موبایل و تبلت
مصطفی طبری۲۲:۰ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۷ خرداد

در گزارشی جدید از comScore، موسسه تحلیل کننده اینترنت، که به سه ماهه منتهی به آوریل سال جاری مربوط می شود، می توان تشخیص داد که اندورید با داشتن سهم 52.2 درصدی از بازار، هنوز هم محبوب ترین پلتفرم گوشی های هوشمند در آمریکا محسوب می شود. این پلتفرم اگرچه از ماه ژانویه دچار کاهش 1 درصدی سهمش شد، اما باز هم از اپل با 43.1 درصد بالاتر قرار گرفته است. این در حالیست که اپل از ماه ژانویه 1.8 درصد رشد داشته است. مایکروسافت همچنان با داشتن 3 درصد از بازار، در رتبه سوم قرار دارد و بلک بری و سیمبیان نیز هنوز سهم 1.5 و 0.1 درصدی خود را حفظ کرده اند.
اپل در آمریکا با سهم 43.1 درصدی همچنان به عنوان برترین تولیدکننده گوشی های هوشمند شناخته می شود که نسبت به ماه ژانویه 1.8 درصد رشد داشته است. سامسونگ با 28.6 درصد سهم بازار در مکان دوم قرار گرفته است. این شرکت در ماه ژانویه 29.3 درصد از بازار را در اختیار داشت. ال جی نسبت به سهم 8 درصدی خود در ژانویه رشد داشته و سهم خود را به 8.4 درصد رسانده است. موتورولا و اچ تی سی نیز به ترتیب با 4.9 و 3.7 درصد از بازار در مکان های چهارم و پنجم قرار گرفته اند.

ادامه مطلب
اپلیکیشن
مصطفی طبری۲۰:۰ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۷ خرداد

امروز پیام رسان فیسبوک آپدیت جدیدی دریافت کرد که در آن نحوه اشتراک گذاری مکان کاربران دچار تغییراتی شد. پس از چند ماه تلاش، فیسبوک تصمیم گرفت اشتراک گذاری مکان ار از حالت پیش فرض خارج کرده و در عوض به کاربران اجازه دهد نقشه مکان خود یا جایی دیگر را در قالب یک پیام جداگانه ارسال نمایند.
قبلاً فیسبوک بصورت خودکار هر زمان که کاربر پیامی را ارسال می کرد، اطلاعات مکانی آن را دریافت کرده و با دوستانش به اشتراک می گذاشت. این به روزرسانی به کاربران امکان کنترل بیشتری در این مورد را خواهد داد.
برای آزمایش این قابلیت مطمئن شوید مکان یابی گوشی فعال است، سپس بر روی آیکون More یا پین location در انتهای صفحه نمایش و درون اپلیکیشن کلیک کنید. از اینجا کاربران می توانند مکان های نزدیک را با جابجایی نقشه پیدا کنند و یا از مکان فعلی خود یک نقشه را ارسال نمایند. همچنین گزینه ای برای جستجو و به اشتراکگذاری کسب و کارهای نزدیک، برای مواقعی که قرار ملاقات تجاری دارید، فراهم شده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
مصطفی طبری۱۸:۰ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۷ خرداد

یک مرد ماساچوستی که با لباس نیروهای ویژه و تفنگ بلستر تقلبی فیلم جنگ ستارگان در اطراف یک مدرسه ابتدایی خارج از شهر دیده شده بود، به جرم ایجاد مزاحمت برای مدرسه دستگیر شد.
جورج کراس 40 ساله که لباس سفید مشهور فیلم جنگ ستارگان را به تن داشت، روز چهارشنبه در نزدیکی مدرسه ابتدایی بریکت قدم زد.
کراس می گوید وی این لباس را خریده و در حال پیاده روی بود تا آن را به دوستانش نشان دهد. اما ناظم مدرسه ضمن تماس با پلیس، گزارش یک مرد مسلح را داد و همچنین درهای مدرسه را بطور موقت قفل کرد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۱۶:۰ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۷ خرداد

