تکنولوژی
الناز فرجی۶:۱۱ - ۱۳۹۴ شنبه ۲۳ خرداد

قبلا وقتی که HP برای نخستین بار SPROUT را معرفی کرد، که جاه طلبی های بسیاری را تنها در یک دسکتاپ عرضه میکرد، شرکت دلایل زیادی آورد که چرا شما باید چنین کامپیوتر خانگی غیر عادی ای بخواهید. pc ای با پروژکتور/دوربین و یک صفحه ی مات لمسی که میتواند به عنوان صفحه ی دوم عمل کند. و کارایی های دیگری مانند بازی کردن، کنفرانس از راه دور، پروژه های بصری و مدلسازی 3d , از توانایی های متنوع اش هستند. تصور کنید: شی ای را جلوی دوربین حس کننده ی عمق قرار میدهید و بوم! کامپیوتر یک مدل 360 درجه ی سه بعدی میگیرد که شما میتوانید ببینید و یا بر روی صفحه دستکاری اش کنید. متاسفانه این پروسه طوری نبود که برای کاربر آسان باشد و بنابراین HP گفت که در حال کار کردن روی برنامه ی کاربردی هستند که جریان کارش آسان تر خواهد بود. بعد از 8 ماه کمپانی آماده ی نشان دادن توسعه هایش بود. نرم افزاری به نام 3D SNAPSHOT و یک وسیله مانند پایه به قیمت 299 دلار که میتواند عکس 360 درجه ی آسان تری بگیرد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۲۳:۵۵ - ۱۳۹۴ جمعه ۲۲ خرداد

دایسون دانسته هایش را برای توسعه دادن جاروبرقی ها، پنکه ها و بیشتر به کار برده است. این کمپانی انگلیسی با توجه به مشکلاتی که لامپ های آویزه ای به وجود می آورند، CSYS را ساخت. یک سری از لامپ ها که به مدت 37 سال دوام می آورند. با استفاده از تکنولوژِی HEAT PIPE (لوله ی حرارتی) ، لامپ ,سیستمی مشابه آنچه که در ماهواره یافت میشود را استفاده میکند تا 8 LED را خنک نگه داشته و عمرشان را طولانی کند. گرما از لامپ ها بیرون کشیده میشود و به سوی انباره ی حرارتی هدایت شده ومدت پرتو افکنی لامپ را گسترش میدهد. هر کدام از این LED ها در یک بازتابنده ی مخروطی شکل قرار میگیرند تا درخشندگی و چشم زدگی را کم کنند.

ادامه مطلب
اپلیکیشن
رضا رزمی۲۲:۲۶ - ۱۳۹۴ جمعه ۲۲ خرداد

"Shazam" اپلیکیشنی است که با گوش دادن به موسیقی در حال پخش، مشخصات آن را شناسایی می‌کند و اطلاعات مربوط به آهنگ را در اختیار شما قرار می‌دهد. این اپلیکیشن که جز اپلیکیشن‌های محبوب برای طرفداران موسیقی است، اکنون پای خود را فراتر از دنیای موسیقی گذاشته است و قادر است کتاب‌ها و مجلات را هم شناسایی کند.
قابلیت شناسایی کتاب و مجلات که در آخرین به‌روزرسانی این اپلیکیشن به آن اضافه شده است، به این صورت عمل می‌کند: پس از وارد شدن به این اپلیکیشن وارد قسمت دوربین شوید و "QR Code" موجود روی بسته‌بندی کالای مورد نظر را اسکن کنید، "Shazam" آن کتاب و یا مجله را شناسایی می‌کند و اطلاعات کاملی از آن را برای شما نمایش می‌دهد. کافی‌ست با "Shazam" تبلیغ یک فیلم در یک مجله را اسکن کنید، تریلر آن فیلم را برای شما پیدا خواهد کرد و به نمایش درخواهد آورد.

ادامه مطلب
اپلیکیشن
رضا رزمی۲۱:۲۳ - ۱۳۹۴ جمعه ۲۲ خرداد

به تازگی نسخه جعلی وایبر در گوگل پلی مشاهده شده است. به کاربران هشدار می دهیم که به شدت مراقب باشند تا اپلیکیشن تقلبی را به جای برنامه اصلی دانلود نکنند.
یکی از نشانه های تقلبی بودن وایبر، تعداد دفعاتی است که این برنامه دانلود شده است. وایبر اصلی بین 100 میلیون تا 500 میلیون بار دانلود شده است در حالیکه نسخه های تقلبی بسیار کمتر دانلود شده اند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۲۰:۰ - ۱۳۹۴ جمعه ۲۲ خرداد

