محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۶ شهريور

به عنوان بخشی از سرویس جستجوی جدیدی که مطابق با الزامات سانسور دولت چین است، گوگل سیستمی می‌سازد که جستجوهای کاربران چینی‌اش را به شماره‌های تلفن شخصی‌شان ارتباط می‌دهد. The Intercept نوشت: اپلیکیشن اندرویدی Dragonfly، پروژه‌ی مخفی که ماه گذشته توسط شخصی برملا شد، قادر به برقراری ارتباط با شماره تلفن کاربر است و این ردیابی جستجوهای فردی کاربران را راحت می‌کند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۶ شهريور

به گزارش مهر به نقل از موزه‌ی ملی علوم و فناوری، اثر «الحیل» موزه‌ی ملی علوم و فناوری ایران در بخش «شیشه‌های جادویی» مسابقات بین‌المللی طراحی و ساخت آثار علمی ۲۰۱۸ چین، با استقبال بسیار مخاطبان روبه‌رو و پس از بررسی هیات داوران، به عنوان اثر برگزیده معرفی شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۶ شهريور

به گزارش مهر به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، مالک نادری مدیرکل دفتر فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی امیرکبیر در نشست راه‌اندازی دفتر مشترک توسعه‌ی فناوری سلامت در مرکز رشد (برج فناوری ابن سینا) این دانشگاه گفت: مقدمات ایجاد دفتر فراهم‌شده و می‌توان با کمک آن فناوری‌ها را تبدیل به محصول کرده و روی آن سرمایه‌گذاری کرد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۶ شهريور

دکتر سید ابوالحسن شاهزاده فاضلی در گفتگو با مهر اظهار داشت: اخیرا توانستیم در کنار سایر نمونه‌هایی که در زیست بانک ذخیره می‌شود، نمونه‌های زیستی دریایی در بخش میکروبیوم دریاها را نیز ذخیره‌سازی کنیم.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۶ شهريور

به گزارش ایسنا ظاهرا فیلتر سایت‌های خدمات گردشگری و فروش آنلاین بلیت در شرایطی که دریافت مجوز این کسب‌وکارهای نوپا بسیار دشوار است، در حالی اتفاق افتاده که به آن‌ها از پیش اطلاعیه‌ای داده نشده است.
در حالیکه امروزه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های بخش‌های مختلف کشور، ایجاد اشتغال محسوب می‌شود و در این بین کسب‌وکارهای آنلاین هم به سمتی می‌روند که بتوانند سهم زیادی در این باره داشته باشند و تسهیلات زیادی برای کاربران اینترنتی فراهم کنند، اما همواره تعدد قوانین و فرآیند دشوار دریافت مجوز کار را برای این کسب‌وکارها که غالبا هم نوپا و کوچک هستند، سخت کرده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۵ شهريور

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست دوره‌ای دستیاران حقوق شهروندی وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها که با حضور مولاوردی دستیار ویژه‌ی رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی برگزار شد، با بیان اینکه ریشه‌ی بسیاری از گلایه ها به ادارک حقوق شهروندی بر می‌گردد، گفت: مطابق آمارهای بین‌المللی، جمهوری اسلامی در سال نخست فعالیت دولت دوازدهم ۲۰ رتبه در شاخص دولت الکترونیک ارتقا پیدا کرده است، افزود: فرایندها در دولت الکترونیک به تکریم مردم و ایجاد شفافیت کمک می‌کند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۵ شهريور

وزیر ارتباطات گفت: تعداد مشترکان پهن باند در کشور از ۳۴ میلیون به ۶۷ میلیون نفر رسیده و بیش از ۵۶ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار، به اینترنت پرسرعت متصل شده‌اند.
به گزارش وزارت ارتباطات، محمدجواد آذری جهرمی در نشست دوره‌ای دستیاران حقوق شهروندی وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها که در وزارت ارتباطات برگزار شد، با اشاره به اینکه منشا بسیاری از گلایه‌ها به ادراک حقوق شهروندی بر می‌گردد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۵ شهريور

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه حذف آبونمان تلفن ثابت برخلاف روند تلاش مخابرات برای توسعه‌ی خدمت‌رسانی در سراسر کشور است، اظهار داشت: با توجه به کمترین افزایش تعرفه‌ی تلفن ثابت نسبت به سایر شرکت‌های خدماتی در ۱۴ سال اخیر و افزایش هزینه‌ها در بخش‌های خدماتی و ارزی و تورم موجود، جبران هزینه‌های نگهداری خطوط تلفن ثابت به‌ منظور تکمیل و توسعه‌ی زیرساخت‌ها ضروری است.

ادامه مطلب
کاربران می خوانند