اپلیکیشن
رضا رزمی۸:۳۰ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۴ خرداد

اپل در کنفرانس WWDC 2015، از اپلیکیشنی برای مدیریت فایل‌های آی‌کلود در "iOS 9" رونمایی کرد. اپلیکیشن "iCloud Drive"، امکان دسترسی و مدیریت فایل‌ها و اطلاعات موجود در آی‌کلود را می‌دهد. هدف اپل از انتشار این اپلیکیشن افزایش دسترسی و مدیریت شخصی فایل‌ها توسط کاربران است.

اپل این اپلیکیشن را در هسته سیستم‌عامل خود قرار نداده است و استفاده از آن را کاملا اختیاری گذاشته است، به این شکل که کاربرانی که تمایل به استفاده از این اپلیکیشن دارند، کافی است در تنظیمات، گزینه مربوط به این اپلیکیشن را فعال کنند، پس از آن، این اپلیکیشن در میان اپلیکیشن‌های شما در نمایش‌گرتان ظاهر می‌شود.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۶:۰ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۴ خرداد

بسیاری از سیستم های سرگرمی موجود در هواپیماها معمولاً قدیمی و نه چندان جالب هستند. در واقع اگر آنها را با تبلت، لپ تاپ یا موبایل خود مقایسه کنید بطور کلی دورشان را خط خواهید کشید!
اما ویرجین آمریکا قصد دارد این مشکل را حل کند. این شرکت هواپیمایی نسخه بتای پلتفرم Red seatback خود را بر پایه سیستم عامل اندروید رونمایی خواهد کرد. این پلتفرم از یک صفحه نمایش لمسی بهره برده و کاملاً با گوشی موبایل شما قابل مقایسه می باشد. بازی های بهتر یا نقشه های پروازی جالبتر چیزهایی هستند که حالا می توانید در حین پرواز با آنها مشغول شوید.

ادامه مطلب
اپلیکیشن
مصطفی طبری۲۳:۵۹ - ۱۳۹۴ شنبه ۲۳ خرداد

گوگل سال سختی را پشت سر گذاشت، خصوصاً زمانی که مجبور شد برخی از نتایج را در جستجوها براساس قانون "حق فراموش شدن" حذف کند. در آن زمان، گوگل تک تک درخواست های جستجو را بررسی و موارد ممنوعه را حذف کرد. در این بین هر چند اشتباهاتی نیز صورت گرفت و موارد مجاز هم حذف شدند، اما CNIL، سازمان نظارت حریم خصوصی فرانسه، نگرانی دیگری دارد و می گوید گوگل تنها لینک هایی را از جستجوهای منطقه اروپا حذف کرده است. این سازمان امروز اعلام کرد که اگر گوگل تا 15 روز دیگر نتایج جستجوی مذکور را در سراسر جهان حذف نکند با تحریم مواجه خواهد شد.
CNIL می گوید براساس رای دیوان عدالت اروپایی، گوگل باید لینک های ممنوعه را از تمام سرویس های موتورهای جستجوی خود را حذف کند. اما گوگل می گوید ما به سختی تلاش کردیم تا موارد خواسته شده را انجام دهیم. این قوانین به کاربران اروپایی مربوط می شوند و ما نیز نتایج جستجو و لینک ها را بر این اساس حذف کرده ایم.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۲۱:۳۰ - ۱۳۹۴ شنبه ۲۳ خرداد

با وجود ده ها گوشی اندرویدی موجود در بازار، انتخاب یک مورد مناسب واقعاً برای تازه کارها سخت و گیج کننده خواهد بود. گوگل با راه اندازی یک وب سایت جدید قصد دارد فرآیندی ساده را برای انتخاب یک گوشی هوشمند اندرویدی در اختیار کاربران قرار دهد.
پس از ورود به این وب سایت کافیست روی دکمه " Get Started" کلیک کنید. سپس از شما خواسته می شود از 12 دسته بندی مختلف که انتظارات شما را از گوشی آینده تان نشان می دهند، موارد دلخواه را انتخاب کنید. این موارد می توانند مثلاً عکاسی، موسیقی یا داشتن تناسب اندام باشد.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۱۹:۰ - ۱۳۹۴ شنبه ۲۳ خرداد

