محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۴ مهر

محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات یکی از فوتبالی‌ترین آدم‌های دولتی است که مسائل ریز و درشت فوتبال را با جدیت پیگیری می‌کند و اطلاعات فوق‌العاده‌ای دارد. به همین بهانه و نزدیک شدن به شهرآورد بزرگ پایتخت، گفت‌وگویی با آذری‌جهرمی انجام دادیم که در زیر می‌خوانید.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۴ مهر

به گزارش دنیای اقتصاد، طی روزهای اخیر دو اپراتور اصلی تلفن همراه تغییراتی را در تعرفه‌ی مکالمه و بسته‌های اینترنت اعمال کرده‌اند که هر چند کاهش قیمت هم در آن دیده می‌شود اما افزایش قیمت و به تبع آن افزایش درآمد اپراتورها در آن نمایان است. همزمانی این افزایش قیمت با رشد قیمت محصولات و خدمات مختلف چندان سروصدایی به پا نکرده و نهادهای ناظر و حامی مصرف‌کنندگان نیز مخالفتی با آن نشان نداده‌اند. هر دو اپراتور تاکید دارند این تغییرات در چارچوب تعرفه‌های سازمان تنظیم مقررات انجام گرفته است. مجید حقی معاون رگولاتوری چند روز قبل در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفته بود که در شرایط فعلی اپراتورهای موبایل هنوز در چارچوب مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات عمل می‌کنند و از حدود مقررات خارج نشده‌اند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۴ مهر

مدیرعامل شرکت ایرانیان‌نت، (مجری اجرای اتصال فیبرنوری به منازل) در گفتگو با پیوست در خصوص آخرین وضعیت اجرای تعهدات پروانه‌ی اپراتور چهارم فیبرنوری اعلام می‌کند که با خروج شرکت MTN آفریقای جنوبی که تصمیم به سرمایه‌گذاری در این پروژه را داشت در حال مذاکره با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای ‍پیدا کردن یک راه حل مناسب است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۴ مهر

به گزارش فارس، رئیس سازمان فضایی گفت: دو پروانه‌ی اپراتوری ماهواره‌ای تهیه و به رگولاتوری تحویل شده که امیدواریم طی چندماه آینده در دستور کار بررسی قرار بگیرند تا بستر سرمایه‌گذاران خصوصی به بخش فضایی فراهم شود.
مرتضی براری رئیس سازمان فضایی ایران با اشاره به تغییر سیاست‌ها و رویکرد‌های برنامه‌ی فضایی کشور از توسعه‌ی صرف فناوری فضایی به تکمیل زنجیره‌ی ارزش فضایی، اظهار داشت: اپراتورهای ماهواره‌‌ای بیشترین نقش را در زنجیره‌ی ارزش صنعت فضایی دارند به طوری که ۲۰ تا ۴۰ درصد درصد از ارزش افزوده‌ی زنجیره‌ی فضایی متعلق به اپراتورهای ماهواره‌ای است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۳ مهر

‌رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور اظهار کرد: هیچ راهی به جز استفاده از فناوری‌های نوین در جهت توسعه‌ی دولت وجود ندارد.
به گزارش ایسنا، محمدباقر اثنی‌عشری در مراسم افتتاحیه‌ی ششمین نمایشگاه الکامپ در زنجان، گفت: این نمایشگاه مردادماه امسال در شرایطی که نوسانات شدید اقتصادی و بحران‌ها غوغا می‌کرد، در تهران برگزار و به بزرگ‌ترین رویداد فناوری کشور تبدیل شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۳ مهر

کارگروه مشترک سازمان فضایی ایران، پست بانک و پژوهشگاه فضایی برای توانمندسازی صنعت و اقتصاد فضایی تشکیل می‌شود.
به گزارش ایسنا، جلسه‌ی مشترک سازمان فضایی ایران، پست بانک و پژوهشگاه فضایی با حضور دکتر مرتضی براری، معاون وزیر و رئیس سازمان فضایی ایران، دکتر خسرو فرحی، مدیرعامل پست بانک ایران و دکتر حسین صمیمی، رئیس پژوهشگاه فضایی ایران برگزار شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۳ مهر

معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه‌ی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از تدوین پیش‌نویس آزادسازی تعرفه‌ی خدمات بازارهای همراه و ثابت خبر داد و گفت: این پیش‌نویس در صف طرح در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات قرار دارد تا درصورت تایید کمیسیون به اجرا درآید.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۳ مهر

به گزارش ایبِنا از رسانه‌ی مالیاتی ایران، محمد مسیحی با بیان اینکه مطابق قانون، مودیان مالیاتی مکلف هستند اظهارنامه‌ی هر دوره مالیاتی را حداکثر ظرف ۱۵ روز بعد از پایان هر دوره تسلیم و مالیات متعلق را پرداخت کنند، گفت: بر این اساس آخرین مهلت ارسال اظهارنامه‌ی مالیات بر ارزش افزوده‌ی فصل تابستان، ۱۵ مهرماه است؛ لذا مودیان تا پانزدهم مهرماه مهلت دارند اظهارنامه‌ی مربوط به دوره‌ی تابستان را ارایه و مالیات متعلقه را پرداخت کنند.

ادامه مطلب