سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۵ ارديبهشت

اینتل اخیرا به سرمایه‌گذاران اعلام کرد تراشه‌های Cannon Lake ده نانومتری آن تا سال ۲۰۱۹ آماده نمی‌شوند، اما تا آن زمان احتمالا پشت سر رقیب اصلی محصول PCاش قرار می‌گیرد. AMD به سرمایه‌گذاران خود گفته که در حال نمونه‌برداری از نسل دوم پردازنده‌های Zen2 با فناوری ۷ نانومتری است تا آن را برای راه‌اندازی در سال ۲۰۱۹ آماده کند. این شرکت همچنین در حال آزمایش کارت‌های گرافیکی یادگیری ماشین Radeon Instinct است که از تکنولوژی ۷ نانومتری مبتنی بر Vega استفاده می‌کند.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۵ ارديبهشت

دانشمندان آمریکایی پس از چندین سال مطالعه علل ایجاد موهای سفید را دریافتند. از نظر آن‌ها مهم‌ترین دلیل سفید شدن موها، استرس بیش‌ از حد است. در این آزمایشات مشخص‌ شده است که سیستم ایمنی و عصبی بدن با استفاده از رنگ‌دانه‌های مو به برخی از حالات روحی پاسخ می‌دهد.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۵ ارديبهشت

به گزارش Twitter، در پی ایجاد یک باگ امنیتی در سیستم این شبکه، برای مدتی نام کاربری و رمز افراد به‌ صورت آشکار در یکی از سیستم‌های لاگ سرویس توئیتر به نمایش درآمده است. بر اساس این خبر، گروه پشتیبانی فنی توئیتر از کاربران این شبکه خواسته است تا در اسرع وقت اقدام به تغییر رمز خود نمایند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۵ ارديبهشت

با اجرای طرح رجیستری گوشی تلفن همراه، کسانی که قصد تغییر شماره تلفن همراه خود را دارند، باید نسبت به تغییر مالکیت در سامانه‌ی همتا اقدام کنند، در غیر این صورت تنها ۳۰ روز می‌توانند از دستگاه‌شان با سیم‌کارت جدید استفاده کنند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۴ ارديبهشت

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات باشگاه خبرنگاران پویا؛ طرح رجیستری گوشی‌های تلفن همراه که از نیمه‌ی آذر ماه سال گذشته به صورت عملی اجرا و به مرور تمامی برندهای مشمول را پوشش داد و اکنون چتر آن بر سر تمامی برندهای صاحب سهم از بازار موبایل کشور گسترده شده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۴ ارديبهشت

به گزارش مهر، به نقل از سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، نشست مشترک مدیران سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با موضوع بازبینی قانون سازمان نصر برگزار شد.
در این نشست که در محل دفتر رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، علی لاریجانی بر اهمیت فناوری اطلاعات و ارتباطات تاکید کرد و افزود: با اتکا به صنف فناوری اطلاعات و ارتباطات می‌توان در زمینه‌ی اشتغال‌زایی اقدامات موثری نسبت به دیگر اصناف انجام داد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۴ ارديبهشت

مهدی محبی در گفتگو با مهر، در مورد وضعیت بازار گوشی تلفن همراه در کشور گفت: هم اکنون امکان ثبت سفارش گوشی برای واردکنندگان به صورت مجدد باز شده و انتقال ارز نیز امکان‌پذیر شده است. به همین دلیل واردکنندگان در حال وارد کردن گوشی‌های موبایل به کشور هستند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۴ ارديبهشت

به گزارش مهر، آسیب‌پذیری بحرانی شرکت سیسکو به شماره‌ی CVE-۲۰۱۸-۰۲۵۳ در محصول Cisco ACS دیده می‌شود.
مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای در این باره اعلام کرد: محصول (Cisco Secure Access Control System) Cisco ACS به عنوان سرویس‌دهنده‌‌ی متمرکز احراز هویت و کنترل دسترسی، نقشی مهم، حساس و کاربردی‌ در مدیریت شبکه و زیرساخت بر عهده دارد.

ادامه مطلب