محبوب ترین ها
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۴ بهمن

به نوشته‌ی دنیای اقتصاد، چند روزی از آغاز سال ۲۰۲۰ میلادی می‌گذرد؛ سالی که در آن آمازون، بیست و پنجمین سالگرد تاسیس خود را جشن می‌گیرد. شرکتی عجیب و با پیچیدگی‌های بسیار که روزبه‌روز بر گستره فعالیت‌های آن اضافه می‌شود و سایه خود را بیش از پیش بر دنیای فناوری می‌اندازد. اما نکته حائز اهمیت، آینده پیش‌روی این شرکت است که بسیاری از تحلیلگران، ۲۰۲۰ را سالی پر از موفقیت برای آمازون پیش‌بینی کرده‌اند که در ادامه نگاهی دقیق‌تر خواهیم داشت به واکاوی این ادعا.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۲۷ دي

به گزارش دیجیاتو، آلفابت (کمپانی مادر گوگل) به ارزش بازار ۱ تریلیون دلار دست یافت و به چهارمین شرکت آمریکایی تبدیل شد که به این رقم باورنکردنی دست می‌یابد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۶ دي

به گزارش دیجیاتو، روز گذشته هواوی اعلام کرد که علیرغم تلاش های آمریکا برای متوقف ساختن این شرکت و جلوگیری از سلطه آن بر بازار شبکه نسل پنجم در سال ۲۰۱۹ میلادی بالغ بر ۶.۹ میلیون گوشی 5G را به اقصی نقاط دنیا صادر کرده است. سال گذشته این شرکت ۸ مدل گوشی 5G شامل میت ۳۰ پرو 5G، میت ۲۰ ایکس 5G، میت ایکس، آنر وی ۳۰ و برخی دیگر را معرفی کرد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۱۴ دي

به گزارش آی‌تی ایران، شرکت چینی از تصمیم خود برای سرمایه‌گذاری ۱۸/۷ میلیارد دلاری (۵۰ میلیارد یوآن) در فناوری‌های نوظهوری همچون ۵G و هوش مصنوعی طی پنج سال آینده خبر داد تا بتواند با توجه به داغ شدن رقابت میان شرکت‌ها در سال‌های اخیر، حرفی برای گفتن و محصولی برای عرضه داشته باشد. خبرگزاری رویترز در این رابطه نوشت لی جون مدیرعامل شیائومی ‌از طریق انتشار پستی در اکانت رسمی‌این شرکت در شبکه‌های اجتماعی، این موضوع را تایید کرد، اما متاسفانه جزئیاتی را درخصوص این حجم گسترده از سرمایه‌گذاری منتشر نکرد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۱۳ دي

به گزارش راه پرداخت، اکنون بیش از یک دهه است که پول موبایلی، به یکی از مهم‌ترین درگاه‌های دسترسی به خدمات مالی تبدیل شده است. مقیاس استفاده از پول موبایلی، با وجود اینکه هم اینک نیز با ۸۶۵ میلیون حساب کاربری ثبت شده در ۹ کشور مختلف جهان و پردازش روزانه بالغ بر ۱.۳ میلیارد دلار تراکنش در اوج شکوفایی خود قرار دارد، به شدت نیز در حال افزایش است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱۲ دي

به گزارش دجیاتو، ارزش سهام اپل و مایکروسافت در سال ۲۰۱۹ به ترتیب ۸۵ و ۵۵ درصد رشد داشته که آنها را در رده های اول و دوم شاخص S&P 500 قرار می دهد.
اوایل سال ۲۰۱۹ سهامداران اپل نگران تاثیر مخرب نبرد تجاری بین چین و آمریکا روی درآمدهای شرکت بودند. برخی از آنها هم از تمرکز کمپانی روی ارائه سرویس به جای محصول انتقاد می کردند، با این حال رشد ۸۵ درصدی ارزش سهام شرکت که در دهه گذشته بی سابقه بوده، نشان داد که نگرانی ها و انتقادها بی مورد بوده اند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱۲ دي

هواوی موفق شده است ۱۲ میلیون دستگاه گوشی هوشمند سری Mate 30 خود را در بازارهای جهانی بفروشد.
آمارهای جدید حاکی از آن است که هواوی به عنوان دومین شرکت تولیدکننده موبایل در جهان توانسته است ۱۲ میلیون دستگاه گوشی هوشمند از سری میت ۳۰ (Huawei Mate 30) را روانه بازارهای جهانی کند و به فروش برساند.

ادامه مطلب