محبوب ترین ها
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۱ آذر

به نوشته‌ی دنیای‌ اقتصاد، اتاق بازرگانی تهران در دو نشستی که با حضور معاونان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، رئیس اتاق تهران و تعدادی از اعضای هیات نمایندگان در اتاق تهران برگزار شد، به بررسی خسارات تحمیلی قطع اینترنت بر کسب‌وکارهای دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها پرداختند. در این جلسه که نمایندگان بخش خصوصی حضور داشتند صحبت‎هایی درباره نگرانی بخش خصوصی برای عادی‌سازی قطع اینترنت و جلوگیری از قطع مجدد آن مطرح شد. در این نشست نمایندگان بخش‌خصوصی در حوزه کسب‌و‌کارهای دیجیتال، یک نگرانی جدی خود را پس از تجربه تلخ قطعی شبکه اینترنت در کشور طی روزهای گذشته، با معاونان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به‌طور صریح در میان گذاشته و ابراز نگرانی کردند که به‌دنبال بارگذاری شبکه اینترانت ملی طی چند روز اخیر، این باور در نظام تصمیم‌گیری کشور تقویت شود که در هر وضعیت بحرانی، می‌توان دکمه قطع شبکه اینترنت سراسری در کشور را فشرد و جای خالی آن را با شبکه ملی اطلاعات پر کرد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۱ آذر

آزمون‌های کیفی زیرسامانه‌های داده و فرمان، توزیع توان و باتری پروژه بلوک انتقال مداری (سامان) در پژوهشگاه فضایی ایران با موفقیت به پایان رسید.
به نقل از پژوهشگاه فضایی ایران، رحیم احسانی رئیس پژوهشکده سامانه‌های حمل و نقل فضایی این پژوهشگاه در این باره گفت: این آزمون‌ها که در سطح کیفی انجام شده‌اند، شامل آزمون ارتعاشات، سیکل خلاء حرارتی، پایروشوک و تطابق مغناطیسی هستند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۱ آذر

به گزارش پیوست، معاون طرح و توسعه شرکت ارتباط فردا رقابتی نبودن فضای تلکام را دلیل وارد نشدن اپراتورها به حوزه داده‌های باز دانست.
نیما نامداری معاون طرح و توسعه شرکت ارتباط فردا در میزگرد Open API رویداد «هفته ایران دیجیتال» اعلام کرد یکی از دلایلی که حوزه تلکام از داده‌های باز استقبال نمی‌کند این است که در این حوزه کسی درباره مالکیت داده فکری نکرده و نمی‌دانند چگونه می‌شود از دیتا پول درآورد. به گفته او فضای تلکام رقابتی نیست و تعداد بازیگران کمتر و سود بالاتر باعث شده اپراتورها وارد بازار داده‌های باز نشوند و این بازار را گسترش ندهند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۱ آذر

به گزارش پیوست، قطعی اینترنت، تعداد آگهی‌های ملکی را بیش از ۱۲۵۰۰ مورد در یک هفته، کمتر کرد.
ملک‌رادار که یک موتور جست‌وچوی آگهی‌های ملکی است در گزارشی که از روند انتشار آگهی‌های آنلاین ملکی منتشر کرده، نشان داده قطعی اینترنت، آگهی‌های املاک را بیش از ۱۲۵۰۰ مورد کاهش داده است. همچنین در این گزارش آمده است که کسب‌وکارهای کوچک‌تر در حوزه انتشار آگهی املاک، آسیب بیشتری از قطعی اینترنت دیده‌اند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۱ آذر

به گزارش ایرنا، مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری در نشست خبری سومین همایش و نمایشگاه تهران هوشمند، با تشریح برنامه‌های این همایش و اهداف مدیریت شهری در این حوزه، اعلام کرد تبادل داده‌های شهری مهم‌ترین مسئله‌ای است که در نشست‌های تخصصی رویداد تهران هوشمند مدنظر قرار دارد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۰ آذر

به گزارش ایرنا، رئیس اتحادیه پهپادی در رویداد راهکارهای پیاده سازی کشاورزی هوشمند در خصوص پهپادهای فعال در ایران گفت: در ایران ۲۰هزار کاربر پهپاد داریم که بیش از ۷۳۰۰ نفر از آن‌ها طی ۱۶۵ دوره پهپادی موفق به دریافت گواهینامه شدند.
حامد سعیدی رئیس اتحادیه پهپادی در رویداد راهکارهای پیاده سازی کشاورزی هوشمند گفت: پهپادها به شکل‌ها و ابعاد مختلف هستند. در کشورما پرنده هایی با ابعاد و کارایی‌های مختلف وجود دارد. از پرنده‌های پهپادی کوچک گرفته تا پرنده‌هایی که بیش از ۳۰ ساعت را بدون سوخت گیری پرواز می‌کنند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۰ آذر

رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور (نصر) در نامه‌ای به رضا رحمانی،‌ وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت، ضمن درخواست نظارت بر واردات کالاهای دست دوم حوزه‌ی فناوری اطلاعات،‌ برای کمک در تدوین آیین نامه یا دستور العملی به این منظور اعلام آمادگی کرد.
ورود کالاهای دست دوم و مستعمل به بازار کامپیوتر، آنقدر جدی شده که نگرانی دست‌اندر کاران واردات قانونی کالاهای کامپیوتری را به دنبال داشته است.به همین دلیل کمیسیون سخت افزار سازمان نصر تهران، به بررسی آثار واردات بی رویه این کالاها پرداخته و نتیجه را به سازمان منتقل کرده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۰ آذر

شرکت مخابرات ایران به منظور دسترسی آسان کاربران تلفن همگانی به کارت‌های قابل شارژ، طرح به روزرسانی تلفن‌های همگانی را به اجرا در آورده و تماس از طریق تلفن‌های همگانی در صورت فعال‌سازی کارت‌های تلفن، به راحتی و با قابلیت شارژ مجدد امکان‌پذیر خواهد بود.
سیدمجید صدری با بیان این که تماس از طریق تلفن همگانی فقط در صورت فعال سازی کارت‌های تلفن امکان پذیر است، تصریح کرد: زیرساخت‌های بسیار مناسبی در حوزه تلفن ثابت در سراسر کشور برقرار شده است و در همین راستا از ظرفیت دستگاه‌های هوشمند تلفن همگانی در طرح جدید استفاده و بهینه‌سازی می شود.

ادامه مطلب