گوناگون
دنیا شکوهی۸:۰ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۷ خرداد

برای توجه به روز جهانی اقیانوس در 8 ژوئن، گوگل با نقشه برداری اقیانوس ، کتلین ، برای انتشار گلچینی از عکس های زیبای زندگی زیر دریا، همکاری کرده است.
جنیفر آستین و برایان سالیوان از برنامه اقیانوس گوگل در وبلاگی مینویسند:"با پوشاندن 70 درصد از سطح زمین، اقیانوس همچنان یکی از اکوسیستم های کشف نشده و نامعلوم روی زمین است. گوگل متعهد به اکتشاف و نگهداری از اقیانوس است."

ادامه مطلب
تکنولوژی
دنیا شکوهی۶:۰ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۷ خرداد

یک مساله 120 ساله شامل احیا سلول های کرم پهن توسط کامپیوتری که برای توسعه تئوری های علمی بدون کمک انسان طراحی شده بود، حل شد.
این ماشین، که توسط بیولوژیستهای دانشگاه تافتز ساخته شده بود، قادر به توضیح این مکانیزم بود که چطور ژن های کرم پهن تکه شده، قادر هستند تا سلول های تکه شده را به یک ارگانیزم جدید تبدیل کنند، فرایندی به نام پلاناریا.
برای انجام این کار، دستگاه، داده های جمع شده توسط مطالعات انجام شده در این زمینه را اسکن کرد سپس، تعدادی از شبکه های شکل گرفته توسط ژن کرم را شبیه سازی کرد تا یک تطابق با مطالعه موجود پیدا کرد. هر زمان که در انجام این کار موفق بود، نتیجه را ذخیره میکرد و بقیه شبکه را تا زمانی که با مطالعات جدیدی تطابق پیدا کند، اداره میکرد. بعد از تنها 3 روز جواب را پیدا کرد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۲۳:۵۵ - ۱۳۹۴ شنبه ۱۶ خرداد

پروژه ی loon گوگل و internet drones فیس بوک میتوانند به زودی شاهد رقابتی از سوی space X باشند. the elon musk که دارای شرکت موشک است به تازگی به FCC درخواست اجازه برای راه اندازی یک جفت ماهواره ی downlink ku-band یکسان فرستاده است. اولین جفت از 4 تا . آیا FCC باید به این درخواست پاسخ مثبت دهد؟ تایمز گزارش میکند که ماهواره احتمالا از پایگاه هوایی وندربرگ روانه میشود. وقتی که به ارتفاع چرخشی 645 km رسیدند، سرعت اینترنتی پهنای باند را به 3 رسیور واقع در ردمند واشنگتن ، فرمنت و هاترون ، کالیفرنیا ، میفرستند. ماهواره ها هر کدام طول عمر کاراییشان 12 ماه تخمین زده شده است. هنوز صحبتی از اینکه چه زمانی این تکنولوژی آماده ی مصرف میشود ، نیست.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۲۲:۰ - ۱۳۹۴ شنبه ۱۶ خرداد

کمپانی ZTE امروز به طور رسمی اعلام کرد که پرچمدار جدید خود Nubia Z9 را در سه ماهه سوم سال جاری در بازار آمریکا عرضه خواهد کرد. این گوشی سه نسخه دارد که قیمتی 564 تا 725 دلاری خواهند داشت. نسخه Exclusive Edition که گرانترین هم هست از 4 گیگابایت رم، 64 گیگابایت حافظه داخلی و حسگر اثرانگشت بهره می برد. نسخه Classic Edition که ارزانترین مدل محسوب می شود از 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی برخوردار است. اما نسخه Elite Edition نیز تقریباً تمام امکانات نسخه Exclusive به جز حسگر اثرانگشت را دارد.
زمانی که ZTE Nubia Z9 در می ماه معرفی شد، کاربران نه تنها به خاطر مشخصات سخت افزاری سطح بالای آن، بلکه به علت بکارگیری هوشمندانه حسگر اثرانگشت در اطراف گوشی هیجان زده شدند. همانطور که از تصاویر این گوشی هوشمند می توان تشخیص داد، حاشیه صفحه نمایش بسیار باریکی را شاهد هستیم که ضخامتی 0.8 میلی متری دارد. همین حاشیه کم به زد تی ای اجازه استفاده از حرکات اشاره ای جالبی را داده است.

