محبوب ترین ها
ایران
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۰ آذر

طرح پژوهشی «مطالعه تطبیقی حکمرانی اینترنت در کشورهای منتخب و ارایه­ الگوی مناسب برای ایران» در پژوهشکده ارتباطات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات انجام می‌شود.
در این طرح که توسط محمد مهدی فتوره‌چی پژوهش انجام می‌شود، حکمرانی اینترنت، ایجاد و به کارگیری اصول، قواعد، هنجارها و رویه‌های تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی مشترک تعریف شده که توسط دولت­‌ها، بخش خصوصی و جامعه مدنی به شکل مشترک و براساس نقش هر یک از آن‌ها به منظور شکل دادن به تحولات و استفاده از اینترنت اتخاذ می‌شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۰ آذر

پس از تداوم چند روزه قطع اینترنت در داخل کشور، معاون وزیر ارتباطات اعلام کرد در حال تدوین لایحه جلوگیری از عادی‌سازی قطع اینترنت است تا این کار در صورت لزوم صرفا با تصویب مجلس رخ دهد. رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران در همین راستا به ایرنا گفت: بزرگ‌ترین خطری که الان وجود دارد، احساس عدم اطمینان صاحبان کسب و کارهای اینترنتی و فعالان فضای مجازی از تکرار قطع اینترنت است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۰ آذر

به گزارش پیوست، استقرار سامانه جامع بانکی داتین با نام «امید سپه» به زودی در بانک سپه آغاز می‌شود.
هم‌اکنون شرکت داتین در حال بومی‌سازی سامانه جامع بانکی داتین برای استقرار در این بانک است.
مدیرعامل داتین با تایید این خبر گفت: «‌زمان استفاده و بهره‌برداری از سامانه توسط کارفرما و مبتنی بر سیاست‌های آنها تعیین خواهد شد.»

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۹ آذر

شرکت ارتباطات مبین‌نت به‌منظور معرفی خدماتی که این شرکت با تکیه بر اینترنت اشیاء ارائه می‌کند، در نمایشگاه IoTex تهران حاضر خواهد شد. مبین‌نت در کنار ارائه خدمات یکپارچه‌ سازمانی خدمات مبتنی‌بر اینترنت اشیاء (IoT) را نیز ارائه می‌کند. هوشمندسازی در بخش مشتریان خانگی و سازمانی مبین‌نت، از جمله رویکردهای اصلی این شرکت در نمایشگاه IoTex تهران خواهد بود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۹ آذر

به گزارش باشگاه خبرنگاران، پس از اتصال اینترنت همراه همه استان‌های کشور و باقی ماندن دو استان خوزستان و سیستان و بلوچستان، طبق اظهارات یک منبع آگاه، اینترنت همراه استان خوزستان هم تا دقایقی دیگر وصل می‌شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۹ آذر

مهدی اخوان بهابادی به عنوان مدیرعامل همراه اول معرفی شد.
به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، در جلسه روز شنبه ٩ آذرماه ١٣٩٨ هیأت مدیره، دکتر مهدی اخوان بهابادی به عنوان مدیرعامل جدید همراه اول معارفه و از زحمات دوساله مهندس حمید فرهنگ در این سمت تقدیر شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۹ آذر

به گزارش پیوست، کاربران در حالی طولانی‌ترین زمان قطعی دسترسی به اینترنت روی گوشی تلفن‌همراه را پشت سر می‌گذارند که از ابتدای هفته جاری و با اتصال اینترنت ثابت کاربران خانگی، گزارش‌هایی در مورد خسارت‌های ناشی از این محدودیت دسترسی از سمت بخش‌های مختلف فعال در صنعت ICT روی کسب‌وکارشان منتشر می‌شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۹ آذر

به گزارش پیوست، معاونت توسعه و مدیریت شبکه ملی اطلاعات (شما) با ارسال نامه‌ای به سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، خواستار معرفی نمایندگان فنی شرکت‌ها برای رفع مشکلات حوزه کسب و کار کشور به دنبال قطع اینترنت شده است.

ادامه مطلب