محبوب ترین ها
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۷ خرداد

معاون مرکز ملی فضای مجازی گفت: تعداد بازدیدهای تلگرام تا ۲۸ اردیبهشت از حدود ۲.۵ میلیارد به کمتر از یک میلیارد و تعداد کانال‌های فعال در این پیام‌رسان از ۵۳۰ هزار به ۲۷۷ هزار کانال رسید.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۵ خرداد

از زمان ارائه‌ی تعرفه‌های غیر حجمی برای اینترنت ثابت، مساله‌‌ی مشترکانی که خواستار سرعت‌ بالا و حجم پایین‌تر بودند، مطرح شد. موضوعی که با اعتراض کاربران کم‌مصرف که مجبور بودند هزینه‌ی مصرف منصفانه را بپردازند مواجه و موجب شد وعده‌هایی برای ارائه‌ی تعرفه‌هایی مناسب حال آنان داده شود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۴ خرداد

وزیر ارتباطات از مصوبه‌ی دولت برای پایان دادن به انحصار شرکت‌های ارائه دهنده‌ی خدمات پرداخت الکترونیکی بانکی (PSP) ظرف مدت ۳ ماه آینده و ایجاد فضای رقابتی فین تک‌ها خبر داد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۴ خرداد

در حالی که مهم‌ترین زمان امدادرسانی هنگام بروز بحران، همان ساعات ابتدایی است، گاهی پایداری شبکه‌ی اپراتورهای تلفن همراه کمتر از حد استاندارد بوده و بعضا ارتباط‌ها دچار اختلال می‌شود. به همین دلیل رگولاتوری اپراتورها را ملزم به ارتقای شرایط سایت‌هایشان کرده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۳ خرداد

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با توجه به انتشار برخی اخبار نادرست درباره‌ی نسخه‌های فارسی پیام‌رسان تلگرام که موجب ایجاد سردرگمی در بین کاربران شده، اطلاعیه‌ای صادر کرد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲ خرداد

مراقبت و نظارت شخصی و غیر نظامی در سال‌های اخیر در چین رشد شتابانی داشته است، و با توسعه‌ی فناوری تشخیص چهره، چین از این فناوری برای محافظت از مردم استفاده می‌کند. پلیس با عینک‌های تشخیص چهره، مسافران را چک می‌کند، مقامات برای دیده‌بانی اقلیت‌های قومی از آن بهره می‌برند و حالا فناوری Orwellian هدف تازه‌ای دارد: بچه‌ها. بر اساس خبری از وب‌سایت دولتی Hangzhou.com، مدرسه‌ای در چین فناوری تشخیص چهره را برای بررسی توجه و دقت بچه‌ها در کلاس درس، به کار برده است.

ادامه مطلب