ایران و جهان
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۴ ارديبهشت

مشاور رئیس‌ جمهوری با اشاره فیلتر شدن تلگرام در پی صدور دستور قضائی در این زمینه اظهار کرد: فیلترینگ به‌ تنهایی منجر به حذف تلگرام، رشد پیام‌رسان‌های داخلی یا صیانت از داده‌های بزرگ ملی نمی‌شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت

به گزارش ایسنا، در جلسه‌ی بررسی مشکلات مردم منطقه‌ی ۱۷ تهران که با حضور نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای اسلامی شهر تهران در محل فرمانداری تهران برگزار شد، مقرر شد شرکت ارتباط مشترک شهر ظرف مدت یک‌ ماه دکل‌های غیرمجاز مخابراتی موجود در منطقه‌ی ۱۷ را شناسایی و به فرمانداری تهران اعلام کند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت

رئیس مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری در بخشنامه‌ای به کلیه‌ی دستگاه‌های اجرایی، استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی در تمامی نهادها و موسسات دولتی و عمومی غیر دولتی را ممنوع اعلام کرده است.
در متن بخشنامه‌ی رضا جواهری، آمده است: «به استناد بند ۷ مصوبه‌ی شورای عالی فضای مجازی با موضوع سیاست‌ها و اقدامات ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی، می‌بایست کلیه‌ی نهادها و موسسات دولتی و عمومی غیر دولتی هرگونه تبلیغات خود در محیط پیام‌رسان‌های اجتماعی را صرفا از طریق پیام‌رسان‌های اجتماعی داخلی که به صورت رسمی از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام می شود انجام دهند. بدیهی است هرگونه استفاده از پیام‌رسان‌های اجتماعی خارجی برای مکاتبات اداری و ارائه خدمات اداری کماکان ممنوع است.»

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت

به گزارش «دنیای اقتصاد»، کامپیوترهای شخصی سنتی شامل کامپیوترهای رومیزی، نوت‌بوک و ورک‌استیشن‌ها همچنان طرفداران خاص خودشان را دارند و رونق بازار تبلت‌ها و موبایل‌های هوشمند تاثیر کمی بر روند رشد آن‌ها گذاشته است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت

به گزارش «فناوران»، محمدباقر اثنی‎ عشری رئیس هیات مدیره‌ی موسسه‌ی پویندگان راز ستاره‌ی شمال (پرسش)، یکی از چهره‎های قدیمی و سرشناس صنف فناوری اطلاعات است که بیش از ۲۵ سال خاک این حوزه را خورده و اعضای پیر و جوان صنف کم و بیش با او آشنا هستند. اثنی‎ عشری از سال ۸۱ تا ۸۷ (زمان انحلال) عضو هیات مدیره و خزانه‌دار انجمن شرکت‎‌های انفورماتیک ایران و از سال ۸۴ تا ۸۷ عضو هیات مدیره‌ و خزانه‌دار سازمان نظام صنفی رایانه‌‎ای استان تهران (دوره اول) بود. او در اولین جلسه پنجمین دوره‌ی هیات مدیره‌‌ی این سازمان که ۱۸ دی ماه سال ۹۶ برگزار شد، توانست با کسب بیشترین تعداد آرای اعضای هیات مدیره، سکان ریاست هیات مدیره‌ی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران را به مدت سه سال بر عهده بگیرد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت

توافق‌نامه‌ی تهران هوشمند میان سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران و شهرداری منطقه‌ی ۲ امضا شد.
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از روابط عمومی فاوای شهرداری تهران، رسول کشت‌پور، شهردار منطقه‌ی دو، امروز سه‌شنبه بیست‌ و هشتم فروردین ماه برای امضای تفاهم‌نامه طرح‌های پایلوت تهران هوشمند، میهمان سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران بود.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت

هیچ جای بحثی نیست که صنعت تلفن هوشمند چین در نقطه‌ای سخت قرار دارد، اما ظاهرا اوضاع بدتر از انتظارات است. Canalys تخمین می‌زند فروش گوشی‌های هوشمند در این کشور، در سه ماهه‌ی نخست ۲۰۱۸، ۲۱ درصد افت سالیانه داشته است.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت

اینتل که هم اکنون در حال فروش تراشه‌های کم‌حجم خود است، گفت که انتظار دارد تولید این تراشه‌ی ۱۰ نانومتری را به سال ۲۰۱۹ موکول کند. این شرکت این خبر را در اولین گزارش مالی سه ماهه‌ی خود عنوان کرد. اینتل در این دوره شاهد ثبت رکورد ۱۶.۱ میلیارد دلاری درآمد و ۴.۵ میلیارد دلاری سود بود که نسبت به سال قبل رشدی ۵۰ درصدی داشت.

ادامه مطلب