پهبادها برای شناسایی دانش آموزان متقلب در آزمون ورودی کالج بین المللی چین که Gaokao نامیده شده و آن را به عنوان دشوارترین آزمون جهان می شناسند، به کار گرفته خواهد شد.
براساس گزارش وب سایت Edu People، از این پهبادها در این آزمون دو روزه که 10 میلیون شهروند چینی از سراسر کشور در آن شرکت می کنند، مورد استفاده قرار می گیرد.
گفتنی است در بسیاری از بخش های آسیا فشار زیادی بر روی دانش آموزان به منظور قبولی در آزمون های ورودی وارد می شود. اگر قبول شوید به دانشگاه می روید و اگر رد شوید باید به مدارس درجه دو رفته و منتظر آزمون های بعدی باشید.
براساس گزارش China Daily، میزان فشار و استرس بر روی دانش آموزان چینی به اندازه ای زیاد است که برخی از آنان دست به خودکشی می زنند. در سال 2014، 79 پرونده خودکشی دانش آموزان چینی مرتبط با آزمون های ورودی ابتدایی و دبیرستان ثبت شده است.

ادامه مطلب
ترفند و آموزش
رامین حسن زاده۱۴:۵۹ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۷ خرداد

بعضی اوقات پیش آمده است که با یک برنامه خیلی سروکار دارید و دوست دارید که آن برنامه همیشه در دسترستان باشد و به سرعت بتوانید به آن دسترسی داشته باشید یا شلوغ شدن صفحه دسکتاپتان را دوست ندارید. حال راه چاره چیست و چگونه می توانید به برنامه دلخواهتان به آسانترین شکل ممکن دسترسی داشته باشید؟ یکی از راه های حل این مشکل اضافه کردن برنامه مورد نظر به منوی راست کلیک می باشد. شاید انجام این تنظیمات 5 دقیقه وقت شما را بگیرید اما بعد از آن به راحتی می توانید از برنامه های کاربردی و پر کاربرد خود استفاده کنید و به سرعت به آنها دسترسی داشته باشید. در این آموزش میتوانید هر برنامه ای که میخواهید را به راست کلیک ماوس بیاورید .

ادامه مطلب
اپلیکیشن
دنیا شکوهی۱۴:۰ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۷ خرداد

اسکایپ برای وب؟ بهتر است باور کنید.
اسکایپ مایکروسافت تماس های صوتی و تصویری شما را با باز کردن اسکایپ برای وب ( بتا) کمی راحتتر میکند.
اجرای اسکایپ وب آسان و سریع است، و نیازی به دانلود اپلیکیشنی نیست. کمپانی میگوید این سرویس عالیست اگر معمولا از اسکایپ بر روی موبایلهایتان استفاده میکنید. زیرا برای این ساخته شده تا به سرعت تماس ها و IM خود را بر روی صفحه نمایشی بزرگتر دریافت کنید.

ادامه مطلب
پوشیدنی
دنیا شکوهی۱۲:۰ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۷ خرداد

سونی به طور تصادفی اپلیکیشن اسمارت باند 2 خود را بر روی گوگل پلی قرار داد، که خبر از ارائه گجت پوشیدنی بعدی آن میدهد.
اسمارت باند قبلی سونی قرار بود تا ساده باشد، هیچ چیز غیر معقولی برای دنیای رقابت نداشت. ضد آب و رده پایین بود و از مرکب الکترونیک استفاده میکرد، که باعث میشد در روزهای روشن به آسانی خوانده شود. برای کسانی که منتظر ردیاب تناسب بودند، به علت نداشتن مونیتور ضربان قلب و ارتفاع سنج مقداری مایوس کننده بود.

ادامه مطلب
تکنولوژی
دنیا شکوهی۱۰:۰ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۷ خرداد

گوگل علاقمند است تا به ما یادآوری کند که ماشینهای بدون راننده از ماشین های تحت کنترل رانندگان مطمئنتر هستند.
برای اثبات این موضوع گزارش تصادفات بر روی صفحه پروژه ماشین های خودکار ارائه میشوند.
وبسایت جزییات تصادفات را ارائه خواهد کرد، همچنین اطلاعات راجع به رانندگان دیگر را منتشر خواهد کرد. قابل توجه است که قانون کالیفرنیا حکم کرده است که یک انسان در ماشین گوگل، هنگامی که در خیابان است، حضور داشته باشد.

ادامه مطلب