ترفند و آموزش
رامین حسن زاده۱۸:۱۹ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۶ خرداد

همانطور که میدانید تا قبل از ویندو 8 در ویندوز های قدیمی تر به هنگام روشن کردن سیستم و اجرا شدن ویندوز صدایی پخش میشد مبنی بر بالا آمدن ویندوز ولی در نسخه جدید ویندوز این صدا برداشته شده است . در این مطلب روش بازگردادند این آهنگ رابه شما یاد میدهیم.
بر روی دکستاپ راست کلیک کرده و به گزینه Personalize بروید :

ادامه مطلب
گوناگون
الناز فرجی۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۶ خرداد

ما وسط یک تغییر نسل هستیم، با نسل هزاره که بر نسل بیبی بومرز در سال 2015 به عنوان بزرگترین نسل زنده پیشی میگیرند. هر نسلی پیشینه ها، سبک زندگی ، ارزش ها و انتظارات خودشان را از چگونگی استفاده از اینترنت و تاثیر آن دارند. استراتژی های موفق این تفاوت ها را میفهمند و محتوی مناسب و درخور ویژگی هایشان را به آنها میدهند. ولی اگر مخاطب مورد نظر شما از چند نسل گذشته باشد چه؟ آیا ممکن است که به محتوایی دست یابییم که برای چنین نسل هایی مناسب باشد ؟
برای بهتر فهمیدن عادت های هر نسل و اشتراک هر نسل ، Buzzstream و Ftractl 1200 را مورد تحقیق قرار دادند و نتایج به دست آمده را به 3 گروه تقسیم کردند : نسل هزاره(به دنیا آمده بین 1977 و 1995) نسل xers ( به دنیا آمده بین 1965 و 1976) و بیبی بومرز (به دنیا آمده بین 1946 و 1964) . ما نتایج را با یکدیگر مقایسه کردیم تا تشابهات در اولویت های مصرف دیجیتالی و همچنین تمایلات خاص و تک هر سه نسل را را مشخص کنیم.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
الناز فرجی۱۱:۰ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۶ خرداد

ممکن است بلک بری بخواهد یک تلفن همراه هوشمند اندروید پاییز امسال منتشر کند.
بلک بری در حال در نظر گرفتن این موضوع است که تلفن همراه هوشمندی بسازد که سیستم عامل اندروید گوگل را داشته باشد تا بتواند مشتری هایی را که به سمت اندورید و آی فون رفته اند را باز بدست آورد. دستگاه های کنونی بلک بری با سیستم عامل بلک بری 10 کار میکنند.
تلفن همراه هوشمند اندروید که شاید این پاییز بیاید، حالت کشویی دارد و زیرش یک کیبرد کورتی مخفی اس مانند torch بلک بری قبلی. معلوم نیست که آیا این دستگاه همان دستگاه کشویی است که شرکت امسال در کنفرانس دنیای موبایل میگفت یا نه.
تغییر به اندروید به کاربران بلک بری این اجازه را میدهد که به اکوسیستم شلوغ اپلیکیشن های گوگل دسترسی داشته باشند. نقطه ضعف بلک بری 10 کمبود اپلیکیشن هایش بود . بلک بری های اخیر مانند پاسپورت و کلاسیک اپلیکشین های اندروید فروشگاه اپلیکیشین آمازون را ساپورت میکنند ولی گزینه ها باز هم نسبت به چیزهایی که گوگل در play store دارد کم اند.

ادامه مطلب
گوناگون
الناز فرجی۸:۳۱ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۶ خرداد

فضا مزایای خودش را دارد ولی اینترنت پر سرعت تا کنون جزو این مزایا نبوده است. فضانورد، اسکات کلی در توئیتر گفت: سرعت کانکشن ها از ایستگاه بین المللی فضایی از دیال آپ هم بدتر است. ( همکارش راید وایزمن موافقت میکند : ما کانکشن اینترنت خیلی کندی داریم ولی ایمیل قابل اطمینان )
اتصال به اینترنت در فضا با یک شبکه ی پیگیری داده ها با استفاده از ماهواره ها کار میکند. (همان دسته از ماهواره های ارتباطی که مهندسین ناسا در زمین برای ارتباط با فضانوردان در ایستگاه فضایی بین المللی استفاده میکنند. ) و اینگونه نیست که بخواهند کمبود تکنولوژی داشته باشند. دیوید استیتز ، سخنگوی ناسا میگوید که : آنها در بخش خوابشان لپ تاپ دارند که به آنها اجازه ی استفاده ی محدود از ایمیل، توئیتر و اخبار را میدهد. و همچنین تبلت های آماده ای دارند که میتوانند برای وظایف عملیاتی مختلف از آن استفاده کنند و همینطور کنفرانس های ویدئویی با خانواده و دوستان در زمین. "

