محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۶ مهر

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با اشاره به موفقیت‌ها و رونق شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان وارد بورس می‌شوند.
سورنا ستاری در نشست با مدیران، روسا، فعالان دانش‌بنیان، فناوران و نخبگان استان گلستان با اشاره به فعالیت ۳۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور، اظهار کرد: سال گذشته شرکت‌های دانش‌بنیان بیش‌از ۴۰۰ میلیون دلار صادرات داشتند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۶ مهر

مهدی الیاسی با بیان اینکه اجرای قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان (مصوب ۱۳۸۹) در دولت‌های یازدهم و دوازدهم به عهده‌ی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور است، خاطر نشان کرد: در خردادماه ۱۳۹۲ تنها ۲ شرکت و تا پایان سال ۱۳۹۲ نیز ۵۵ شرکت از مسیر این قانون تایید صلاحیت دانش‌بنیان را اخذ کردند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۵ مهر

به گزارش ایبِنا به نقل از ایسنا، سعید فلاح‌پور درباره‌ی عوامل رشد نقدینگی بورس طی هفته‌های گذشته، اظهار داشت: بورس در طی ماه‌های اخیر توانسته نقدینگی بیشتری را جمع کند و در طی این مدت جذب نقدینگی با روند معنی‌داری رخ داده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۵ مهر

هومن حاجی‌پور در گفتگو با ایبِنا درباره‌ی موضوع پیمان‌سپاری ارزی و بخشنامه‌ی رفع تعهد ارزی، اظهار داشت: تصمیم دولت در تعیین زمان ۳ ماهه برای بازگشت ارز حاصل از صادرات نامناسب بود زیرا بسیاری از کارخانجات تولیدی در ایران، کالای خود را برای صادرات به عراق و افغانستان با برند، بسته‌بندی، وزن و حجم مشخص تولید کرده‌اند و امکان ورود این کالاها به بازار داخلی وجود ندارد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۵ مهر

به گزارش ایبِنا، موسی شهبازی استاد دروس پولی و مالی دانشگاه و یکی از طراحان طرح جدید بانکداری در مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح جدید بانکداری، گفت وگویی انجام داده که در ادامه می خوانید.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۵ مهر

رضا منصوری در گفت و گو با ایبِنا درباره‌ی اینکه گفته می‌شود برخی از بانک‌ها درباره‌ی صدور کارت‌های هدیه به مشکل برخورده‌اند، گفت: با توجه به پیش‌بینی‌هایی که از گذشته در بانک ملی انجام شده بود، ما هیچ مشکلی در تامین کارت‌های مورد نیاز بانک ملی و سایر بانک‌هایی که کارت‌های خود را از این شرکت تامین می‌کنند، نداریم.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۵ مهر

به گزارش ایبِنا، محمد جواد ظریف درباره‌ی ساز و کار ویژه‌ی ۱+۴، اظهار داشت: اروپایی‌ها در چند ماه گذشته تلاش وسیعی را انجام دادند و دست کم تاکنون هفت بانک مرکزی توافق کرده‌اند که راه کار ویژه‌ی مالی برای ارتباط با ایران ایجاد کنند و در آینده نیز این راه کار را به موسسه‌ای تبدیل کنند.
وی افزود: آنچه که به مساله‌ی ایران ربط دارد، در آینده‌ای نزدیک انجام می‌شود اما آنچه که آن‌ها می‌خواهند موسسه‌ای تشکیل دهند که فراتر از ایران بتواند کار کند، ممکن است بیشتر طول بکشد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۴ مهر

سید مجید صدری در شورای اداری استان اصفهان اعلام کرد: تا پایان شش ماه اول سال ۱۳۹۸ با اتصال فیبر نوری به اماکن، در تلاش هستیم تا تعداد ۲/۵ میلیون پورت فیبر نوری را در کل کشور، ظرفیت‌سازی کنیم.

ادامه مطلب