تکنولوژی
مصطفی طبری۱۲:۰ - ۱۳۹۴ جمعه ۲۲ خرداد

نمایشگرهای انعطاف پذیر چند وقتی هست که در دنیای تکنولوژی معرفی شده اند. محققات دانشگاه بینگهمتون یک باتری تاشو با الهام از اشکال اریگامی را توسعه داده اند که توسط باکتری ها قدرت گرفته و از کاغذ ساخته شده است. بدین ترتیب این باتری ها یک گزینه بسیار کم هزینه برای مواقعی که دسترسی به منابع انرژی دشوار است، محسوب می شوند.
تمام این ویژگی ها خوب است، اما استفاده اصلی این باتری ها واقعاً کجاست؟ حسگرهای زیستی به تازگی وارد دنیای فناوری شده اند. برای استفاده از این حسگرها باید آنها را در یک دستگاه دیگر قرار داد. هدف از تولید این باتری این است که این حسگرها خودشان منبع تغذیه خود را همراه داشته باشند. باتری مذکور در ابعاد یک جعبه کبریت تا می شود و هزینه ساخت آن 5 سنت می باشد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۱۰:۰ - ۱۳۹۴ جمعه ۲۲ خرداد

Nest یک سازنده لوازم خانگی اتوماتیک می باشد که توسط گوگل خریداری شده و در هفته آینده یک کنفرانس مطبوعاتی خواهد داشت. Nest پیش از این Dropcam، یک شرکت تولید کننده دوربین های امنیتی خانگی را خریده بود. به گزارش سایت دروید لایف، تصاویری منتشر شده که یک دوربین امنیتی خانگی را نشام می دهد و Nest Cam نام دارد. این دستگاه در واقع نسخه باریک تر و براق تر Dropcam Pro می باشد.
در یکی از اسناد FCC که هفته گذشته منشتر شده بود، این مطلب عنوان شده بود که Nest قصد دارد در کنفرانس 17 جولای خود یک دوربین مجهز به فناوری بلوتوث را رونمایی کند. به گفته دروید لایف، این دوربین جدید ماه ها مورد تست قرار گرفته و ویژگی هایی نظیر استریم ویدیوهای فول اچ دی و تنظیمات آسان تر را در بردارد. جزئیات بیشتر در خصوص این دوربین در هفته ی آینده منتشر خواهد شد. این دوربین به فناوری Bluetooth LE 4.0 مجهز است که در واقع تنها تفاوت آن با Dropcam Pro محسوب می شود.

ادامه مطلب
سرگرمی
مصطفی طبری۸:۰ - ۱۳۹۴ جمعه ۲۲ خرداد

از زمانی که کنسول بازی اندرویدی OUYA در سال 2013 معرفی شد، شرکت سازنده اوقات سختی برای جلب توجه کاربران داشته است. اما اگر شایعه ای که اخیراً مطرح شده، درست باشد، اوضاع بد مالی این شرکت سرانجام به پایان خواهد رسید. به گزارش سایت CNET، شرکت Razer در حال مذاکره برای خرید OUYA می باشد.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
الناز فرجی۶:۰ - ۱۳۹۴ جمعه ۲۲ خرداد

آیا باید با کابل ها خداحافظی کنیم؟
محققین دانشگاه واشنگتن از آزمایش شارژر wifi با موفقیت بیرون آمدند. با افزایش روز افزون وسائل ریز و درشت الکترونیکی در زندگی ما و استفاده دائمی از اینترنت، وجود یک کابل برق در همه جا نیاز ضروری محسوب میشود.
همچنین، اینترنت برای همه چی، همه آنچه نیاز به دانستن دارید تنها در2دقیقه.
در گزارش اخیر، جزئیات کار محققان درباره مجهز کردن دستگاه ها به یک سنسور برای دریافت سیگنال های wifi از یک روتور و تبدیل آنها به برق مستقیم DC آمده است. تیم میخواست که این کار با استفاده از زیرساخت های قبلی موجود از wifi صورت بگیرد. بنابراین از روتور خارج از محفظه ASUS و یک نرم افزار به روز شده استفاده کردند تا آن را علاوه بر wifi تبدیل به یک روتور wifi معمولی نیز بکنند. باتری های قابل شارژ با سنسور سفارشی تیم که از فاصله 28 فوت قابل شارژ است.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۱:۰ - ۱۳۹۴ جمعه ۲۲ خرداد

