گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۵ تير

WhatsApp شاید در ایالات متحده‌ی آمریکا دارای کاربر نباشد، اما در برخی کشورها این پیام‌رسان به سرعت در حال تبدیل به سرویسی جهت خبرخوانی شده است. طبق مطالعاتی که اخیرا صورت گرفته است مشخص شده کاربران بیش از پیش خبرخوانی از طریق سرویس پیام‌رسان WhatsApp را در مقابل Facebook News ترجیح می‌دهند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۵ تير

عنبیه‌ی چشم انشان وظیفه دارد میزان ورود نور از چشم و برخورد آن را به شبکیه‌ بدون آنکه حتی در مورد آن فکر کنید، تنظیم نماید. در حالی که دهانه‌ی دوربین‌ها نیز برای تنطیم میزان نور ورودی می‌باشند و عملکردی مشابه عنبیه‌ی چشم انسانی دارند، اما این امر به صورت خودکار صورت نمی‌گیرد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۵ تير

در آغاز سال جاری میلادی، Makerbot در تازه‌ترین خبر اعلام داشت که تمرکز خود را بیش از پیش بر روی بازار آموزشی خواهد گذاشت. حالا برخی محصولات ارائه شده از سوی این شرکت را شاهد هستیم.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۵ تير

Oracle معتقد است که آینده‌اش در خدمات رایانش ابری است و این شرکت انتظار دارد درآمد خدمات نرم‌افزاری‌اش تحت‌الشعاع دیگر سرویس‌ها قرار گیرد. این پیامی از موسس شرکت Larry Ellison است که امروز در خلال کنفرانس سه ماهه‌ی شرکت با تحلیلگران مالی بیان شد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۵ تير

درباره‌ی محبوبیت اسپیکرهای هوشمند بر اساس فروش‌شان قضاوت نکنید، Ad Age در مطالعه‌ای نشان داد که Google Home شش برابر محبوب‌تر از Amazon Alexa در جواب دادن صحیح به سوالات کاربران بوده است. این تحقیق که توسط Ad Age مستقر در نیویورک انجام گرفته، به رغم اینکه مصر‌ف‌کنندگان به وضوح آمازون را انتخاب می‌کنند، نتایج تحقیق درباره‌ی این دستیار صدا را تایید می‌کند.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۵ تير

مدیر دیدبان سایبری روسیه الکساندر ژاروف، در مصاحبه با شبکه‌ی NTV اعلام کرد پیام‌رسان تلگرام تا چند روز آینده بر اساس برنامه‌ریزی این سازمان در روسیه فیلتر خواهد شد. تصمیم روسیه برای فیلترینگ تلگرام به دلیل امتناع پاول دوروف از قرار دادن سرویس های دسترسی به اطلاعات شخصی کاربران این شبکه به مقامات دولتی روسیه اتخاذ شده است.

ادامه مطلب
نرم افزار
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۵ تير

شبکه‌ی اجتماعی Facebook سیستم حفاظتی جدیدی را برای جلوگیری از دانلود تصاویر شخصی کاربران طراحی کرده است. البته این ویژگی اکنون در نسخه‌ی بتا ارائه شده است و تنها برای ساکنان هند در دسترس می‌باشد. کپی کردن عکس افراد دیگر، یکی از قدیمی‌ترین مشکلات کاربران شبکه‌ی اجتماعی Facebook است و توسعه‌دهندگان این شبکه تصمیم گرفته‌اند تا با این کارمیزان خطرات این برنامه را برای کاربران تا حد ممکن کاهش دهند.

ادامه مطلب