محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت

گزارش شده دولت چین در حال مذاکره به خاطر ممنوعیت هفت ساله‌ی ZTE از جانب ایالات متحده‌ی آمریکا است، ممنوعیتی که می‌تواند عواقب گسترده‌ای برای این سازنده‌ی موبایل داشته باشد. بر طبق گزارش جدیدی از رویترز، این موضوع در طول جلسه‌ی بین مقامات چینی و ایالات متحده در هفته‌ی گذشته در پکن مطرح شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت

رییس سازمان فناوری اطلاعات با بیان اینکه میزان ترافیک بین‌المللی پیام‌رسان‌ها با کاهش برآوردی ۶۷ درصدی مواجه شده است، گفت: تاکنون ۲۲ میلیون نصب پیام‌رسان‌های داخلی داشتیم که از این تعداد ۸.۵ میلیون کاربر فعال هستند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت

امسال اتفاق عجیبی در جریان برگزاری جشنواره کن، رقم خورده است. بر اساس قانون وضع‌ شده برای این مراسم، تصویربرداری آن‌ هم به‌ صورت سلفی، توسط بازیگران بر روی فرش قرمز ممنوع اعلام‌ شده است. در پی این اتفاق، روزنامه‌نگاران دلیل تصمیم‌گیری را از مدیر جشنواره‌ی کن جویا شدند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت

نائب رئیس فراکسیون مستقلین مجلس گفت: به گفته‌ی وزیر ارتباطات پس از فیلتر تلگرام از ۴۵ میلیون کاربر، یک‌ میلیون نفر این نرم‌افزار را پاک کردند و میزان بازدید از این پیام‌رسان ۵۰ درصد کاهش یافت.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت

پس از اعمال فیلترینگ تلگرام در روسیه، سازمان دیدبان روسیه از مدیران دو ابر کمپانی Google و Apple خواسته است که اپلیکیشن Telegram را از فروشگاه‌های آنلاین خود حذف نمایند. اما گویا این دو کمپانی قصد ندارند تا با سازمان امنیت روسیه همکاری کنند و استفاده از اپلیکیشن‌های پرطرفدار با رعایت حریم شخصی را حق کاربران خود می‌دانند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی اعلام کرده است که مسدودسازی یکی از پیام‌رسان‌های اجتماعی نباید در دسترسی به سایر کاربری‌های اینترنت اختلال ایجاد کند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت

مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای نسبت به شیوع باج‌افزار «سم‌سم» در کشور که سیستم کامپیوتری مراکز بهداشتی، مدارس و بیمارستان‌ها را مورد هدف قرار می‌دهد، هشدار داد.
به گزارش مهر، مرکز ماهر با اعلام شیوع باج افزار «SamSam» اعلام کرد: مشاهده و رصد فضای سایبری در روزهای اخیر از افزایش فعالیت باج افزار خبر می‌دهد.

ادامه مطلب