یک سوال : در بدن شما ، بزرگ ترین عضو که خیلی هم سریع رشد میکند چیست؟ پوستتان! در کنار جلوگیری از بیرون ریختن خون و مایعات بدنتان ، دمای بدن شما را تنظیم کرده و شما را در مقابل بسیاری از خطر های بیرونی محافظت میکند. خلاصه اینکه پوست شما بسیار مهم است. همانطور که به عصر تکنولوژِی های پوشیدنی وارد میشویم ، گجت های مربوط به ورزش و سلامتی که میوانند ضربان قلب شما را نظارت کرده و میزان ورزشتان را پیگیری کنند، فراوان میشود. Fitbit و ساعت اپل برای اینکه کاربران نگاهی به وضعیت کلی سلامتیشان بیاندازند عالی اند ولی با وجود اینکه با لمس فیزیکی کار میکنند ، هیچ کدامشان پوست شما را نظارت نمیکنند. در کره ی جنوبی که زیبایی برایشان خیلی مهم است ، یک گروه امیدوار است که بتواند این موضوع را حل و فصل کند. انهم با سرمایه گذاری در جنبش جهانی IOT ( علاقه برای چیزها ) و بخش حفاظت خانگی از پوست. WAY در حال درست کردن دستگاهی است که میتواند وضعیت پوستی کاربر را بررسی کرده ( و اطرافش را ) تا یک تصویر فوری از وضع سلامتی وسیع ترین عضو بدنشان به آنها ارائه دهد و همچنین راهنمایی هایی در جهت تقویت آن.

ادامه مطلب
ترفند و آموزش
الناز فرجی۱۸:۲۵ - ۱۳۹۴ جمعه ۲۲ خرداد

آشپزان حرفه ای ممکن است سالها تمرین کنند تا یاد بگیرند چگونه به گونه ای بسیار عالی مرغی را بریان کرده یا یک پای توت فرنگی بپزند. ولی ممکن است برای ما که تمرینی ندیده ایم ولی میخواهیم مانند یک سر آشپز به چنین نتایجی در خانه دست یابیم هم راهی وجود داشته باشد. یک گروه سان فرانسیسکویی June را ساخته است. یک فر هوشمند که میتواند به صورت اتوماتیک غذایی را که در داخلش نهاده میشود را شناسایی کرده و آن را به صورت خیلی خوبی بپزد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
الناز فرجی۱۶:۱۷ - ۱۳۹۴ جمعه ۲۲ خرداد

خطر ایجاد شده توسط مالویری که توسط کشور ها حمایت میشود ، ممکن است حتی از اولی هم بزرگتر باشد. سازنده ی آنتی ویروس ، کسپراسکای میگوید که حمله ای را به شبکه اش کشف کرد که ظاهرا توسط اسپایوری که دولت ها ساخته بودند انجام شده بود و به نظر میرسد که نسخه ی ارتفا یافته ی دوگو ، کرم stuxnet based ای باشد که توسط اسرائیل و آمریکا برای از خطر خارج کردن و نابود کردن تلاش های هسته ای ایران ساخته شده است. این "دوگو 2.0 " نه تنها تلاش کرد جزئیاتی در باره تحقیقات کسپراسکای و توانایی های کشف بدست آورد، بلکه به طرز فوق العاده ای پنهان ماند. نرم افزاری تازه طراحی شده لازم برای پی گیری و کشف لازم بود و همچنین تلاش هایی برای گمراه کردن محققان با این اطلاعات غلط وجود داشت که این مسائل تقصیر چین یا اروپای شرقی است.

ادامه مطلب
گوناگون
مصطفی طبری۱۴:۰ - ۱۳۹۴ جمعه ۲۲ خرداد

در طی ماه های اخیر گوگل تمایل خود را در زمینه اتوموبیل های بدون راننده نشان داده است. این شرکت مدتی پیش آماری از تعداد تصادفات صورت گرفته توسط خودروهای بدون راننده منتشر کرده بود. بخش نرم افزاری در این نوع خودروها بسیار حائز اهمیت است و حالا بسیاری از افراد این سوال را می پرسند که چه کسی به اطلاعات بدست آمده از خودروهای بدون راننده دسترسی خواهد داشت. به گزارش سایت Re/code، مدیر عامل آئودی، راپرت استدلر احساسی خاص نسبت به این قضیه دارد.
در جریان یک رویداد مرتبط با کسب و کار که روز سه شنبه در برلین با همراهی اریک اشمیت از شرکت گوگل برگزار شد، استدلر گفت:
"امروزه اتوموبیل برای برخی افراد خانه دوم محسوب می شود. خانه یک چیز خصوصی است و بنابراین اطلاعاتی که از خودروهای بدون راننده بدست می آیند نیز تنها باید در اختیار خود کاربران قرار بگیرند."

ادامه مطلب