محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۲ مهر

در حالی که مهاجمان سایبری از هر فرصتی برای هجوم به اطلاعات کاربران و کلاهبرداری از آن‌ها اقدام می‌کنند، با فرا رسیدن فصل بازگشایی مراکز آموزشی لازم است کاربران هنگام خرید آنلاین لوازم تحریر نکات ایمنی را رعایت کنند.
به گزارش ایسنا، امروزه با توجه اینکه در عصر ارتباطات درج آگهی‌های تبلیغاتی جایگاه ویژه‌ای در دنیای مجازی دارد، شاهدیم که افرادی از طریق درج این نوع آگهی‌ها، به کسب‌وکار غیرقانونی اقدام کرده و از این تبلیغات برای اهداف سوء و کلاهبرداری استفاده می‌کنند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۲ مهر

به گزارش خبرنگار ایلنا، رمضان‌علی سبحانی‌فر در مراسم افتتاحیه‌ی نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی تلکامپ ضمن تقدیر از برگزارکنندگان این نمایشگاه گفت: مشخص است که امسال نمایشگاه به صورت پر رونق‌تری برگزار شده است. در این نمایشگاه فرصتی فراهم می‌شود تا شرکت‌ها توانمندی‌های خود را در کنار یکدیگر قرار دهند و از تجربیات هم استفاده کنند.
وی با بیان اینکه عرصه‌ی ارتباطات و فناوری اطلاعات هر روز در حال پیشرفت و توسعه است، گفت: هر چه جلوتر می‌رویم نیازمندی‌های این عرصه بیشتر می‌شود و این ربطی به یک قشر و گروه ندارد این تکنولوژی در زندگی پیر و جوان و در همه‌ی عرصه‌ها اعم از هنر، جنگ، اقتصاد و سیاست وارد شده و کم‌کم در حال پر کردن فضای فیزیکی است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۲ مهر

به گزارش ایلنا به نقل از پژوهشکده‌ی پولی و بانکی، سامانه‌ی ایکس‌ری سیار برای تشخیص انواع کالاهای ممنوعه، قاچاق و قاچاق ارز توسط وزارت دفاع به صورت بومی تهیه و در عوارضی دوم جاده تهران-ساوه با حضور جانشین وزیر دفاع و مسئولان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز رونمایی شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۲ مهر

به گزارش روزنامه‌ی ایران، به دنبال شیوع معضل جدید استخراج مخفیانه‌ی ارزهای دیجیتال در سایت‌های دولتی و استفاده از پردازنده‌ی کامپیوتر کاربر، وزیر ارتباطات از ارائه‌ی گزارش به پلیس فتا برای پیگیری این تخلف خبر داد.
موضوع استخراج مخفیانه ارز دیجیتال از سایت‌های اینترنتی طی چند ماه گذشته در کشور شیوع یافته است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۱ مهر

احتمالا اولین‌بار است که FBI مضنون خود را مجبور به باز کردن iPhone Xاش با استفاده از قابلیت Face ID اپل کرده است. بر اساس اسناد فاش شده‌ای توسط Forbes، نیروهای FBI در کلمبوس، اوهایو وارد خانه‌ی شخصی ۲۸ ساله شدند که متهم به سوء استفاده از بچه‌ها بود. با حکمی، آن‌ها وی را وادار کردند صورتش را در مقابل این دیوایس قرار دهد و آن را باز کند. پس از آن، FBI قادر بود آزادانه عکس‌ها، گفتگوها، و هر سند احتمالی دیگر را بررسی کنند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۱ مهر

وزیر ارتباطات در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر بررسی موضوع مذاکره‌ی محرمانه‌ی دولت با تلگرام در کمیسیون صنایع مجلس اظهار داشت: هیچ گونه مذاکره‌ی جدیدی در رابطه با تلگرام صورت نگرفته است و این موضوع که در دستور کار هفته‌ی جاری کمیسیون صنایع مجلس بود، مربوط به طرح تحقیق و تفحص مجلس از مذاکراتی بود که ادعا می‌شود از سوی دولت به صورت محرمانه انجام گرفته و مربوط به قبل است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۱ مهر

به گزارش مهر محمدجود آذری جهرمی در نشست خبری در حاشیه‌ی تله‌کام احتمال قطع شدن اینترنت به بهانه‌ی تحریم را غیر محتمل عنوان کرد و گفت: محدودیت‌هایی در حوزه‌ی خدمات این بخش از سوی آمریکا اعمال شده است اما به نظر نمی‌رسد که قطع شدن کامل اینترنت رخ دهد.
وزیر ارتباطات افزود: با این وجود اما آمادگی لازم برای این شرایط وجود دارد و تمهیداتی در این زمینه اندیشیده شده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۱ مهر

به گزارش مهر، رمضانعلی سبحانی‌فر در مراسم افتتاحیه‌ی نوزدهمین نمایشگاه تلکام با تاکید بر اینکه توسعه‌ی بخش‌های مختلف کشور مرهون توسعه‌ی ارتباطات و فناوری اطلاعات است، گفت: کلیه‌ی کسب‌وکارها، استعلام‌ها و مبادلات در بستر زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات انجام می‌شود و دستگاه‌های دولتی باید از این بسترهای ایجاد شده استفاده کنند.

ادامه مطلب