تکنولوژی
مصطفی طبری۱۳:۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۱ خرداد

چند سری مشکلات کامپیوتری و نواقص موجود در باتری باعث شد تا LightSail نتواند آن طور که باید از استقرار موفقیت آمیز سفینه اش در فضا احساس غرور کند.
خوشبختانه این سفینه سرانجام بادبان های خورشیدی خود را بطور کامل در یکی از مدارهای نزدیک به زمین در تاریخ هفتم جولای باز کرده و تصاویری از این موفقیت جدید را ارسال کرده است.
تیم کنترل این سفینه که در زمین مستقر هستند هم اکنون مشغول دانلود تصویر ارسالی دوم LightSail هستند که احتمالاً سیاره زمین نیز در پس زمینه آن وجود دارد. مهندسین قصد دارند در روزهای آینده میزان کشش در بادبان ها را افزایش دهند تا به صورت کامل باز شده و صاف بنظر برسند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱۱:۳۳ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۱ خرداد

رفتن به مطب دکتر کار طاقت فرسا و کسل کننده ایست ولی حداقل ما میتوانیم برویم. برای میلیون ها نفر از مردم بدست آوردن مراقبت های پزشکی آسان نیست.ولی بخش هایی از دنیا هستند ( حتی در آمریکا) که این مراقبت ها برای اکثریت مردم بسیار مهم است و دکتر هایی که برای خدمت به یک منطقه گماشته میشوند دارای امکانات کافی نیستند. در سمت دیگر طیف نمونه هایی هستند که در آن دکتر ها باید به بالین بیمار بروند و فرقی نمیکند که چقدر امکانات داشته باشد ، آنها نمیخواهند مجبور باشند که آن همه وسایل را با خود حمل کنند و حالا دیگر مجبور نیستند. D-EYE یک وسیله ی تصویر شبکییه کمی بزرگتر از آن انگشت شما که به گوشی هوشمند میچسبد تا عکسهای واضح و ویدئو هایی از درون چشم بگیرد.

ادامه مطلب
پوشیدنی
الناز فرجی۹:۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۱ خرداد

مدت زیادی از زمانی که با لوازم صوتی apogee گذراندم میگذرد. هر دو وسیله ی قابل حمل ضبط را ( jam و MiC ) بررسی کردم. که iPad را به محلی برای پیگیری گیتار ها، صدای خوانندگان و پادکست ها تبدیل کردند. امسال شرکت "groove " را تولید کرد که سالها تجربه در زمینه ی صوتی را برای توسعه دادن هدفونی کم قیمت به کار گرفت. وسیله ی کوچک آهنی بین لپ تاپ و هدفون شما قرار میگیرد که با وجود کوچک بودنش صدای زیادی تولید میکند. اگر با apogee آشنایی داشته باشید، میدانید که لوازمش ارزان نیست. آیا وسیله ی 300 دلاری groove آنقدر جذابیت دارد؟ این بستگی به عادت های گوش دادن به موسیقی شما دارد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۷:۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۱ خرداد

حتی برای کسانی که تمام مدت سرشان در کتابشان است ، آخر تابستان دردسری بزرگ است. ولی با اینکه وقت بازگشتن به مدرسه و برنامه هاست یک فرصت هم است. این یک بهانه ی خوب برای سرمایه گذاری بر روی یک تکنولوژِی جدید است که بتواند سال تحصیلی جدید را کمی قابل تحمل کند.
اگر هنوز با دسکتاپ کار میکنید یا لپ تاپتان در یک لکچر ویدئویی مهم دچار مشکل میشود، زمان آن فرا رسیده که ارتقا یابید. و خوشبختانه اگر بدانید که باید کجا دنبال آن بگردید، خواهید توانست که یک نوت بوک خوب پیدا کنید, بدون اینکه همه ی پس انداز های خود را خرج کنید. ما در بین آرشیو های خود از چند ماه گذشته گشته ایم و بهترین لپ تاپ های مخصوص مدرسه را انتخاب کرده ایم. این لیست متنوع ما بر حسب قیمت از کرومبوکس شروع میشود که به شما از 1000 صفحه مقاله تا ماشین های قدرتمند تری در خوابگاه های کوچک و مهمانی های محلی کمک میکند.

ادامه مطلب
گوناگون
الناز فرجی۲:۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۱ خرداد

در میان راه اندازی موزیک اپل و دسته ای از اطلاعات جدید دیگر از اپل مانند ios9 , watchos2 و swift2 ؛ چیزی برای من مانند راز ماند : لورن کرامار کیست؟
در نخسه نمایشی خود در برنامه موزیک اپل ؛ ادی کیو که در بین هنرمندان نیویورکی مستقر شده بود به او در بین میلیون ها نفر فرصت تبلیغات داد.
اما قبل از بی اعتبار شدنWWDC هیچ کس به طور رسمی از کرامار چیزی نشنیده بود.بنابنراین ما چطور باید او را میشناختیم؟ البته برای بار اول نیز کاملا نا آشنا نیست.

ادامه مطلب
اپلیکیشن
مصطفی طبری۲۳:۵۴ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۰ خرداد

اپل نسبت به گذشته برای جذب کاربران اندرویدی به اکوسیستم خودش به مراتب جدی تر شده است. پیش تر این شرکت با انتشار یک آموزش، مراحل گام به گام انتقال از اندروید به iOS را در اختیار کاربران گوشی های سامسونگ، اچ تی سی، ال جی و غیره قرار داده بود.
حالا این شرکت با تولید یک اپلیکیشن مجزا، به کاربرانی که قصد مهاجرت از اندروید به iOS را دارند کمک می کند تا اطلاعات مهمی مانند مخاطبین، پیام ها، تقویم ها، اکانت های ایمیل و فایل های چندرسانه ای موجود در گوشی های خود را به سادگی به هر آیفون یا آیپد مجهز به iOS 9 بصورت وایرلس منتقل کنند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۱۶:۳۳ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۰ خرداد

براساس گزارش سی‌ان‌ان، سایت ارتش ایالات متحده آمریکا هک شده و گروه Syrian Electronic Army مسئولیت آن را پذیرفته است.
این وب سایت در عصر روز دوشنبه دچار اختلال شد و پیامی مانند "شما هک شدید" و "فرماندهان اعتراف کردند در حال آموزش نیروهایی هستند که برای مقاصد شما بفرستند و در نبردها کشته شوند" را به نمایش می گذاشت. با این حال، ارتش آمریکا ادعا می کند هیچ اطلاعاتی در اختیار هکرها قرار نگرفته است.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۱۵:۲۹ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۰ خرداد

، دومین ارائه دهنده بزرگ اینترنت پرسرعت DSL در استرالیا، ادعاهای مربوط به یکی از زیرشاخه هایش تحت عنوان Westnet، مبنی بر هک و اتنشار اطلاعات مشتریان برای فروش را بررسی می کند.
در روز یکشنبه، اکانت توییتر Cyber War News با انتشار پستی اعلام کرد که یک هکر ناشناس قصد فروش اطلاعات بدست آمده از دیتابیس مشتریان Westnet را دارد. به گفته این هکر، اطلاعات مذکور شامل حساب کاربری و رمز عبور مشتریان این سرویس دهنده می شود.
این هکر در مورد قیمت این اطلاعات حرفی نزده و آدرس ایمیل mufasa@ligase.im که از آن استفاده کرده نیز به پروفایل یک هکر آمریکایی در وب سایت CrimeNet با لقب Mufasa The God تعلق دارد.

ادامه مطلب