخستین کشوری است که دانشمندان آن توانسته‌اند کتابی را برای دانش آموزان طراحی کنند که با کمک آن بتوان به‌ راحتی در مورد امکانات هوش مصنوعی و راه‌های ایجاد آن با دانش آموزان صحبت کرد. علاوه بر این، هم‌اکنون این کتاب به متخصصان دانشگاه شانگهای نیز ارائه‌ شده است. گفتنی است کتاب آموزش مبانی هوش مصنوعی، برای دانش آموزان سطح متوسطه و بالاتر، طراحی‌ شده است و در نوع خود اولین می‌باشد.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۹ ارديبهشت

مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای از حمله‌ی باج افزاری به سرورهای متعلق به شرکت HP خبر داد که شماری از قربانیان آن در ایران شناسایی‌ شده‌اند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۹ ارديبهشت

معاون مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به توقف استقرار سرورهای تلگرام گفت: قرار بود تلگرام اطلاعات کاربران ایران را در کشور خودمان نگهداری کند، اما اطلاعات را از کشور خارج کرد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۸ ارديبهشت

وزیر ارتباطات نقل قولی از وی مبنی بر اینکه «بله، تلگرام فیلتر می شود» را تکذیب کرد.
به گزارش مهر، محمدجواد آذری جهرمی در توئیتر نوشت: امروز عصر خبری با تیتر «بله، تلگرام فیلتر می‌شود» در برخی رسانه‌ها با نقل قول از بنده منتشر شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۸ ارديبهشت

سامانه‌ی پایش سطح توسعه یافتگی استان‌ها و داشبورد مدیریتی در وزارت کشور افتتاح شد.
هوشنگ خندان‌ دل مشاور برنامه‌ريزی وزير كشور گفت: در سامانه‌ی پايش سطح توسعه يافتگی استان‌ها با به كارگيری حدود ۵۵۰ قلم آماری در ۸ محور اصلی و محاسبه‌ی شاخص‌های مؤثر در توسعه، تلاش می‌شود تا به صورت مستمر وضعيت استان‌ها پايش شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۸ ارديبهشت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام راه‌اندازی یک شبکه‌ی مناسب برای پخش برنامه‌های صداوسیما در سراسر کشور بدون نیاز به ماهواره گفت: از نظر شاخص‌های اعلام شده اتحادیه‌ی جهانی ارتباطات راه دور ایران دومین کشور در دنیا و اولین کشور در آسیا از نظر توسعه‌ی ICT به شمار می‌رود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۸ ارديبهشت

رئیس سازمان فضایی ایران در بازدید از یک کسب‌وکار فضاپایه به درخواست بخش خصوصی برای تسهیل دسترسی به اطلاعات ماهواره‌ای با دقت بالا برای ارائه‌ی خدمات کاربردی فضایی موافقت کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان فضایی ایران، مرتضی براری رئیس سازمان فضایی ایران از موسسه‌ی بصیر فعال در زمینه‌ی سنجش از راه دور بازدید کرد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۸ ارديبهشت

علیرغم اجرای مرحله به مرحله‌ی طرح رجیستری هنوز سوالات زیادی از سوی کابران درباره‌ی رجیستر کردن گوشی‌های دو یا چند سیمکارته و انتقال مالکیت در این گوشی‌ها مطرح است.

ادامه مطلب