محبوب ترین ها
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۰ اسفند

به گزارش زومیت، اپل روز گذشته، حدود هشت درصد از ارزش سهام خود را از دست داد. این عدد، معادل ۱۰۰ میلیارد دلار است.
بورس‌های بزرگ دنیا روز ۱۹ اسفند، شاهد سقوط‌های کم‌سابقه‌ای بودند. کاهش شدید قیمت جهانی نفت باعث سقوط بازارهای بزرگ دنیا از جمله بازار بورس آمریکا بود. اپل روز گذشته در اتفاقی کم سابقه، ۷/۹ درصد از ارزش سهام خود (معادل صد میلیارد دلار) را از دست داد. ارزش سهام شرکت‌های مایکروسافت، فیسبوک و آلفابت هم بیشتر از ۶ درصد سقوط کرد. ارزش سهام آمازون هم در پایان این روز کاری ۵/۳ درصد سقوط کرد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱۵ اسفند

به گزارش مهر به نقل از گیزموچاینا، شرکت تایوانی «فاکسکان» از مدت ها قبل تهیه کننده دستگاه های اپل و چند تولید کننده دیگر موبایل بوده است. اکنون فاش شده طبق پیش بینی ها درآمد این شرکت در بخش محصولات الکترونیکی در سه ماهه نخست ۲۰۲۰ میلادی تا ۱۵ درصد کاهش می‌یابد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱۵ اسفند

به گزارش مهر به نقل از انگجت، تصمیم دولت آمریکا برای تحریم هواوی به ایجاد فاجعه ای در این شرکت چینی منجر نشده اما به نظر می رسد سال ۲۰۲۰ میلادی نوید بخش خبرهای خوبی برای این شرکت نیست.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۴ اسفند

به گزارش مهر به نقل از انجمن واردکنندگان گوشی تلفن همراه، احسان علوی‌نسب گفت: شیوع کرونا و متوقف شدن روند تولید موبایل در کشور چین، باعث افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت گوشی‌های موبایل در برندهای چینی مهم در بازار ایران شده است و به‌خاطر نقش کشور چین در تامین قطعات سایر برندها نیز شاهد افزایش ۵ تا ۱۰ درصدی قیمت گوشی‌های موبایل از سایر برندها در بازار جهانی هستیم.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۳ اسفند

به گزارش دیجیاتو، هفته پیش بود که اعلام شده سامسونگ برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در کارخانه تولیدات گوشی‌های تاشوی خود در شهر گومی، آن را برای ۲ روز تعطیل می‌کند. اکنون اعلام شده است که به دلیل آلوده شدن یکی از کارمندان این کارخانه، مجددا برای ۲ روز دیگر تعطیل خواهد شد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۲ اسفند

به گزارش آی‌تی ایران، مینگ-چی کو، تحلیلگر ارشد دنیای فناوری و محصولات اپل با انتشار یادداشتی مدعی شد که روند تولید گوشی‌های آیفون تا سه ماهه دوم سال جاری میلادی، تغییر محسوسی را به خود نخواهد دید.
وی در طی هفته‌های اخیر و به توجه به رشد ویروس کرونا در بسیاری از کشورهای جهان، بارها در خصوص تاخیر در تولید به موقع محصولات اپل و همچنین نرخ پایین بازدهی کارکنانی که در کارخانه‌های چینی کار می‌کنند، اظهارنظر کرد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۱ اسفند

به گزارش دیجیاتو، کمپانی دل اعلام کرده که میزان سوددهی این شرکت کمی با تخمین‌های بازار بورسی وال استریت تفاوت داشته و کمتر از پیش‌بینی‌هاست. علت کم شدن سود این کمپانی، کاهش تقاضا برای کامپیوترهای شخصی در بخش‌‌های اداری و تجهیزات مراکز داده عنوان شده است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۸ اسفند

مرکز پژوهش‌های مجلس، پیشنهاد اخذ عوارض از خدمات دیجیتالی در تبصره ۱۵ لایحه بودجه سال ۹۹ کل کشور را بررسی کرد تا درآمد حاصله، صرف حمایت از حقوق معلولان و ساماندهی کودکان کار شود.
معاونت پژوهش‌های زیربنایی مرکز پژوهش‌های مجلس، پیشنهاد اصلاح بند الحاقی یک تبصره ۱۵ لایحه بودجه سال ۹۹ برای اخذ عوارض از خدمات دیجیتالی را بررسی کرد.

ادامه مطلب