محبوب ترین ها
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۵ خرداد

اخیرا تحقیقات IBM اظهار کرده که می‌تواند قانون Moore را در مسیر یک تراشه‌ی اولیه‌ی 5 نانومتر جدید حفظ کند. Globalfoundries خبر بهتری برای تمام طول عمر صنعت تراشه دارد و آن یک کارخانه‌ی تولید تراشه‌های 7 نانومتری جدید است.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۴ خرداد

Google به هیچ‌ عنوان تردیدی در خصوص هدف‌ قراردادن کاربران گوشی iPhone در هنگام معرفی گوشی‌ها Pixel خود نداشته است. حتی این شرکت راه‌کارهایی را برای مهاجرت هرچه راحت‌تر بین پلتفرم‌های iOS و Android برای چنین کاربرانی ارائه داده بود.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۴ خرداد

ساخت اسپیکرهای هوشمند با معرفی Amazon Echo وارد دوره‌ی جدیدی شد. بسیاری از شرکت‌ها تلاش کردند تا با ساخت چنین دستگاه‌هایی، بتوانند آینده‌ی شرکت خود را در دنیای تکنولوژی تا مدتی تضمین کنند. پس از Amazon، شرکت‌های چون Google و Apple با معرفی محصولاتی پا به این عرصه گذاشته‌اند. اما احتمالا این حوزه با توجه به تلاش‌های Qualcomm نقش‌آفرینان بیشتری نیز پیدا خواهد کرد.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۴ خرداد

کمپانی Xiaomi در حال برنامه ریزی های نهایی جهت عرضه ی نوت بوک Mi Notebook Air است. به نظر می رسد این کمپانی محصول خود را با قیمتی معادل 735 دلار عرضه نماید. به گفته ی توسعه دهندگان، به احتمال زیاد عرضه ی رسمی این محصول در بازار های جهانی در هفته ی آینده انجام خواهد شد.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۲ خرداد

به طور کلی هر پردازنده‌ای که با آن مواجه هستیم، از طرح و مدل ساده‌ی ون‌نیومن پیروی می‌کند. این سیستم‌ها به گونه‌ای طراحی‌ شده‌اند که مقدار بالایی از داده‌های ترتیبی را خوانده و بر روی کش خود قرار می‌دهند. این متد سریع‌ترین کار ممکن نیست و ارتش آمریکا قصد دارد شیوه‌ای کاملا متفاوت را دریابد.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۱ خرداد

بیت‌کوین و یا سایر ارزهای رمزنگاری‌شده ممکن است منجر به توزیع باج‌افزارها گردند، اما به خودی خود در حال افزایش توان پردازشی کارت‌های گرافیکی می‌باشند.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۱ خرداد

تولیدکننده ی مشهور جهانی در زمینه ی ابزار های هوشمند GoPro، دوربین کروی فوق مدرن خود را به نام Fusion با قابلیت تصویر برداری با کیفیت 5.2K رونمایی کرد. رونمایی رسمی از محصول جدید GoPro در جریان برگزاری Mountain Games یکی از مشهورترین نمایشگاه های رونمایی از محصولات حرفه ای و غیر حرفه ای تولید کنندگان در صنعت دوربین صورت گرفت.

ادامه مطلب