ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت

فیسبوک در حال توسعه‌ی جهان آنلاین است، حتی اگر جهان توسعه یافته سیاست‌های خصوصی آن را نقد نند. مارک زاکربرگ در گزارش درآمدی سه ماهه‌ی اول ۲۰۱۸ شرکت خود با نام بردن از Internet.org، آن را تلاش‌های این شرکت برای کمک به حدود ۱۰۰ میلیون نفر در دسترسی به اینترنت نامید، کسانی که راهی جز این برای اتصال به اینترنت ندارند. این تعداد بیشتر از ۴۰ میلیون نفر در نوامبر ۲۰۱۶ هستند.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت

برای مدت‌های مدیدی شایعاتی وجود داشت مبنی بر اینکه اپل در حال ساخت یک جفت عینک واقعیت افزوده است، اما انتشار گزارش امروز نشان داد که این شرکت همچنین به دنبال رقابت با گوگل، مایکروسافت و فیسبوک در زمینه‌ی فضای واقعیت مجازی است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت

بر اساس اولین گزارش اجرایی راهکارهای عمومی این پلتفرم، یوتیوب در فاصله‌ی ماه‌های اکتبر تا دسامبر۲۰۱۷، به میزان ۸.۳ میلیون ویدئو را حذف کرده است. این وب‌سایت به اشتراک‌گذاری ویدئو متعلق به گوگل پس از اینکه سال قبل گزارش‌هایی مبنی بر اینکه این سایت میزبان ویدئوهایی به ظاهر مقایر با محتواهای دوستدار کودکان و در اصل مخرب شده بود، هدف انتقادات زیادی قرار گرفت. یوتوب اعلام کرد تصمیم دارد گزارش تکمیلی سه ماهه‌ای را منتشر کند و "اقدامات این پلتفرم در حذف محتواهای متخلف را نشان دهد."

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت

وزیر ارتباطات با انتشار سلسله توئیت‌هایی در مورد صدور حکم قضایی فیلتر تلگرام موضع‌گیری کرد.
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، جهرمی در نخستین توئیت خود در این زمینه نوشته است: دسترسی شهروندان به منابع اطلاعات، توقف‌ناپذير است؛ هر چند استفاده از يك نرم‌افزار متوقف شود. نرم‌افزارهای بديل، شناسايی و جريان آزاد اطلاعات، مجدداً فعال و در گردش خواهد بود. اين خاصيت و لازمه‌ی دسترسی آزاد به اطلاعات در عصر ارتباطات است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به اهمیت استفاده و حمایت از کالاهای ایرانی خاطر نشان کرد: آماده‌ی هرگونه همکاری و انعقاد قرارداد با شرکت‌های پیام‌رسان داخلی به‌ منظور ارائه‌ی سرویس‌ها و خدمات مخابراتی هستیم.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت

وزیر ارتباطات در پاسخ به شایعه‌ی استعفای خود گفت: اعلام نظرات کارشناسی لزوما به معنای استعفا نیست.
چالش‌های فیلترینگ را مستند و مستدل اعلام کرده‌ایم. مراجع تصمیم‌گیر نظرات ما را شنیده‌اند و تصمیم گرفته‌اند.

ادامه مطلب