محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۸ شهريور

به گزارش خبرنگار ایبِنا، key logger یا ضبط کننده‌ی کلیدها به دو شکل نرم‌افزار یا سخت‌افزار مورداستفاده سودجویان قرار می‌گیرند و با نصب روی رایانه‌ها، تمامی اطلاعات وارد شده توسط صفحه‌کلید را ثبت و در یک فایل نگهداری می‌کنند. افراد سودجو از کیلاگرها، معمولاً برای ذخیره کردن رمزهای ورود به شبکه‌های اجتماعی، اطلاعات کارت‌های بانکی از جمله شماره‌ی ۱۶ رقمی کارت، رمز دوم، CVV2 و تاریخ انقضاء کارت در هنگام خرید اینترنتی ذخیره می‌کند و از این اطلاعات برای برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی افراد بهره می‌برد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۸ شهريور

به گزارش ایبِنا از خانه‌ی ملت، عبدالرضا مصری با اشاره به اینکه قرار است از سال آینده از دستگاه‌های کارتخوان بانکی مالیات دریافت شود، اظهار داشت: کارتخوان روش صحت عملیات مالی شخصی است که داد و ستد انجام می‌دهد، به خود کارتخوان فی نفس هیچ مالیاتی تعلق نمی‌گیرد، همه‌ی مردم در حال حاضر کارت دارند و برابر کارت خرید و فروش برای امور زندگی روزانه انجام ‌می‌دهد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۸ شهريور

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک تجارت، بر اساس بخشنامه‌ی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر فروش ارز مسافرتی با نرخ بازار، متقاضیان دریافت ارز مسافرتی می‌توانند با پرداخت معادل ریالی، ارز درخواستی خود را در باجه‌های بانک تجارت مستقر در مبادی خروجی فرودگاه‌های تعیین شده (پس از باجه کنترل گذرنامه) در قبال ارائه‌ی حواله‌ی ارزی و گذرنامه متقاضی دریافت کنند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۷ شهريور

به گزارش خبرنگار ایبِنا، در حالی بر اساس فهرست منتشر شده‌ی بنگاه‌های دولتی قابل واگذاری، قرار است در سال جاری ۶۳۱ بنگاه دولتی تعیین تکلیف و واگذار شوند که با توجه به روند واگذاری‌ها به نظر می‌رسد واگذاری سهام دولتی در سال ۹۸ هم ادامه پیدا کند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۷ شهريور

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از روزنامه‌ی دونیا ترکیه، اومیت کیلر رئیس نمایندگی شورای تجارت ایران-ترکیه در مقاله‌ای در روزنامه‌ی «دونیا» ترکیه نوشت: ترکیه به دنبال ایجاد یک بانک مشترک با ایران برای کمک به تجارت ۲ کشور به ارزهای ملی در بحبوحه‌ی فشارهای ایالات متحده به منظور محدود کردن دسترسی آن‌ها به دلار است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۷ شهريور

آیت محمدولی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا درباره‌ی فعالیت سکه ثامن و اعتراض‌ها درباره‌ی فعالیت این شرکت، اظهار داشت: از حدود دو ماه قبل طی اخطارهایی از سوی اتحادیه‌ی طلا و جواهر درباره‌ی قطع فعالیت این شرکت تذکرهایی داده شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۷ شهريور

به گزارش مهر، سازمان فضایی ایران مطابق آئین نامه‌ی خرید خدمات مشاوره به شماره‌ی ۱۹۳۵۴۲/ت۴۲۹۸۶ مبنی بر ارجاع کار به مشاوران،‌ نسبت به انتخاب مشاور ذیصلاح در طرح تامین ماهواره‌ی ملی مخابراتی زمین آهنگ، اقدام کرد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۷ شهريور

به گزارش مهر، رشد روزافزون فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور، تقاضا برای انجام پردازش‌های سنگین و نیز ذخیره‌سازی اطلاعات حجیم را به دنبال دارد. این موضوع عاملی برای استفاده از فناوری‌های ابری امن (رایانش ابری) در داخل کشور است که می‌تواند راهکار مناسبی برای تسهیل و رفع نیازمندی سازمان‌ها باشد. چراکه ایجاد زیرساخت و پلتفرم محاسباتی رایانشی مورد نیاز سازمان‌ها چابکی لازم را در ارائه‌ی خدمات متنوع و مقرون به صرفه به کاربران به همراه خواهد داشت.

ادامه مطلب