گوناگون
الناز فرجی۱۳:۲۳ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۴ خرداد

گوگل میخواهد با استفاده از عکس های شما ,میزان کالری مصرفی شما را محاسبه کند.مردم از غذاها به دلایل مختلفی عکس میگیرند.برای بلوف زدن در مورد آشپز بودن و یا خیلی چیزهای دیگر.اما عکاس های غذا بدانند که میتوانند با استفاده از گوشی های هوشمند خود میزان کالری خود را محاسبه کنند.این در حالی امکان پذیر است که گوگل الگوریتم جدید کالری شمار خود را ارائه کند.این پروژه با عنوان (من عشق کالری هستم)با توجه به خصوصیات فیزیکی غذای موجود در عکس آن را تشخیص میدهد.با انجام این مرحله عمل شمارش کالری شروع میشود.به همین سادگی!

ادامه مطلب
تکنولوژی
دنیا شکوهی۱۰:۲۲ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۴ خرداد

در کنار راه اندازی تعداد زیادی از محصولات جدید در Computex (نمایشگاه کامپیوتر) 2015، ایسوس، مینی کامپیوترهای شخصی کاربردی جدیدی را نشان داد که از پردازنده در حال حاضر بی نام اینتل کور از خط تولید جدید کمپانی Skylake بهره میبرد.
VivoPC VC65 بزرگترین مینی کامپیوتر معرفی شده ایسوس است. به جای استفاده از منبع قدرت خارجی از VC65، سخت افزار، قدرت لازم را با بدنه مینی کامپیوتر یکی میکند. همچنین از RAID پشتیبانی میکند، و گرچه هیچگونه جزییاتی در مورد پشتیبانی تنظیمات دقیق وجود ندارد. احتمالا مینی کامپیوترها با فضای سخت افزار 2 اینچی به بازار می آیند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
دنیا شکوهی۶:۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۴ خرداد

یکی از عیب جویی ها علیه فلش Nand (حافظه غیر فرار) مورد استفاده در SSD (دستگاه ذخیره اطلاعات) پایداری آن است. اینگونه از حافظه در نهایت از کار میافتد و غیر قابل استفاده میشود. ظاهرا این مشکل NRAM (رم های غیر فرار ) نیست. تکنولوژی ای که کمپانی Nantero در 14 سال گذشته در حال توسعه آن بوده است.
NRAM نوعی از ذخیره غیر فرار است که با استفاده از نانو لوله های کربنی ساخته شده است. رییس کمپانی، گرگ اشمرگل توضیح داد که این محصول کمپانی با خواباندن نانو لوله های کربنی بر روی ویفرهای سیلیکونی ساخته شده است. سپس لایه با چاپ سنگی الگو گذاری شده و با هر سلول NRAM بر روی هر 2×نانومتر گره شامل صدها لوله نانو قلم زده شده است.

ادامه مطلب
اپلیکیشن
دنیا شکوهی۲۰:۴۱ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۳ خرداد

به نظر میرسد در حال حاضر اپ استور و iCloud اپل برای بعضی از کاربران از کار افتاده است.
درحالیکه به نظر میرسد که صفحه اول اپ استور بدون مشکل باشد، اما امکان دانلود یا به روز رسانی اپلیکیشنها وجود ندارد. من تلاش کردم تا اپلیکیشن اسنپ چت را به روز رسانی و اپلیکیشن Moleskine Timepage را دانلود کنم که هر دو بار ناموفق بود.
همچنین به نظر میرسد iCloud نیز روز بدی داشته باشد. بعضی از کاربران نمیتوانند وارد مک، آی فون، آی پد و iCloud.com شوند.

ادامه مطلب
پوشیدنی
مصطفی طبری۱۹:۳۰ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۳ خرداد

پیش از عرضه اپل واچ، بسیاری پیش بینی کرده بودند که این محصول پاسخی به سایر دستگاه های پوشیدنی خواهد بود و به افق های جدیدی را در صنعت دستگاه های پوشیدنی پایه گذاری خواهد کرد. نقدهای صورت گرفته از این محصول کاملاً مثبت نبوده اند و این موضوع نشان می دهد که اپل واچ در آینده جای پیشرفت زیادی دارد.
با این وجود، اگر آمار و ارقامی که تحلیلگران منتشر کرده اند صحت داشته باشد، به نظر افراد زیادی بدون توجه به این نقدها، از اپل واچ استقبال کرده اند. براساس جدیدترین آمارهایی که توسط Global Equities Research منتشر شده، بیش از 7 میلیون سفارش برای خرید این محصول ثبت شده که جمعاً به 2.5 میلیون دستگاه برای مشتریان ارسال شده است.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۱۷:۲۰ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۳ خرداد

چه می شد اگر لوازم خانگی هوشمندتان با ذهن شما تعامل داشتند؟ شاید این موضوع شما را یاد فیلم های علمی تخیلی بی اندازد، اما شخصی معتقد است در آینده چنین چیزی را شاهد خواهیم بود.
دین اَسلام، یک پروفسور در رشته های برق و مهندسی کامپیوتر از دانشگاه ایالت میشیگان، سیستمی را اختراع کرده که به شما اجازه می دهد با استفاده از ذهن خود دستگاه های مورد علاقه تان را کنترل کنید.
این تکنولوژی به دستگاه نوار مغز یا EEG شباهت دارد. سنسورها بصورت مستقیم بر روی سر قرار گرفته و موج های مغزی را ثبت می کنند و سپس این اطلاعات را به یک کامپیوتر که سنسورهای مخصوص خودش را دارد، ارسال می کنند.

ادامه مطلب
اپلیکیشن
دنیا شکوهی۱۴:۳۳ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۳ خرداد

گوگل تقریبا برای تمام قابلیت ها و گزینه های امنیتی و حریم شخصی خود یک محل مرکزی خلق کرده است. Dubbed My Account ، این بخش به کاربران امکان میدهد که تنظیمات امنیتی فعالیت ها را از طریق یک چکاپ امنیتی مرور کنند، همچنین تنظیمات دیداری و اطلاعاتی که گوگل برای شخصی سازی تجربیات کاربر استفاده میکند مدیریت میکند.
برای دسترسی به داشبورد My Account به سادگی یک جستجو گوگل یا Gmail را باز کنید. روی عکس حساب کاربری خود در بالای صفحه کلیک کنید و “Account” را از منوی باز شده انتخاب کنید. به طور اختیاری ،شما میتوانید URL مستقیم را در myaccount.google.com دنبال کنید.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۳ خرداد

دوربین Peek که مخفف نام اپلیکیشن Portable Eye Examination Kit می باشد، یک سیستم مبتنی بر گوشی های هوشمند است که مشکلات چشمی را تشخیص می دهد. این دوربین از یک ابزار که توسط پرینترهای سه بعدی تولید شده استفاده می کند تا به چشم پزشکان اجازه بررسی های مختلف چشمی از طریق دوربین و اپلیکیشن مخصوص بدهد. این سیستم که توسط چشم پزشکان انگلیسی طراحی شده، موفق به جذب سرمایه 130 هزار پوندی در کمپین سایت Indiegogo شده و اکنون برای پیش سفارش در دسترس دکترها می باشد.
Peek می تواند شبکیه چشم را با استفاده از دوربین های با کیفیت اسمارت فون ها ببیند، آب مروارید را تشخیص دهد و تست های بینایی، رنگ و کنتراست را انجام دهد. این پروژه توسط دکتر اندرو باستاروس و استوارت جوردن رهبری شده و طراحی آن برعهده کیت تارلینگ و دکتر ماریو جیاردینی بوده است.

ادامه مطلب