چند هفته پیش شایعه شده بود که سامسونگ مشغول کار بر روی یک نمایشگر موبایل با قابلیت تا شدن با عنوان Project Valley یا Project V می باشد. حالا در خبری جدید این شرکت کره ای پتنت جدیدی ثبت کرده که در آن یک نمایشگر تبلت با قابلیت دو بار تا شدن نمایش داده شده است.
این صفحه نمایش پس از تا شدن یک دستگاه واحد را تشکیل می دهد و مشخص نیست زمانی که صفحه نمایش در حالت باز شده قرار دارد، چه کاربری هایی خواهد داشت. ممکن است از هر سه صفحه نمایش ایجاد شده برای نمایش ویدیوهای عریض استفاده شود و یا از یکی از صفحات به عنوان صفحه کلید بهره برده شود.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۱۶:۳۳ - ۱۳۹۴ شنبه ۲۳ خرداد

دانشمندان علم مواد دانشگاه MIT روشی جدید برای چاپ سه بعدی مواد نرم که با فشار از حالت نرم و صاف، به حالت برجسته درمی آیند، پیدا کرده اند. این برجستگی ها می توانند خطوط شیاری، برآمدگی ها یا حتی الگوهای پیچیده باشند که توانایی هدایت مایعات مختلف را دارند.
این ماده از دو نوع پلیمر با درجه استحکام متفاوت تشکیل شده است. ذرات سخت تر در زیر سطح ماده نرم تر قرار گرفته و براساس میزان فاصله این ذرات از هم، الگوهایی بر روی سطح در هنگام فشردن آن جسم، ایجاد می شوند.
مارک گوتاگ که در برای تز دکترای خود در این پروژه همکاری می کند، می گوید: بسته به نوع چینش ذرات، با فشاری یکسان می تواند برآمدگی، شیار یا برجستگی های متفاوتی را در سطح ماه مشاهده کرد. تاکنون هیچ تکنولوژی دیگری در این سطح انعطاف پذیری را جهت تغییرات پویا و قابل برگشت در سطح اجسام را ارائه نمی داد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۱۴:۲۷ - ۱۳۹۴ شنبه ۲۳ خرداد

کمپانی لایکا امروز از یک دوربین حرفه ای تحت عنوان Leica Q رونمایی کرد. این دوربین که عکاسان خیابانی را هدف قرار گرفته از یک لنز ثابت Summilux 28mm f/1.7 ASPH بهره برده و توانایی های خوبی دارد، اما قیمت 4250 دلاری آن ممکن است باعث تردید خیلی از کاربران شود.
Q برخلاف محصولات دیگر لایکا، یک دوربین منحصر بفرد و کاملاً جدید به حساب می آید. این دوربین از سنسور فول فریم، بدنه خوش ساخت، منظره یاب الکترونیکی و یک نمایشگر لمسی بزرگ بهره می برد. کلید تغییر حالت فوکوس به دستی یا خودکار نیز بر روی لنز قرار گرفته و کاربر می تواند در شرایط نوری خیلی بد نیز عکس های خوبی ثبت کند. بطور خلاصه این یک دوربین بسیار عالی برای ثبت حرکت های سریع و سوژه های ثابت می باشد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۹:۰ - ۱۳۹۴ شنبه ۲۳ خرداد

حدودا 38 سال از زمانی که جنگ ستارگان اصلی اکران شد میگذرد و ما هنوز به یک C-3PO ی در حال کار دست نیافته ایم اما طرفداران حالا حداقل میتوانند یک آدم ماشینی شبیه انسان مفید تری داشته باشند، یخچال فریزر با کنترل از راه دور آر 2 دی 2 ساخته ی haier asia.
ژاپن در رابطه با وسایل مجوز دار جنگ ستارگان جای محبوبی است که شاید زیاد مورد استفاده نباشند ولی این دستگاه نه تنها بسیار مفید است بلکه به شما این احساس را میدهد که گویی در حال زندگی در کهکشانی هستید که آدم های ماشینی نوشیدنی سرو میکنند . (همانطور که در فیلم هم artoo یک زمانی این کار را در قایق جابا انجام میداد ). این یخچال متحرک چرخش سر آشنای آر 2 دی 2 را نشان میدهد و صداهایی در جنگ ستارگان را که شخصیت ها قادر به تشخیصش هستند را در می آورد.

ادامه مطلب