محبوب ترین ها
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۱۲ بهمن

به گزارش ایرنا، فروش گوشی‌های هوشمند شرکت اپل در سه ماهه پایانی سال گذشته میلادی از میزان فروش شرکت سامسونگ پیشی گرفت و اپل مجددا به پرفروش‌ترین شرکت تولیدکننده گوشی هوشمند در جهان تبدیل شد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۱۱ بهمن

به گزارش آی‌تی ایران، اینتل توانست در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۹ میلادی و به لطف افزایش تقاضا برای تراشه‌های مورد استفاده در سرورها، درآمدی بالغ بر ۲۰ میلیارد دلار را بدست آورد که این عملکرد، فراتر از پیش‌بینی‌های تحلیلگران بود.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۱۱ بهمن

سامسونگ ساعاتی پیش، گزارش عملکرد خود در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۹ میلادی را منتشر و اعلام کرد که همانند دیگر فصول سال گذشته، تفاوت چندانی با مدت زمان مشابه سال ۲۰۱۸ نداشت. طبق این گزارش، مجموع درآمد سامسونگ حدود ۵۰.۷ میلیارد دلار عنوان شد که از افزایشی یک درصدی خبر می‌دهد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۹ بهمن

هوآوی به طور رسمی اعلام کرد تعداد کاربرانی که از جدیدترین نسخه رابط کاربری این شرکت، یعنی به‌روزرسانی EMUI 10 استفاده می‌کنند، از مرز ۵۰ میلیون کاربر گذشته است.
هوآوی در ماه گذشته میلادی اعلام کرده بود عددی حدود ۱۰ میلیون گوشی‌ هوشمند در بازار، از اندروید ۱۰ مجهز به EMUI 10 استفاده می‌کنند. EMUI 10 جدیدترین بهینه‌سازی‌ها و مدرن‌ترین قابلیت‌های ساخت متخصصان هوآوی را با به‌روزترین نسخه اندروید یعنی Android 10 در هم آمیخته است. با گذشت زمانی کوتاه از عرضه به‌روزرسانی یادشده برای گوشی‌های هوشمند این شرکت، گزارش‌های جدید از عبور کاربران آن از مرز ۵۰ میلیون نفر خبر می‌دهند. به این ترتیب، رکورد قابل توجه اضافه شدن ۱۰ میلیون کاربر به ازای گذشت هر ماه، در مدت زمان پنج‌ماه از زمان نمایش رسمی EMUI 10، به ثبت رسیده است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۹ بهمن

تیم کوک، مدیرعامل اپل با انتشار گزارشی در خصوص عملکرد این شرکت در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۹ میلادی، آمارهای جدیدی را در خصوص میزان دستگاهی فعال این شرکت و همچنین بروزرسانی این دستگاه‌ها به نسخه‌های جدید پلتفرم این شرکت ارائه داد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۸ بهمن

به نوشته‌ی دنیای اقتصاد، بررسی تاریخی روند سرمایه‌‌گذاری جسورانه(Venture Capital) یا VC حاکی از آن است که این نوع سرمایه‎گذاری که معمولا روی حمایت از کسب‎وکارهای نوپا و استارت‎آپ‎ها متمرکز بوده تاکنون سه موج را پشت سر گذاشته است. موج نخست به سال‌های اولیه پس از جنگ جهانی دوم تا اوایل دهه ۲۰۰۰ برمی‌گردد که هزینه استارت‌آپ‌‌ها بسیار زیاد و سرمایه نایاب بود که باعث قدرت گرفتن VCها شد. موج دوم از اواسط دهه ۲۰۰۰ تا اواخر آن طول کشید. در آن دوران، با دسترسی به سرمایه موجود بیشتر کارآفرینان انتخاب‌های بیشتری داشتند و سرمایه‌دار نه‌تنها منابع مالی بلکه ارزش افزوده نیز تامین می‌کرد. در موج سوم که در آغاز دهه ۲۰۱۰ شکل گرفت، با کاهش هزینه‌های استارت‌آپ‌‌ها، VCهای زیادی متولد شدند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۵ بهمن

گزارش‌ها حاکی است که سرویس استریم آنلاین موسیقی آمازون تاکنون بالغ بر ۵۵ میلیون کاربر را به خود جذب کرده است.
این روزها کاربران به نظر می‌رسد که از سرویس و اپلیکیشن های پخش و استریم آنلاین موسیقی در جهان استقبال بی نظیری نشان داده و به دانلود اپلیکیشن های پخش آنلاین موسیقی اقدام کرده اند. حالا تازه ترین گزارش های منتشر شده در وب سایت های اپل اینسادیر و سی‌نت نشان می‌دهد که شرکت آمازون توانسته است تاکنون بالغ بر ۵۵ میلیون کاربر را به سمت و سوی خود جذب کند. این در حالیست که یکی از بزرگترین رقبای آن سرویس اپل موزیک و اسپاتیفای به شمار می رود و حالا موفق شده است با جذب تعداد قابل توجهی از کاربران و علاقمندان، فاصله خود را با آنها کاهش دهد.

ادامه مطلب