با فراگیر شدن پهبادها و حضورشان در گوشه و کنار زندگی افراد مختلف، وجود یک لیگ جهت رقابت پهبادها نیز ضروری شده است!
در گرینستید شرقی، نخستین مسابقه پهبادی اول شخص که با نام FPV نیز شناخته می شود، برگزار شد. نه شرکت کنندگان در مسابقه و نه تماشاگران نمی توانند پهبادها را از فاصله دور ببینند، در عوض آنها از یک عینک پلاستیکی مخصوص استفاده می کنند که جهان اطراف را از دید پهباد نمایش می دهد.
مسیر 100 متری مسابقه کمی بی رحمانه انتخاب شده است. به جای یک انبار مخروبه یا پارکینگ، FPV League(یکی از بزرگترین سازمان های مرتبط با رقابت های پهبادی در انگلستان) تصمیم گرفت پهبادها در یک مسیر جنگلی با تپه های شیب دار با یکدیگر رقابت کنند. مسیر مسابقه به اندازه ای تنگ است که چند پهباد نتوانند بصورت همزمان با هم مسابقه دهند، به همین دلیل پهبادها باید به صورت انفرادی و تایم تریل مسابقه بدهند. هر خلبان با پرداخت 15 دلار حق شرکت در مسابقه را دارد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۱۹:۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۱ خرداد

سامسونگ دو صفحه نمایش 55 اینچی OLED را معرفی کرد که یکی از آنها نیمه شفاف و دیگری مانند آینه می باشد. این شرکت می گوید هر دو صفحه نمایش برای خرده فروشی یا تبلیغات عالی هستند.
اگرچه صفحات نیمه شفاف LCD را در گذشته هم دیده بودیم اما سامسونگ ادعا می کند تکنولوژی OLED کنتراست و زوایای دید بهتری را ارائه می کند. این شرکت اضافه می کند، از صفحات نیمه شفاف می توان برای تبلیغات بهتر و جذاب تر استفاه کرد و صفحات آینه ای نیز می توانند با دوربین های 3D RealSense اینتل ترکیب شده و به عنوان مثال اتاق های پرو مجازی یک لباس فروشی را ایجاد کنند.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۱۷:۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۱ خرداد

آیا تبلت Archos 94 Magnus که در اوایل سال 2015 معرفی شد را به یاد دارید؟ این تبلت یک نسخه 256 گیگابایتی داشت که تا 128 گیگابایت دیگر توسط کارت حافظه قابل افزایش بود. بدین ترتیب کاربرانی که بیشترین استفاده چندرسانه ای را داشتن نیز از این تبلت رضایت خواهند داشت. اما متاسفانه Archos تصمیم به کنسل کردن این نسخه گرفت.
دلیل آن نیز ساده است، تولید و پخش این تبلت به حدی هزینه بردار بود که در نهایت با قیمتی مناسب بدست مشتریان نمی رسید. Archos قصد داشت این تبلت را با قیمتی حدود 340 دلار به فروش برساند، اما قیمت نهایی آن تا 400 دلار نیز بالا می رفت و این تبلت را در سطحی بالاتر از چیزی که باید بود، قرار می داد.
برای ارائه چنین حجم حافظه داخلی، این شرکت تکنولوژی جدیدی با عنوان Fusion Storage را توسعه داد که حافظه داخلی و کارت حافظه را به نوعی ترکیب می کرد تا به صورت یک پارتیشن واحد توسط سیستم عامل شناخته شود.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۱۵:۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۱ خرداد

اگر تاکنون فکر می کردید اپلیکیشن ها و ویدیوهای موجود در گوشی تان، تخت و بی روح هستند، H+ نظر شما را تغییر خواهد داد. این شرکت یک پروژه با سرمایه گذاری مردمی تحت عنوان Holus را معرفی کرده که در آن یک نمایشگر رومیزی، محتوای دو بعدی گوشی یا کامپیوتر شما را به هولوگرام های سه بعدی که از تمام جهات قابل مشاهده هستند، تبدیل می کند.
کافیست این نمایشگر را به منبع متصل کنید تا قادر باشید بازی های چند نفره، عناوین آموزشی یا هر اپلیکیشن دیگری که بخواهید را در آن مشاهده کنید. حتی یک سیستم ردیابی حرکت نیز در این سیستم استفاده شده تا مطمئن شود شما تماشای چیزی را از دست نمی دهید. H+ امیدوار است که هولوس بتواند خاطرات گمشده در دنیای واقعی نظیر بازی مونوپولی، را دوباره زنده کند. اگرچه شاید مزایای این تکنولوژی کمی خوش بینانه باشد اما قطعاً هر کسی دوست دارد یک نمایشگر هولوگرافیک در خانه خود داشته باشد و البته مجبور به پوشیدن آن نیز نباشد.

ادامه مطلب