گوناگون
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۹ مهر

اتمام سریع شارژ باتری یکی از مشکلات اصلی گوشی های هوشمند مدرن است. در این رابطه می‌خواهیم به چند نکته‌ی موثر در مورد صرفه‌جویی در مصرف باتری و افزایش مدت زمان کار با گوشی بدون شارژ مجدد دستگاه، در طول روز اشاره کنیم.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۹ مهر

تحلیلگرانی از موسسه ی IHS Markit لیستی از محبوب ترین گوشی هوشمند در نیمه ی اول سال 2017 در میان کاربران ارائه کرده اند. به گفته‌ی کارشناسان، اولین و محبوبترین محصول نیمه‌ی اول سال جاری متعلق به گوشی هوشمند Apple iPhone 7 است. البته در رتبه‌ی بعدی این لیست هم محصول دیگری از کمپانی Apple با گوشی iPhone 7 Plus می‌باشد.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۹ مهر

یکی از بنیانگذاران شبکه‌ی اجتماعی "VKontakte" و خالق مشهور تلگرام، پاول دوروف در روز تولد 33 سالگی‌اش در مصاحبه ی با نشریه‌ای از کاربران خود خواسته است تا شیوه‌ی سالمی را برای زندگی خود انتخاب کنند. هفت فرمان دوروف امروز در شبکه ی اجتماعی کاربران "VKontakte" به اشتراک گذاشته شد.

ادامه مطلب
ایران
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۹ مهر

امروزه تاکسی های آنلاین به یکی از گزینه های سفر در سطح شهر برای همشهریان تبدیل شده است. حال امنیت این تاکسی ها برای مسافرین در وهله ی اول قرار گرفته است. اما متاسفانه به تازگی شاهد مشکلی برای یکی از مسافرین این تاکسی ها بوده ایم. در پی این خبر، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد جواد آذری جهرمی، در واکنش به انتشار این خبر، پستی را در صفحه‌ی اینستاگرامی خود منتشر کرده است.

ادامه مطلب
ایران
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۹ مهر

رئيس پليس فتا استان آذربايجان شرقی در برنامه ی زنده ی تلویزیونی سحرلر گفت: استفاده از دیواره ی آتش یا فایروال‌های نرم‌افزاری و همچنین آنتی ویروس مناسب می‌تواند رایانه‌ها یا گوشی‌های هوشمند را از صدمات‌، خسارات و حملات تا حدودی امن نماید.
سرهنگ محسن محمودی در هفته ی ناجا در مصاحبه با برنامه ی زنده ی سحرلر شبکه ی سهند اظهار کرد: امروزه ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که همه با فضای مجازی سر و کار داشته و برای تسریع در انجام امورات روزمره از این فضا استفاده می‌کنیم که باید نسبت به ایجاد امنیت در این فضا اقدامات لازم و کافی را انجام دهیم تا در دام سوء استفاده کنندگان و کلاهبردان این فضا گرفتار نشویم.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۸ مهر

به گزارش رویترز Dialog Semiconductor آلمانی قصد تصاحب شرکت فناوری Silego مستقر در کالیفرنیا را با بیش از 306 میلیون دلار دارد، هدف آن نیز کمک به تقویت جایگاه شرکت در بازار به اصطلاح اینترنت چیزها است. کسب و کار Dialog Semiconductor تا حد زیادی متمرکز بر تراشه‌های مدیریت قدرت است که در گوشی‌های تلفن همراه شرکت‌هایی همچون Apple مورد استفاده قرار می‌گیرد. شرکت با هدف کاهش این وابستگی، قصد تنوع بخشیدن کسب و کارش در فعالیت‌های خودرویی، صنعت و اینترنت چیزها که آیتم‌هایی چون یخچال، تلویزیون و ماشین‌ها را از طریق اینترنت به هم متصل می کند را دارد.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۸ مهر

غول پیام‌رسانی تلفن همراه، Line به طور رسمی وارد نبرد اسپیکرهای هوشمند شد و Clova Wave خود را در بازار ژاپنی بومی شرکت عرضه می‌کند. همانند سایر دستگاه‌های موجود در بازار، Clova Wave به کاربران اجازه می‌دهد تا پخش موسیقی را کنترل کنند و اطلاعاتی همچون به‌روزرسانی آب و هوا را درخواست کنند، در حالیکه ورزش می‌کنند، کنترل از راه دور TV به طور برجسته‌تری نمایان گردد و کاربر قادر خواهد بود تا پیام‌های Line را بخواند و جواب آن‌ها را ارسال کند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۸ مهر

SpecialEffect موسسه‌ی خیریه‌ای مستقر در بریتانیا است که به افراد با ناتوانایی‌های جسمی کمک می‌کند تا گیم‌های ویدئویی بازی کنند. در رویداد جمع‌آوری کمک مالی شرکت در هفته‌ی گذشته، مبلغ بودجه‌ی 391470 دلار از طرف شرکت برای این کار اختصاص داده شد، این مبلغ بسیار بیشتر از هدف انجمن یعنی 130460 دلار بود.

ادامه مطلب