محبوب ترین ها
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲ خرداد

بسیاری از مردم نمی‌دانند که استاندارد ملی ایران چه حدودی را برای میزان تشعشعات رادیویی و مایکروویو در مناطق مسکونی تعیین کرده است و آنتن‌های اپراتورهای تلفن همراه وایمکس باید در چه فاصله‌ای از اماکن مسکونی نصب شوند. به گزارش ایسنا، از سوی نهادهای مسئول بارها اعلام‌ شده که تشعشعات پرتوهای رادیویی کمتر از میزان استاندارد تعیین‌ شده است، با این‌ وجود شهروندان در صورت نگرانی از نصب دکل‌های اپراتورهای تلفن همراه وایمکس می‌توانند شکایت خود را ثبت کنند تا اندازه‌گیری‌های لازم انجام و نتایج آن اعلام شود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت

با سامانه‌ی ثبت شکایات مبتنی بر مکان‌نمای جغرافیایی، مشترکان می‌توانند در صورت بروز اختلال از طرف اپراتورها، با مشخص کردن مکان جغرافیایی، ضمن اعلام مشکل به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به حل اشکال توسط اپراتور کمک کنند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت

معاون امنیت فضای تبادل اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات ایران مخاطرات امنیتی استفاده از فیلترشکن‌ها در کشور را تشریح کرد و گفت: آلودگی گسترده‌ی کاربران و نشت اطلاعات از جمله‌ی این مخاطرات است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت

با گذشت یک ماه از اعلام دستورالعمل خروج دستگاه‌های دولتی از پیام‌رسان خارجی تلگرام، شواهد نشان می‌دهد که بسیاری از سازمان‌ها و دستگاه‌های وابسته به دولت، از این پیام‌رسان خارج شدند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت

رئیس کمیته‌ی مخابرات و ارتباطات مجلس معتقد است باز کردن عرصه‌ی فعالیت اپلیکیشن‌های داخلی به بهای تشدید فیلترینگ تلگرام و کاهش سرعت اینترنت نه‌ تنها موجب کاهش اقبال عمومی مردم به خدمات و سرویس‌های متنوع و گسترده‌ی این نرم‌افزار قدرتمند اجتماعی نشده بلکه موجب به مخاطره افتادن فضای سیاسی، امنیتی و اخلاقی جامعه به دلیل شدت نصب فزاینده‌ی فیلترشکن‌ها در گوشی‌های تلفن همراه عموم مردم شده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت

تحلیلگر شرکت Loup Ventures اعلام کرد عرضه‌ی Apple Glass زودتر از سال ۲۰۲۱ آغاز نخواهد شد. به نظر می‌رسد ژن مونستر پس از گفتگو با نمایندگان این شرکت، به چنین نتیجه‌گیری دست‌ یافته است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۲۹ ارديبهشت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مبارزه موفق با قاچاق تلفن همراه نشان داد که اگر بخواهیم با قاچاق مقابله کنیم، می‌توانیم. به گزارش ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی اظهار کرد: اعداد شهرهای دارای پوشش نسل سوم و چهارم تلفن همراه دو برابر شد. تعداد روستاهای بهره‌مند از خدمات کامل ارتباطی با رشد ۵۷ درصدی مواجه شد.

ادامه مطلب
کاربران می خوانند