محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۸ مهر

به گزارش مهر، رئیس سازمان فضایی ایران از ثبت ۳۰ جایگاه در مدار زمین به نام ایران خبر داد و گفت: با تسریع آماده‌سازی زیرساخت‌ها، قصد داریم خودمان از این نقاط برای قراردادن ماهواره‌های بومی استفاده کنیم.
مرتضی براری در مورد آخرین وضعیت موقعیت‌های مداری ایران و تاثیر تحریم‌ها در از دست دادن احتمالی این نقاط اظهار داشت: نقطه‌ی مداری حاکمیت‌ناپذیر بوده و برای کل جوامع بشری است، به همین دلیل موضوع تحریم وارد این بخش نمی‌شود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۷ مهر

معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات گفت: برای شرکت‌های خواهان ادامه‌ی فعالیت در عرصه‌ی شبکه و متعهد به ایجاد زیرساخت‌ها و شبکه‌سازی، سیاست‌های مشوقانه و یارانه‌دهی غیرمستقیم در نظر گرفته شده است.
نسترن محسنی در تشریح راهکارهای رگولاتوری برای بهبود وضعیت حوزه‌ی ارتباطات ثابت گفت: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به عنوان رگولاتوری حوزه‌ی ICT درباره‌ی این موضوع، چند اقدام همزمان را از طریق چند مسیر در دستور کار خود قرار داده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۷ مهر

به گزارش خبرنگار بازرگانی ایلنا، بنابر اعلام ایرانسل، ساکنان مناطق روستایی ۱۷ استان و کسانی که به این مناطق سفر می‌کنند، از این پس می‌توانند بیش از پیش، از پوشش سرویس مکالمه و پیامک بزرگ‌ترین اپراتور دیتای ایران استفاده کنند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۷ مهر

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری، مصادف با روز ایمنی و آتش‌نشانی سامانه‌ی «آتش‌نشان هوایی تحت فشار» با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیردفاع و پشتییانی نیروهای مسلح به بهره‌برداری رسید.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۶ مهر

به گزارش فارس، بنابر اعلام اصناف، افراد حقیقی و حقوقی فعال در واردات کالا اگر به دریافت ارز و دسترسی به سامانه‌ی نیما نیاز دارند به اتحادیه‌ها درخواست دهند تا اتحادیه با تحویل درخواست به بانک مرکزی کد دسترسی درخواست‌کنندگان را دریافت کنند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۶ مهر

به گزارش مهر، سازمان فضایی ایران از برگزاری دو مسابقه‌ی مقاله‌نویسی و فیلم‌سازی به مناسبت هفته‌ی جهانی فضا خبر داد. آخرین مهلت ارسال آثار به این مسابقات، ۱۸ مهرماه است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۶ مهر

معاون وزیر ارتباطات گفت: به دنبال افزایش کیفیت ارائه‌ی خدمات و قیمت تمام‌شده‌ی محصول در دیتاسنترهای داخلی در مقایسه با نمونه‌های خارجی، برای جذب استفاده کنندگان هستیم.

ادامه مطلب