ایران و جهان
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت

هفته‌ی گذشته هیات دولت مصوبه‌ی خود در خصوص فهرست پروژه‌های اولویت‌دار توسعه‌ی دولت الکترونیکی به همراه زیر خدمت‌های هر حوزه و دستگاه‌های متولی در هر بخش را جهت اجرا، ابلاغ کرد.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۵ ارديبهشت

به گزارش مهر، مرکز ماهر با اعلام شیوع باج‌افزار «SamSam» اعلام کرد: مشاهده و رصد فضای سایبری در روزهای اخیر از افزایش فعالیت باج‌افزار ‫SamSam خبر می‌دهد. هر چند شروع فعالیت این باج‌افزار در ماه‌های فوریه، مارس و آوریل ۲۰۱۶ گزارش شده اما فعالیت جدید این باج افزار در ماه‌های اخیر مجدداً از سر گرفته شده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۵ ارديبهشت

کنایه‌ی وزیر ارتباطات در حساب توئیتری‌اش به مستند بدون فیلتر توسط صدا و سیما که روزی خود مروج تلگرام در سطح وسیع بوده است. مستند بدون فیلتر در تقبیح تلگرام ساخته شده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۵ ارديبهشت

حسن روحانی با انتشار پستی در صفحه‌ی اینستاگرم خود در خصوص فیلتر تلگرام به دستور مقام قضایی موضع‌گیری کرد و گفت تاکنون هیچ شبکه‌ی اجتماعی و یا پیام‌رسانی توسط این دولت فیلتر نشده و نخواهد شد و فیلتر تلگرام نیز نه توسط دولت اجرا شده و نه مورد تایید دولت است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۵ ارديبهشت

شرکت ام تی ان در حال مذاکره با بانک مرکزی ایران برای خارج کردن ۳۰۰ میلیون یورو پول باقیمانده خود از ایران است، اما اگر آمریکا، انگلیس و اروپا تصمیم به خروج از برجام بگیرند، این تلاش‌ها با بن بست مواجه خواهد شد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۵ ارديبهشت

تعداد اپراتورهای مهم بی‌سیم ایالات متحده‌ی آمریکا از ۴ به ۳ کاهش یافت. Sprint و T-Mobile اعلام کردند که تمایل به ادغام در یکدیگر را دارند. نیاز است این ادغام توسط رگولاتورها و سهامداران به تائید برسد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۵ ارديبهشت

درآمدهای اخیر سونی حقیقت ساده‌ای را نشان می‌دهند: Kaz Hirai، مدیرعامل سابق، این شرکت را در شرایط خوبی ترک کرد. در سال مالی قبل این شرکت تا ۳۱ مارس ۲۰۱۸، سونی ۸۵۴۴ میلیارد ین (۷۸.۱ میلیارد دلار) و سود عملیاتی ۷۳۴.۹ میلیارد ین (۷.۷ میلیارد دلار) به دست آورد. رقم دوم پیشرفت بزرگی برابر با۲.۶ میلیارد دلاری است که این شرکت در گزارش درآمدی قبل موفق به کسب آن شده بود.

ادامه مطلب