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۶:۰ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۶ خرداد

فضاپیمای اینسایت(فضاپیمایی که میتواند به آرامی روی سطح سیاره ی مورد نظر بشیند.) ناسا با دو همراه کوچکتر به سمت سیاره ی سرخ خواهد رفت: cubesat هایی کوچک به نام mars cube one (MarCo) . هر کدام به ابعاد 14.4x9.5x4.6 اینچ اند و 6 ماهواره ی مکعب مربعی 4 اینچی در بر دارند. هر سه ی آنها بیرون از یک موشک Atlas V به فضا فرستاده میشوند ولی فضاپیمای کوچکتری که با خورشید نیرو میگیرد، مستقل از Insight به عنوان حلقه ی اتصالی با تیم زمین عمل میکند. MarCo ها در واقع ماهواره هایی بر پایه ی ارتباطات هستند که طوری برنامه ریزی شده اند که وقتی فضا پیما در حال

ادامه مطلب
ترفند و آموزش
رامین حسن زاده۲۲:۳۰ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۵ خرداد

میانبرها و کلید های ترکیبی در هر ویندوزی وجود دارد که بسیاری از کاربران ازآن بی اطلاع میباشند . این کلیدهای ترکیبی میتواند باعث سرعت بخیشدن کار با کامپیوتر شود .در این مطلب قصد داریم بعضی از این میانبرها را به شما آموزش دهیم . این میانبر ها اغلب بعد از ویندوز 7 کارایی دارد.
Win + D : کاربرد این کلید ها باعث میشود پنجره های باز در ویندوز باعث Show/ Hide بشوند .
Win + Left / Right Arrow : با فشار دادن همزمان این کلید ها باعث میشود پنجره فعال در صفحه نمایش به سمت چپ یا راست برود .
Win + Up/Down Arrow : ترکیب این کلید ها پنجره فعال را Minimaiz یا Maximaize میکند.
Win + Tab : این کلید باعث میشود بین تب ها جابجا شویم که در ویندوز 8 باید از کلید های Alt+Ctrl+Tab استفاده کرد .
Win + T : این کلید باعث میشود که نرم افزار های موجود در Task Bar فعال شود .
Win + R : باعث میشود که Run اجرا شود .
Win + E : وارد My Computer میشود .
Win + L : کامیپوتر را قفل میکند و با وارد کردن رمز ورود میتوانید دوباره وارد شوید.

ادامه مطلب
اپلیکیشن
رضا رزمی۲۱:۰ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۵ خرداد

اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام یکی از پیام‌رسان‌های پرطرفدار در میان کاربران دنیای مجازی است، به‌خصوص کاربران ایرانی. اکنون نسخه مود شده این اپلیکیشن منتشر شده است. " Lagatgram" نسخه مود شده اپلیکیشن تلگرام است، اما با امکانات بیشتر.

این اپلیکیشن بعد از چین بی‌شترین کاربران خود را در ایران دارد، چرا که این اپلیکیشن امکانات فوق‌العاده‌ و مناسبی دارد و همچنین از سرعت بالایی برخوردار است. حال اگر تمایل دارید از امکانات بی‌شتر تلگرام بهره‌مند شوید نسخه مود شده آن را نصب کنید، امکان شخصی‌سازی بیشتری به شما می‌دهد و همچنین شما می‌توانید از استیکرهای بسیار زیاد و متنوع استفاده کنید. "Lagatgram" از نظر عملکرد، با تلگرام کاملا یکسان است.

ویژگی‌های "Lagatgram" به شرح زیر است:

ادامه مطلب
اپلیکیشن
رضا رزمی۱۹:۲۶ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۵ خرداد

اپلیکیشن "YAATA SMS"، با امکاناتی بسیار مناسب و خوب برای مدیریت اس‌ام‌اس‌ عرضه شده است. این اپلیکیشن می‌تواند به دلیل حجم بسیار کم (۳ مگابایت) و محیط بسیار خوب، انتخاب شما باشد. یکی از ویژگی‌های بارز این برنامه قابلیت شخصی‌سازی در این برنامه است، این برنامه امکانات شخصی‌سازی گسترده‌ای را برای کاربران خود فراهم کرده‌ است.

اپلیکیشن "YAATA SMS"، بسیار قدرتمند و قابل اعتماد است و سرعت بالایی دارد. این برنامه بسیار کاربرپسند است، و کلیه نیازهای یک کاربر را در زمینه مدیریت پیامک‌ها رفع می‌کند.

ویژگی‌های این برنامه به شرح زیر است:

ادامه مطلب