محبوب ترین ها
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۴ فروردين

یکی از دلایلی که موجب شد مردم حتی هنگام مسدود شدن تلگرام به پیام‌رسان‌های بومی روی خوش نشان ندهند، ضعف این ابزارهای بومی هنگام هجوم کاربران بود. چاره‌ی این موضوع هم برخورداری پیام‌رسان از قابلیت مقیاس‌پذیری است؛ یعنی توانایی ارائه‌ی خدمات به کاربران حتی هنگام افزایش حجم مخاطب.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۳ فروردين

معمولاً کارشناسان و افراد خبره در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و اینترنت برای امنیت بهتر وای فای ترفندها و روش‌هایی را پیشنهاد می‌دهند که با به‌کارگیری آن‌ها می‌توان با اطمینان بیش‌تری به فعالیت در فضای مجازی پرداخت.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۳ فروردين

با شروع سال ۱۳۹۷ به نظر می‌رسد مسئله‌ی "اشتغال" یکی از جدی‌ترین چالش‌ها برای دولت دوازدهم باشد؛ مسئله‌ای که البته دولت برای حل آن روی مقوله‌ی "اقتصاد دیجیتال" به‌عنوان درگاهی جدید در اقتصاد، حساب ویژه‌ای بازکرده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۱ فروردين

با توجه به گسترش فناوری و ضریب نفوذ اینترنت در بین شهروندان، مجرمان نیز به دنبال تغییر بوده و در حال کوچ به فضای مجازی هستند. اولین نکته‌ای که نظر آن‌ها را به خود جلب می‌کند، سوء استفاده از کارت‌های بانکی است. کارت‌هایی که دارندگان آن‌ها با اعتماد بیش‌ ازحدی که به افراد آنلاین در فضای مجازی دارند به‌ راحتی در دسترس مجرمان قرار می‌گیرند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۹:۳۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۰ فروردين

رئیس کمیته‌ی ارتباطات مجلس شورای اسلامی از تشکیل کارگروهی برای بررسی وضعیت کالاهای ایرانی حوزه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات در راستای عمل به شعار امسال (حمایت از کالای ایرانی) خبر داد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۰ فروردين

رئیس پليس فتا استان خراسان رضوی در رابطه با استخراج و به دست آوردن پول ديجيتالي و نحوه‌ی خرید و فروش آن توسط صرافی‌های آنلاين در بازار آ‌ی‌تی به تهديدات و آسيب‌های اين نوع از كسب درآمد كه لازمه‌ی آن داشتن تخصص علمی بالا می‌باشد هشدار داد.

ادامه مطلب