ادامه مطلب
نرم افزار
مصطفی طبری۲۰:۰ - ۱۳۹۴ شنبه ۱۶ خرداد

یاهو اخیراً گزارش پیشرفت خود در سه ماهه دوم سال جاری را منتشر کرد که یک نکته در آن واضح است: حذف ویژگی ها و محصولات قدیمی.
از تاریخ 15 ژوئن سرویس یاهو میل دیگر قابلیت سینک با اپلیکیشن ایمیل محصولات اپل در iOS 4 و پایینتر از آن را نمی دهد. بنابراین اگر همچنان اصرار به استفاده از آیفون یا آیپاد تاچ های قدیمی دارید، باید به فکر یک سرویس دهنده ایمیل جایگزین باشید. همچنین از زمان مذکور کاربران مک که از سیستم عامل OS X 10.7 Lion یا قدیمی تر استفاده می کنند قادر به سینک با مخاطبین یاهوی خود نخواهند بود.
یاهو همچنین قصد دارد سایت maps.yahoo.com را غیرفعال کند، البته این اتفاق بطور کامل رخ نخواهند داد چرا که هنوز سرویس هایی نظیر فلیکر، موتور جستجو و سایر محصولات یاهو به آن نیاز دارند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۱۸:۰ - ۱۳۹۴ شنبه ۱۶ خرداد

زمانی که می خواهیم برای یک سرویس آنلاین یا اپلیکیشن ثبت نام کنیم، گاهی اوقات لازم است تا اطلاعات شخصی نظیر نام، آدرس ایمیل، شماره کارت های اعتباری یا آدرس پستی خود را وارد کنیم. اگرچه به ما تضمین داده می شود که این اطلاعات محرمانه خواهند ماند، اما با توجه به نفوذهایی که اخیراً اتفاق افتاده، نمی توان چندان به این تضمین دل خوش کرد.
براساس مطالعه ای که اخیراً انجام گرفت، بنظر می رسد نگرش کاربران در این باره کمی با گذشته تفاوت پیدا کرده است. به گفته Joseph Turow، پروفسور مدرسه ارتباطات Annenberg پنسیلوانیا، شرکت ها به کاربران می گویند اطلاعات شخصی خود را در اختیار ما قرار دهید، چرا که کاربران می دانند در ازای ارائه این اطلاعات خدماتی را دریافت خواهند کرد. اما در حقیقت این اتفاق تنها از روی ناچاری رخ می دهد. آمریکایی ها احساس می کنند هیچ کنترلی بر روی چگونگی جمع آوری یا استفاده از این اطلاعات توسط شرکت های مختلف ندارند.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
دنیا شکوهی۱۷:۱۶ - ۱۳۹۴ شنبه ۱۶ خرداد

ما بعد از اینکه رییس کمپانی مادر، لنوو، در حین کنفرانس تکنولوژی در پکن این مساله را فاش ساخت، میتوانیم شاهد موجی از دستگاههای جدید باشیم.
یانگ یونکینگ در مصاحبه با تلرگراف، گفت: "ما در حال ساخت مدلهای زیادی تحت برند موتو هستیم، پس احتمالا در تابستان شاهد ارائه محصولات هیجان انگیزی شامل تلفن و ساعت خواهید بود." این اولین محصولات موتو خواهد بود از زمانی که لنوو سکان را بدست گرفته بود.
از آنجاییکه او جزییات دقیق را نخواهد گفت، ما امیدواریم که رسیدن موتو 360 2 را ببینیم، از آنجاییکه این ساعت در حال ارتقاست. به خصوص الان که یک ساعت اپل به بازار آمده و سومین ساعت اندروید خود LG را با ساعت Urbane، تکرار کرده است.
تلفن هوشمند، ما امسال، تلفن جدید Moto E را دیده ایم که درها را به سوی ارائه تلفن های Moto G، Moto X باز کرده است.

ادامه مطلب
اپلیکیشن
مصطفی طبری۱۶:۰ - ۱۳۹۴ شنبه ۱۶ خرداد

بیش از یک میلیارد نفر در سراسر جهان از فیسبوک استفاده می کنند و بنظر می رسد این غول شبکه های اجتماعی قصد افزایش این رقم را داشته باشد. فیسبوک لایت، نسخه ی سبک تر از اپلیکیشن کامل و اصلی فیسبوک امروز به طور رسمی در گوگل پلی استور قرار گرفت. این اپلیکیشن باتوجه به مصرف دیتای کمتر با انواع شبکه های اینترنتی سازگاری خواهد داشت.
این اپل که در چند کشور در ماه ژانویه به منظور تست رونمایی شد، حالا در دسترس مناطق بسیاری بیشتری در جهان قرار گرفته است. با حجم کمتر از 1 مگابایت، اپلیکیشن Facebook Lite سریع دریافت و نصب شده و ویژگی های اصلی فیسبوک را نیز به همراه دارد. از این جمله می توان به فیدهای خبری، به روزرسانی های استاتوس، تصاویر، اعلان ها و غیره اشاره کرد.
فیسبوک در اطلاعیه رسمی می گوید:

ادامه مطلب