تکنولوژی
مصطفی طبری۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۹ خرداد

یک روبات کره ای تحت عنوان DRC-Hubo موفق شد با شکست 22 رقیب خود و گذراندن موانع مختلف که شرایط یک فاجعه را شبیه سازی می کردند، فاتح رقابت های Darpa Robotics Challenge شود.
در مرحله فینال این مسابقات، روبات ها باید یک سری وظابف از جمله بالا رفتن از پله ها، رانندگی با یک ماشین، بیرون آمدن از آن، باز کردن یک در، حفر سوراخ در دیوار، بستن یک سوپاپ و عبور از روی خرده سنگ ها را با موفقیت انجام می دادند.
اما یک مرحله سخت و جالب نیز وجود داشت که روبات ها در آن باید بدون هیچگونه کابل متصل حرکت می کردند. نتیجه آن نیز زمین خوردن های مصیبت بار و صدالبته خنده دارد روبات ها بود. در این بین روبات تیم Tartan Rescue با عنوان Chimp موفق شد پس از زمین خوردن بدون کمک انسان، خودش را از زمین بلند کند و در نهایت نیز به مقام سوم و جایزه 500 هزار دلاری برسد.

ادامه مطلب
گوناگون
مصطفی طبری۷:۴۵ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۹ خرداد

Xi Xiaoxing، یک شهروند آمریکایی به اتهام افشای اسرار تکنولوژیکی یک شرکت آمریکایی در قبال انتصاب عناوین شغلی سطح بالا، مجرم شناخته شد.
این پروفسور فیزیک 47 ساله که ساکن فیلادلفیای آمریکاست، این اتهام را رده کرده است.
وی که عضو هیئت علمی دانشگاه Templeنیز می باشد، در دادگاه فدرال روز پنجشنبه خود، تمام اتهامات را انکار کرد. به گفته دادستان، Xi در سال 2002 به یک شرکت آمریکایی در تولید یک دستگاه بسیار خلاقانه جهت هدایت برق در درجه حرارت های بالا کمک کرد.
وب بعدها برای کمک اطلاعاتی به تولیدکنندگان ثالث و دولت چین، بخشی از تکنولوژی ابر رسانایی این شرکت را در اختیار آنان قرار داد.
Xi یک چینی با تابعیت آمریکا می باشد و به گفته دادستان در قبال دریافت عناوین شغلی، این اسرار را افشا کرده است.

ادامه مطلب
پوشیدنی
مصطفی طبری۳:۳۶ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۹ خرداد

براساس یک گزارش جدید، بنظر می رسد سامسونگ قصد دارد ساعت هوشمند بعدی خود را در نیمه دوم سال جاری عرضه کند. این گزارش همچنین اشاره می کند که در این ساعت هوشمند از فناوری NFC جهت انجام پرداخت های موبایلی استفاده خواهد شد. در ماه مارس، سامسونگ سرویس پرداخت خود را برای کره جنوبی و آمریکا رونمایی کرد. این سرویس با مشارکت همکاران انتخابی سامسونگ در ماه آینده فعالیت خودش را آغاز خواهد کرد.
اپل نیز در ساعت هوشمند خود از تکنولوژی NFC استفاده کرده تا کاربران قادر به پرداخت هزینه ها از طریق سرویس Apple Pay باشند. سهم اپل از تراکنش های صورت گرفته در این سرویس 0.15 درصد است، یعنی در هر تراکنش 100 دلاری سهم اپل تنها 15 سنت دریافت خواهد کرد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۲:۷ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۹ خرداد

تیم کوک اعلام کرد که آینده اپل مانند گذشته صرفاً به مردان تعلق نخواهد داشت. مدیرعامل شرکت اپل در نشستی که با خبرنگار سایت Mashable پیش از شروع کنفرانس WWDC داشت عنوان کرد که تنوع، آینده کمپانی ما را تشکیل می دهد. وی معتقد است متنوع ترین گروه ها، بهترین محصولات را تولید می کنند و جامعه فناوری باید به سختی تلاش کند تا به زنان نشان دهد این حوزه چقدر جالب و لذت بخش است.
وی اضافه می کند، فقدان نقش زنان در دنیای تکنولوژی یک اشتباه هست و متاسفانه اپل نیز در گذشته به آن دچار شده است.

