گوناگون
مصطفی طبری۱۵:۳۴ - ۱۳۹۴ شنبه ۱۶ خرداد

با یک آزمایش خون جدید 25 دلاری می توانید لیستی از تمام ویروس هایی که تاکنون باعث بیماری شما شده اند را مشاهده کنید.
عملکرد عالی سیستم ایمنی بدن انسان با ثبت اطلاعات هر ویروسی که وارد بدن می شود و تولید آنتی بادی ها، باعث می شود هنگامی که آن ویروس مجدداً وارد بدن شد، به سرعت مورد تهاجم قرار گیرد.
آزمایش هایی که در حال حاضر برای تشخیص ایدز بکار می روند نیز به دنبال همین آنتی بادی ها هستند. در این آزمایش خون، تمام آنتی بادی های متناسب با انواع ویروسی که تاکنون توسط بشر شناخته شده اند، قابل شناسایی هستند.
یک شیشه کوچک خون اجازه شناسایی 1000 نوع ویروس را به دانشمندان می دهد.
این شیوه بدین صورت کار می کند که نمونه خون را در معرض تماس با پروتئین یک نوع ویروس قرار می دهند، اگر آنتی بادی های موجود در خون به سمت آن حمله کردند، پس این فرد در گذشته به این ویروس مبتلا شده بوده است.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱۳:۵۵ - ۱۳۹۴ شنبه ۱۶ خرداد

روزی در یک بعد از ظهر گرم ماه می من گلدیلاکس را در ماجراجویی اش دنبال کردم و بویی به مشامم خورد . همانطور که او راهش را به سوی جنگل در آی پد پیش میبرد؛ من به آرامی به صفحه ضربه زدم و به سوی استوانه ای برای صدای وزش در بین درخت ها خم شدم . چند ثانیه و سپس صدای وزوز ، بوی درختان کاج ، ضعیف اما تازه ، کتاب کلاسیک کودکان را زندگی بخشید. جنگلی شاداب و خزه ای به ذهنم آمد. و همانطور که بوی لطیف شروع به محو شدن کرد، بدبینی من هم نسبت به تکنولوژی بویشی از بین رفت.
سپس به سرعت به سوی بوی تافی لیمویی که بر روی تخت خرس قرار داشت رفتم و برای یک بوی میوه ای به سمت ماشین دوم خم شدم اما وقتی اینکار را کردم بوی قوی ای از مرکبات به من حالت تهوع داد . با خود فکر کردم که بوی تازه ی دانه های قهوه در کلبه ی خرس میتواند این احساس بد را از بین ببرد. اینبار دستگاه ,عطر غیر قابل تشخیصی را پخش کرد که خیلی مصنوعی به نظر میرسید. موجی دیگر از حالت تهوع آمد و تا آخر روز قهوه نخوردم.
من همه ی اینها را در موزه ی تصاویر متحرک در کوئینز ، نیویورک بوییدم. جایی که نسخه ی بودار گلدلاک و سه خرس به صورتی در آمده که میشود با ضربه های مختلف بوها را حس کرد. نمایشگاهی برای بیان قصه ی انفعالی. فضایی با هدست ها و دستگاه های تکان سنج ، آی پد هایی که کتاب های بچه ها را تفریبا منسوخ شده نشان میدهند. اما با هر صفحه ای که به یک oPhoneوصل میشود،و یک دستگاه بویشی قایق مانند با تعداد لوله ی جلو آمده بوهایی را پخش میکنند ، تصاویر به oBook تغییر پیدا میکنند ، که به این صورت با خواست ما بوهایی منتشر میشود که خواندن را محسوس تر کند.

ادامه مطلب
گوناگون
دنیا شکوهی۱۲:۱۱ - ۱۳۹۴ شنبه ۱۶ خرداد

یاهو حق اولین پخش زنده آنلاین فصل عادی بازی های NFL را در کنار پخش سنتی تلویزیونی محفوظ کرد. منابع آشنا به موضوع اعلام کرده اند که کمپانی ماریسا مه یرز، حداقل 20 میلیون دلار برای این موقعیت پرداخت کرده و حداقل یک کمپانی تکنولوژی دیگر با مبلغ پیشنهادی قابل رقابت وجود داشته است.
پرداخت چنین مبلغی برای یک پخش بازی ممکن است شک برانگیز به نظر برسد، اما این معامله به یاهو حق پخش آگهی اختصاصی برای بازی میدهد. به عنوان اولین در نوع خود، هیچ شکی نیست که سرو صدا زیاد اطراف پخش و همچنین پخش آگهی میتواند پول یاهو را باز گرداند( و بیشتر).

