محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۶ ارديبهشت

روز گذشته رگباری نمادین از هواپیماهای کاغذی در آسمان‌های مسکو و چند شهر دیگر دیده شدند، این پیامی از سوی کاربران روسی در حمایت از تلگرام، اپلیکیشن پیام‌رسانی بود که هفته‌ی گذشته با حکم رگولاتور مخابرات روسیه Roskomnadzor (RKN) مسدود شد. تلگرام از نشان هواپیمای کاغذی برای پیام‌رسانش استفاده می‌کند. RKN اعتقاد دارد تلگرام قوانین ملی روسیه را با عدم موافقت دسترسی به کلیدهای رمزنگاری‌اش نقض کرده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۶ ارديبهشت

۱۷۶ نماینده‌ی مجلس با امضای بیانیه‌ای از اقدامات دبیر شورای عالی فضای مجازی و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شکستن انحصار پیام‌رسان تلگرام در جمهوری اسلامی ایران تقدیر کردند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۳ ارديبهشت

رئیس اتحادیه‌ی دستگاه‌های مخابراتی استان تهران با بیان اینکه سامانه‌ی ثبت سفارش کالا برای گوشی‌های موبایل باز شده است، تأکید کرد که هنوز هیچ ارزی برای واردات این کالا از سوی بانک‌ها اختصاص داده نشده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲ ارديبهشت

دولت ترامپ، Jim Bridenstin، نماینده‌ی جمهوری‌خواه اوکلاهاما را در سال گذشته برای بالاترین جایگاه شغلی در ناسا نامزد کرده بود. وی طرفدار طرح پر سر و صدای خصوصی‌سازی فضا است، این استدلال منجر به انتقادات زیادی از انتخاب وی به عنوان سیاست‌های تزریقی به داخل سازمانی است که می‌بایست در مورد پیگیری علم باشد. حالا پس از گذشت ۱۶ ماه از حضور ترامپ در کاخ سفید، مجلس سنا، Bridenstin را برای این شغل مناسب دانست.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲ ارديبهشت

وزیر ارتباطات در واکنش به اظهارات رئیس‌ جمهور درباره‌ی ایجاد ۲ میلیون شغل در سال ۹۶ در حوزه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات توضیح داد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲ ارديبهشت

مدیر پیام‌رسان بومی «بله» با تشریح امکان نقل‌وانتقال پول از طریق این پیام‌رسان بومی، گفت: امکان ارائه‌ی خدمات دولت الکترونیک از طریق این پیام‌رسان فراهم است.

ادامه مطلب