ادامه مطلب
پوشیدنی
الناز فرجی۲۲:۲ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۸ خرداد

به نظر میرسد که عینک گوگل به زودی در حال بازگشتن است.
بیزینس اینسایدر گزارش میکند که لیست کارهای جدید گوگل نه تنها تلاش هایش را درباره ی عینک های متصل به اینترنت ادامه میدهد، بلکه حتی در حال نزدیک شدن به تولید است.
راهنمایی؟ تیم عینک در حال جستجوی یک مهندس صنعتی تکنولوژِی پیشرفته ، مونتاژ نهایی ، آزمایش و جمع بندی با مسئولیت مهندسی در پروسه ی توسعه و طرح های مکانیکی است. متخصص در طرح صنعتی و توانایی برای کار با تیم "کیفیت و قابل اطمینان " برای بارگیری است.
شرایط دیگر شامل تجربه در راه اندازی محصولات مصرف کننده و پیش زمینه ی صنعتی قوی ای در مقیاس گذاشتن محصولات جدید است.

ادامه مطلب
ترفند و آموزش
رامین حسن زاده۲۱:۴۶ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۸ خرداد

مرورگر کروم برای وب گردی در بین کاربران محبوب ترین مرورگر میباشد . این مرورگر در بین سایر رقبا دارای ویژگی های خاصی میباشد که آن را تبدیل به بهترین مرورگر برای وب گردی میکند . ولی باز این مرورگر بی نقص نمیباشد . یکی از مشکلات این مرورگر وقتی رخ میدهد که به دنبال مطلب خاصی هستید و مجبور به باز کردن تب های زیادی میشوید که این عمل باعث کند شدن این مرورگر و در نهایت هنگ کردن میشود و ناچار به بستن تعداد زیادی از تب ها و یا حتی خود مرورگر میشوید . در این مطلب قصد داریم به شما آموزشدهیم چطور از هنگ کردن این مرورگر جلو گیری کنید .

ادامه مطلب
گوناگون
الناز فرجی۲۰:۰ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۸ خرداد

در حالیکه نوابغی همچون استفان هاوکینگ و الون ماسک درباره ی پیدایش هوش مصنوعی هشدار دادند، ری کورزویل مخترع معروف و همچنین مدیر مهندسی کنونی گوگل رویکرد کاملا متفاوتی در این زمینه اتخاذ میکند. در واقع بر اساس آنچه او گفت انسان ها تا سال 2030 به طور مصنوعی باهوش میشوند، و ما نیمه انسان نیمه کامپیوتر میشویم. در سوم ژوئن در کنفرانس مالی ، کورزویل پیش بینی کرد " در آن زمان فکر کردن ما بیولوژیک و غیر بیولوژیک خواهد بود. ما کم کم خود را ادغام میکنیم و کارها را برای خود ساده میکنیم. به نظر من این طبیعت انسان است. ما از محدودیت های خود فراتر میرویم " .

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱۸:۰ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۸ خرداد

در دسامبر 2013 ، رئیس آمازون ، جف بزوس با معرفی این محصول شور زیادی بر انگیخت. شرکت ,برنامه ای داشت که در عرض 30 دقیقه چیزها را جا به جا کند و تحویل دهد و این کار را با وسایل نقلیه ی هوایی بدون سرنشین انجام میدهد. این هواپیما های بدون سرنشین توسط نیروی ارتش آمریکا از 1970 شروع به گسترش کردند. از اهداف تجسسی گرفته مانند در نظر گرفتن حرکت نیروها از بالا و امکانات سلاحی تا حمله کردن بر تاسیسات تروریست ها.
به هر حال همین تکنولوژِی میتواند برای نجات دادن جان انسان ها استفاده شود. خوشبختانه میزان فزاینده ی تجارت ها ، موسساتی که سودی برای خود بر نمیدارند ، دانشمندان دولتی و آزمایشگاه ها در راستای این هدف تلاش میکنند. در اکتبر سال گذشته دانشگاه تکنولوژی دلیفت هلند اعلام کرد که دانشجوی فارق التحصیل شده اش ، الک مومونت یک نمونه ی هواپیمایی بدون سرنشین طراحی کرده است که برای قربانی حمله ی قلبی دستگاهی را میرساند که از شوک الکتریکی برای متوقف کردن انقباض ماهیچه های قلب استفاده میکنند. (defibrillator) .

ادامه مطلب