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱۰:۱۴ - ۱۳۹۴ شنبه ۱۶ خرداد

ناسا و وریزون در حال کار کردن بر روی تکنولوژی ای هستند که تمام پهبادهای کشوری و تجاری را در آمریکا نظارت کنند، و این مساله در روز پنج شنبه گفته شد.
گاردین گزارش میکند که ناسا از شبکه ی برج موبایل ها ی وریزون استفاده میکند تا تشخیص دهد که آیا ممکن است هواپیماهای بدون سرنشین کم ارتفاع را نظارت کند یا نه . و این آزمایشات در تابستان اجرا میشوند. وریزون هم تکنولوژی ای معرفی خواهد کرد که به آنها اجازه ی استفاده از شبکه ی مشبک را برای اطلاعات، دریانوردی، تجسس و پیگیری هواپیما ها را در 2017 میدهد و محصول نهایی در 2019 آماده میشود.
همچنین : این عقاب هزار ساله (millennium falcon) هواپیمایی است که دنبالش بودید

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۸:۲۵ - ۱۳۹۴ شنبه ۱۶ خرداد

dslr هنوز بهترین انتخاب برای عکاسان حرفه ای است و ما بهترین آنها را انتخاب میکنیم.
اگر شما در زمینه ی عکاسی جدی باشید به دوربینی با لنز های قابل تعویض نیاز دارید. دوربین های کامپکت در این رقابت به سرعت در حال نزدیک شدن اند ولی عکاسان مشتاق هنوز هم یک dslr (digital single lens reflex ) را انتخاب میکنند.
حرفه ای ها به سمت dslr هایی با قاب کامل میروند که دارای سنسوری به اندازه ی یک فیلم 35 mm است، ولی dslr هایی که سنسور های کوچک تر APS-C دارند (تقریبا نصف اندازه) میتوانند تقربیا عکس های خوبی به همان اندازه ایجاد کنند. (نه کاملا) .
در طرح DSLR یک آینه ی داخلی, صحنه را در یک منظره یاب چشمی برای بالا بردن شفافیت منعکس میکند و لحظه ای که شما دکمه ی شاتر را فشار میدهید، آینه به سوی بالا و بیرون از راه حرکت میکند و شاتر باز میشود تا سنسور پشت دوربین را نمایان کند. این یک طراحی دوربین امتحان شده و قابل اطمینان است که قدمتش به دهه های قبل باز میگردد.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
دنیا شکوهی۶:۰ - ۱۳۹۴ شنبه ۱۶ خرداد

ما انتظار نداریم آیفون تا ماه سپتامبر تلفن جدیدی معرفی کند، اما این مساله شایعات در مورد تولید بی رویه محصولات تازه را متوقف نمیکند. شایعات امروز به گفته Feng، یک وبسایت چینی، آیفون 6S پلاس، با رزولوشن بالا با صفحه نمایش 2K به بازار خواهد آمد.
طبق گزارش TechRadar، اگر صحت داشته باشد، تلفن اپل با نزدیکترین رقیب خود، سامسونگ گلکسی نوت 4 که آن نیز رزولوشن بالایی دارد،مطابقت دارد. صفحه نمایش 2K، 2048×1536، در مقایسه با 1920×1080 در 1080p HD نرمال.

ادامه مطلب
سرگرمی
دنیا شکوهی۲:۲۱ - ۱۳۹۴ شنبه ۱۶ خرداد

اکنون با زمان کنفرانس مطبوعات و لینک های پخش زنده.
به روز رسانی: فیل اسپنسر مهمان کنفرانس بازی های کامپیوتری است. اوقات هیجان انگیز دوستان!
این مصاحبه PCG را با فیل اسپنسر برای جزییات بیشتر بخوانید.
ما بسیار هیجان زده ایم که Bethesda ( شرکت بازی های ویدیویی آمریکایی) پیش نمایش Fallout 4 را بیرون داده است.
با تعداد زیاد هشت کنفرانس مطبوعات E3 در امسال، اینکه چه چیزی را در چه جایی پیدا کنید کار سختی است.
به همین دلیل ما تمام اطلاعات را در یک مکان جمع آوری کرده ایم.

ادامه مطلب
گوناگون
الناز فرجی۲۳:۲۰ - ۱۳۹۴ جمعه ۱۵ خرداد

به روز رسانی شده در 2015/3/6 ، 9:53 صبح : رابرت بوبک ، رئیس تیورسا در ایمیلی به ما پاسخ داده است. او میگوید که بیانات ریچارد والاس کاملا نادرست اند. و عنوان میکند که شرکت اش سخت تلاش میکند تا مشتریانش را از ریسک تجاوز های سایبری در امان نگه دارد. بوبک اظهارات والاس را با صحبت درباره ی بازداشت ها و توقیف های اخیرش به عنوان دلیلی بر غیر موثق بودن صلاحیت او ، بی اعتبار میداند .
در همین حین ، مجلس نظارت و کمیته ی اصلاح دولت در حال بررسی و تحقیق درباره ی ادعاهای لاب ام دی و ریچارد والاس هستند. کمیته, گزارشی منتشر کرده که لیست بلندی از اتهامات علیه تیورسا را نشان میدهد: تهیه ی اطلاعات غلط برای دولت آمریکا، جعل کردن داستانی درباره ی یک آدرس آی پی ایرانی که دستور کاری درباره ی نیروی دریایی را نشان میدهد به همراه مالیکیت اسناد طبقه بندی شده ی دولت.

ادامه مطلب