ایران و جهان
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت

به گزارش ایسنا، متن این دستور که از سوی بازپرس شعبه‌ی دوم دادسرای فرهنگ و رسانه تهران صادرشده، به شرح زیر است:
- با توجه به اعلام شکایات متعدد علیه شبکه‌ی اجتماعی تلگرام به دادسرای عمومی و انقلاب تهران و تقاضاهای فراوانی که در خصوص جلوگیری از فعالیت شبکه مذکور از ناحیه‌ی شهروندان به این دادسرا واصل‌شده
- هم‌چنین درخواست ضابطان و سایر نهادهای ذی‌ربط مبنی بر برخورد قانونی و اتخاذ تصمیم نسبت به جلوگیری از ادامه‌ی فعالیت بدون ضابطه و غیر قابل‌ کنترل پیام­رسان تلگرام

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت

مدیرکل روابط عمومی صداوسیما در پاسخ به سوالی مبنی بر خبرهایی که درباره‌ی ممنوع‌التصویری وزیر ارتباطات در برخی رسانه‌ها منتشر می‌شود، گفت: این چگونه ممنوع‌التصویری است که هر روز روی آنتن رسانه‌ی ملی حضور دارد و مردم در جریان آخرین اظهارنظرهای وی قرار می‌گیرند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت

به گزارش digiato، سایت‌های شرط‌بندی و قمار اینترنتی یکی از مواردی هستند که این روزها در کشور رشد قارچ‌گونه‌ای پیدا‌ کرده‌اند و هنوز کمتر سازمان یا مقام مسئولی در برابر وجود آنها اقدامی انجام داده است. حال وزیر ارتباطات در توئیتی ضمن تاکید به اینکه رسیدگی به این سایت‌ها الزاما در حیطه‌ی کاری وزارت ارتباطات نیست، از نگرانی خود درباره‌ی شیوع این سایت‌ها گفته و اقداماتی را که در این باره انجام داده را اعلام کرده که به موجب این اقدامات قرار است پرونده‌ی این سایت‌ها تا سه ماه آینده بسته شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت

مدیر روابط‌عمومی مرکز ملی فضای مجازی گفت: فیلتر تلگرام بر اساس دستور قضایی کاملا قانونی است و باید بر اساس آن عمل شود.
محمد حسین‌پور در گفتگو با مهر گفت: این موضوع در چارچوب قانون لازم الاجرا است و مسدود شدن کاملا قانونی است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت

سازمان فناوری اطلاعات ایران به خبر پرداخت وام ۵۰۰ میلیارد تومانی به پیام‌رسان‌های داخلی، واکنش نشان داد.
رسول سرائیان، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح امروز در نشست خبری به بیان مباحثی نظیر پروژه‌های مرورگر و موتور جستجوی ملی پرداخت و گفت که این پروژه‌ها همچنان در اولویت سازمان فناوری اطلاعات هستند و به دنبال این هستیم تا پروژه‌های زیربنایی در سال جدید بار دیگر به کار بیفتند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت

معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری اعلام کرد: اپراتورهای تلفن همراه موظف هستند مبالغی که در قالب ۱۰ ریال عوارض به ازای ارسال هر پیامک از ابتدای فروردین سال ۹۷ از مشترکان تلفن همراه دریافت کرده‌اند به آن‌ها بازگردانند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت

شرکت علی‌بابا دستیار دیجیتال خود را به خودروهای مرسدس بنز چینی، Audis و Volvos وارد می‌کند، همچنین در تلاش برای تعمیم این فناوری یکساله برای هر چیزی از خرید گرفته تا امنیت خانه‌ می‌باشد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت

PayPal بار دیگر یک گزارش مالی کاملا بهبود یافته را منتشر کرد که نتیجه‌ی رشد در پایگاه کاربر فعال آن است. این شرکت پرداختی مستقر در سن خوزه، برای سه ماهه‌ی اول سال جاری، سود خالص خود را ۵۱۱ میلیون دلار یا ۵۰ سنت برای هر سهم اعلام کرد.

ادامه مطلب